Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

8+1 kérdés B2B piacon

Címkék: üzlet stratégia

2022.04.27. szerda 09:14 Konrad

turn-on-g223236ab4_640.jpg

Amikor elkezdek egy stratégiát megtervezni egy partnerünknek, akkor mindig egy személyes beszélgetéssel kezdem, ahol részt vesz a cég vezetője, és rajta kívül még azok, akik a menedzsmenthez tartoznak. Nekem mindenféle egyszerű kérdéseim vannak, amikre a válaszokhoz ismerni kell pontosan a céget, és jobbára nem árt, ha rendelkezésre állnak adatok.

Például ha az a kérdés, kik a jelenlegi vevők, akkor erről kellenek információk. Egy B2B területen működő cég esetében például tudni kellene, a vevők, ügyfelek milyen cégek. Mekkora az éves forgalmuk, mely iparágban dolgoznak, hány alkalmazottjuk van, stb. Amikor az értékesítés szóba kerül, akkor tudni kell, honnan érkeznek a vevők, azok mi alapján döntenek, és mik az okok, ami miatt valaki végül a konkurenciát választja.

Olyan kérdések ezek, amelyek kellenek a tervezéshez, de nem ritkán kiderül, hogy amíg én fel nem tettem, addig ez nem merült fel így, ebben a formában. Néha egy-egy részválaszt kapok, de számos esetben időt kér a cég, hogy tudjon válaszolni.

Azt gondolom, hogy számos olyan kérdés van, amit fel kell tennünk, ha sikeresek akarunk lenni. A külső tanácsadóra sokszor azért van szükség, hogy ezek a kérdések fel legyenek téve, és a cégvezetés rá legyen szorítva arra, hogy meg is legyenek válaszolva. Nem ritkán már az első beszélgetésről úgy állunk fel, hogy hosszan jegyzetelt az ügyfél, és máris tisztábban lát egy csomó kérdésben. Pedig még el se kezdtünk dolgozni...

És akkor lássunk tíz kérdést, amit a tervezéskor mindenképpen fel szoktam tenni, ha a cég B2B területen van jelen:

1. Mi a cég üzleti célja az elkövetkező időszakban?

2. Mi a fő célcsoport?

3. Milyen típusú partnerek hozzák a bevétel többségét?

4. Mely partnerekkel kell az átlagnál többet foglalkozni?

5. Milyen partnerek lennének az ideális partnerek?

6. Milyen problémákkal jelentkeznek a partnerek?

7. Miért választ egy lehetséges partner konkurens szolgáltatók?

8. Kik a fő konkurenciák?

+1 Hogyan látja a management a céget a piacon teljesítmény, ismertség szempontjából?

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8117817227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása