Az online jelenlét akkor igazán hasznos, ha ezzel sikerül tehermentesíteni vagy akár kiváltani a nem online megoldásokat. Például a weboldal tartalma ha válaszol a gyakori kérdésekre, akkor csökken az ügyfélszolgálat terheltsége. Ezért is érdemes gyakran ismételt kérdésekkel foglalkozni, amikor az online jelenlétet tervezzük.
A kommunikáció egyik fontos eleme, hogy az érdeklődőket jól és pontosan kiszolgáljuk. Az érdeklődők ugyanis olyan emberek, akik már majdnem vevők: nem kell felkelteni bennük a vágyat, hiszen már szeretnék azt, amit tudunk kínálni, csak plusz információkra van szükségük.
Ezért fontos, hogy a netes jelenlétünket úgy építsük fel, hogy az érdeklődők megkapják a kérdéseikre a válaszokat. És ennek a jelenlétnek a része a weboldalunk is, annak szöveges és egyéb tartalma. De ennek a része egy jó YouTube csatorna vagy egy blog is.
A weboldalra tehát nemcsak az a tartalom kell, amit mi akarunk elmondani, hanem az a tartalom is, amire az érdeklődők kíváncsiak. Ezt megtehetjük a szolgáltatásaink, termékeink bemutatásánál, de érdemes külön menüpontban is - ez ugye a jól ismert Gyakran Ismételt Kérdések rész, angolul FAQ.
A FAQ tartalmának az összeállítása egy kezdő cégnél jellemzően egy olyan lista, amire azt gondoljuk, érdekes lehet a vevőknek. De ha régóta létező cég vagyunk, akkor érdemes megnézni, mely kollégák vannak a legtöbbet kapcsolatban a vevőkkel, és velük kell egyeztetni ahhoz, hogy hatékony legyen a FAQ az oldalunkon. A legjobb, ha van ügyfélszolgálatos, de sokszor az eladók vagy értékesítő kollégák azok, akik a legjobb visszajelzéseket adják. Ők ugyanis mind tudják, miket szoktak a vevők kérdezni - és lényegében ezt kell beírni a FAQ-ba is.
Még egy fontos dolog: a FAQ se legyen állandó. Időről időre érdemes frissíteni, vagyis újra és újra megkérdezni a kollégákat, mik az aktuális kérdések. Egy jó FAQ választ ad a legfrissebb kérdésekre is.
Te mikor frissítetted utoljára a gyakran ismételt kérdéseket?
Utolsó kommentek