Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

ElKATÁtlanodva

Címkék: hiba üzlet

2022.07.13. szerda 10:15 Konrad

scream-g5e51b2a03_640.jpg

Mi nem KATA-s vállalkozás vagyunk, több ok miatt sem. Sem a forgalmunk, sem az egyéb méretünk miatt nem tudtuk ezt választani, miközben amúgy nem is merült fel ez, mint lehetőség. De iparági érintettség miatt mindenképpen érdemes arról beszélni, hogy úgy tűnik, praktikusan megszűnik a KATA adózás.

A KATA egy olyan átalányadózás volt eddig, amelyet azok és csak azok a vállalkozók vagy vállalkozások választhatták, amelynek az éves forgalma nem haladta meg a 12 millió forintot. Ebben az esetben egy havi fix adót, és némi egyéb díjat kellett fizetni, plusz - és ez volt az, ami miatt kivételesen sokan szerették - az adminisztráció is minimális volt. Emiatt aztán a könyvelői költég is alacsonyan maradt.

A KATA sokak számára egyet jelentett a vállalkozási adóval. Elsősorban azok, akik nem céget építettek, akik nem nagy forgalmú kereskedést csináltak, ezt választották. Egyszerű, olcsó megoldás. Volt.

Másrészt a KATA az elmúlt években az alacsony költségű foglalkoztatás, a nagyobb vállalkozásból viszonylag egyszerűen és főleg többé-kevésbé legálisan kivehető bevételek eszköze volt. Ez viszont már nem az, amire lett szánva, így aki kicsit is ismerte ezt a helyzetet, számíthatott arra, hogy nem fog sokáig így maradni.

Amire számítottunk sokan, amikor elkezdtek arról beszélni kormányzati oldalról, hogy a KATA változni fog, az volt, hogy leghamarabb január 1-től vagy kivezetik, vagy költségesebbé teszik. Arra, ami történt, szerintem a legdeliráltabb lázálomban sem számított senki, aki kicsit is ért a vállalkozáshoz: a KATA praktikusan a többség számára megszűnik, és mindez év közben, az elfogadásától kevesebb, mint két hónapon belül. (Oké, most csak az Országgyűlés fogadta el, még lehet esélye annak, hogy a Köztársasági Elnök visszaküldi.)

Ennyi hát a bevezetés és a háttér, és akkor nézzük az iparági érintettséget. A marketing területén elég sokan használnak KATA-t, részben azért, amire ki lett találva, részben azért, amivé vált. 

Sok tanácsadó és sok kisebb webshop működött KATA-s vállalkozásként, egyben kihasználva azt a lehetőséget is, hogy a 12 milliós éves forgalomig az áfa-körbe se kell bekerülni, vagyis alanyi adómentesként (AAM) áfát sem kell felszámolni. Ez a kereskedelem esetében nem volt annyira nagy gond (a beszerzés úgyis áfás), de a szolgáltatások esetében már okozott némi problémát, hiszen a magas áfa kulcs miatt azok, akik nem tudnak áfát visszaigényelni, szívesebben választottak AAM-es tanácsadót, mint olyat, aki áfa-körös. Ez amúgy most sem fog megszűnni, aki marad vállalkozó, és marad az alacsony forgalom, továbbra is tud így számlázni.

Ami megszűnik, az egyrészt az alacsony költségek és az olcsó pénzkivétel. Legoptimálisabb számolással is, aki maradni akar a legális megoldásoknál, jó háromszoros költségekkel számolhat. Ez adott esetben a megélhetést is veszélyeztetheti, de mindenképpen indokolna egy kb. 30 százalékos áremelést. És ezzel csak a pénzénél maradna, nem keresne többet! Kérdés, jelen piaci viszonyok közt hányan tudnak ennyit emelni - véleményen szerint nagyon kevesen.

Marad majd a félig legális, vagy a teljesen fekete gazdaság, ahogy az működött pár évtizede.

A KATA megváltozása nem lett volna tragédia. A mostani megoldás sem olyan, amit ne lehetne túlélni. De újabb költségnövelő tényező, azon a piacon, ahol egyébként is folyamatosan nőttek az árak az elmúlt fél évben. Drágább lesz a szolgáltatások egy egész sora, mert a KATA ennyire mélyen beépült a rendszerbe.

Van, aki azt gondolja, majd ez hoz némi piactisztulást. Hogy majd azok, akik kóklerek, akik csak vállalkozgatnak, abba fogják hagyni. Én ebben nem hiszek. Nem hiszek, mert a múlt példái sem ezt mutatták. Lesz változás, lesz, aki abbahagyja, de nem azok, akiknek kellene.

Sokan tanácstalanok most, hogy mit csináljanak, merre lépjenek. Lehetséges irány a növekedés, de lehetséges irány az is, ha megpróbálnak kevesebből megélni, és bízni abban, előbb-utóbb ismét elindul felfelé a piac.

Jó válasz most nincs. Azt hiszem, sokan, nagyon sokan fognak nyaralás közben vagy nyaralás helyett számolni, és megpróbálni megtalálni a legkisebb rosszat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8817881569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása