Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ismered a vevőid?

Címkék: üzlet

2022.06.21. kedd 09:49 Konrad

photomontage-gf6dd3c246_640.jpg

A tervezéshez sok információval kell rendelkezni. Akkor lehet csak bármit megtervezni, ha tudjuk, honnan hova akarunk eljutni, azt milyen környezetben tesszük meg, és ehhez milyen eszközöket használhatunk. Nincs ez máshogy a marketingben sem.

A tervezéshez tehát információk kellenek, például információ kell a piacokról, ahol működünk. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ismerni kell versenytársakat, az árszinteket, a vevőket és a tipikus értékesítési megoldásokat is. Persze van még egy csomó olyan körülmény, ami számít. Ilyen például az adózási környezet, a kulturális háttér, és így tovább. Vannak erre tök jó marketing modellek, amik szépen felsorolják, miket kell tudni.

Egy hazai kkv esetében persze elsősorban a szűken vett piaca az érdekes: a vevők és a konkurencia.

Azt látom, hogy azok a kkv-k sikeresek, azok működnek jól, amelyek ismerik a piacukat. Ismerik a vevőket, így meg tudják őket szólítani termékekkel, üzenetekkel. Ismerik a konkurenciát, így tudják, milyen árszint a hatékony, mik az elvárt szolgáltatások. De honnan tudják mindezt?

Te honnan ismered a piacod?

Nekem, amikor tervezek, például marketing stratégiát írok, minél jobban meg kell ismernem azt a piacot, ahol az adott cég működik. Az egyik forrásom természetesen maga a cég: elmondja, amit ő tud vagy gondol. De ez sosem elég, mindig kellenek egyéb források is. Ezek az egyéb források persze a cégtől, az iparágtól függnek, de egy eszközzel jellemzően mindig élek: próbálok beszélni minél több vevővel.

Arra a kérdésre, hogy milyen a piacod, sokszor a vevőkön keresztül lehet választ kapni. A vevőid, az ügyfeleid azok, akik egyrészt elfogulatlanul mondják el, te milyen vagy, másrészt rámutatnak azokra a körülményekre, amikre nem is gondolsz. Például kiderülhet, nem azért vesznek tőled, amit gondolsz, hanem valami egészen más oka van...

A piacismerethez kellenek a vevők is. Ha azt akarod, hogy tudjál jól tervezni, mindig beszélgess az ügyfelekkel. Ismerd meg a vágyaikat, tudd, hogy mi alapján döntenek, mi az, ami fontos nekik. Ezek azok az információk, amikre valóban építhetsz majd.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr5617862713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása