Holnap van a cégek tavalyi mérlegének leadási határideje. Ez azt jelenti, hogy elvileg a hét második felétől már mindenki megnézheti, melyik hazai cég milyen teljesítményt ért el tavaly. Sőt, sokan már feltöltötték a mérleget, így érdemes már akár ma is nézelődni.
A konkurencia ismerete sok területen fontos. Első lépésben persze azonosítani kell a konkurenciát, és ez nem minden esetben egyszerű. Láttam olyan marketing tervet erősen versenyző piacon, amiben kifejezetten rosszul szedték össze a konkurenciákat: a fontosabbak kimaradtak, és a felsoroltak nem voltak valójában relevánsak a vizsgált cég szempontjából.
Ha megvan, mely cégek a konkurenseink, akkor illik képben lenni, követni őket. Erre pl. a Facebook is ad eszközt, de nekünk magunknak is követni kell a történéseket. Ezek egyik eszköze a cégek mérlegének az elemzése: megtudhatjuk ezekből, mennyire volt az előző év erős a konkurenciáknak, hogyan változott a forgalom, a haszon, az alkalmazotti létszám. Persze önmagában ezek a számok nem szükségszerűen tükröznek mindent, de ha a folyamatokat, a változásokat nézzük, és például a saját változásainkkal hasonlítjuk össze, akkor máris okosabbak lehetünk.
Szóval, érdemes elővenni az alapvető számviteli ismereteket, és lehet kezdeni mérlegeket olvasgatni. Egyébként a hivatalos oldal erre itt van.
Utolsó kommentek