Úgy vagyok marketinges, hogy tanultam a marketinget. Végigrágtam magam jópár marketinges könyvön, és végül diplomám is van arról, hogy közgazdász vagyok marketing szakirányon. Jól hangzik, de amikor az ember a mindennapokban dolgozik, néha azt érzi, sokkal többet ér a gyakorlat, a tapasztalat, mint azok az évek, amiket a JPTE KTK-n töltött.
Aztán kiderül, hogy valójában attól könnyebb csinálni a napi rutint, attól lesz egyszerűbb az ember élete, hogy megvan az a pár év szakirányú képzés. Mert egyrészt nagyobb az önbizalmad, hiszen egy csomó dolgot megtanultál, másrészt nem kell újra feltalálni a folyamatokat, ha egyszer megtanultad.
Először a marketing tervezés során derült ki, mennyire hasznos volt mindaz, amit az egyetemen tanultam. Volt hova nyúlni, volt módszertan, mit kell használni, és ha változott valami, akkor is tudtam, mi lesz a megoldás. Aztán egyre többször kerültem olyan helyzetbe, amikor a megszerzett tudás segített: ügyféllel való beszélgetés közben egy-egy fogalom ismerete pont kellett, így el tudtam magyarázni, miért kell azt csinálni, amit javaslok.
A teljesség igénye nélkül íme néhány fogalom, amit megtanultam, és rendszeresen használok is a mindennapokban:
- SWOT analízis
- 4P
- AIDA modell
- JIT (oké, ez már menedzsment)
- Porter modell
Nem kezdem most elmagyarázni ezeket, mert tényleg csak a példa kedvéért hoztam fel: tudom használni a mindennapokban. Nem volt fölösleges, amit megtanultam. És azt hiszem, ez kifejezetten jó érzés.
Menjetek tanulni ti is. Sosem késő.
Utolsó kommentek