Miközben alapvetően marketinggel foglalkozunk, legalább annyira fontos, hogy a munkánk az interneten történik, így kell egy erős IT szakmai háttér is. Ez részben azt jelenti, hogy van a csapatban olyan ember, aki érti a szerverek lelkivilágát, és olyan is, aki bele mer nyúlni egy weblapba, ha ez a feladat. És persze nagy intenzitással használunk mindenféle online eszközöket a belső működésben is.
Online cégként ezért is nem volt annyira nagy problémánk azzal, amikor az egész világ home office-ba vonult: mi addig is így dolgoztunk. Igaz, hetente egyszer azért tartottunk egy személyes megbeszélést, de akkor se volt egyszerre ott mindenki, volt, aki távolról kapcsolódott. Most ugyanezen meetingek a Zoom-on vannak, és az a helyzet, kicsit mintha hatékonyabbak is lennének.
Persze, mindig vannak problémák is. Az online marketing eszköztárában több olyan eszközünk is van, amelyhez speciálisabb, nem marketinges szakértelem kell, és több olyan is van, ami néha problémát okoz. Mert előfordul, hogy vírusos lesz egy vagy több weboldal, előfordul, hogy a hírlevél kiküldés valamiért nem tökéletes, és az is előfordul, hogy hirtelen hardver csere kell egy meghibásodás miatt. És bár mára rengeteg dolog megy a felhőben, de fel kell arra is készülni, mi van akkor, ha valami vagy valaki kiesik pár napra.
Most például, amikor ezt a bejegyzést írom, éppen egy IT problémát kell orvosolnunk, weboldalakkal kapcsolatos feladatot - amit igazán nem is mi csinálunk, de nekünk kell megoldani, a bevált partnerünk segítségével. De ehhez kellenek a jó partnerek, akik ilyenkor segítenek, nem kell órákat egyeztetni, megvan az a keret és az a keretszerződés, ami alapján gyorsak tudunk lenni. Mert egy-egy szakmai kérdésben mindig az azt értő szakembert kell bevonni.
IT támogatás nélkül tehát nem tudunk működni. És ezt sajnos rendszeresen meg is erősíti az élet.
Utolsó kommentek