Rendszeresen csinálunk weboldalakat. Néha a nulláról (ez azért egyre ritkább), legtöbbször már meglévő weboldalból kiindulva. Amikor átnézzük a régi oldalt, mindig felteszünk néhány kérdést, amiből kiderül, merre kell elindulnunk a szövegezéssel, átalakítással. Összeszedtem ezekből a legfontosabbakat.
Átnézés előtti kérdések:
- Mi a weboldal célja?
- Kik a weboldal célcsoportja?
- Mi a cég fő üzenete (ha van)?
Átnézés közben:
- Mit kínál a cég?
- Kiderül-e, mit kapnak a vevők, ügyfelek?
- Kiderül-e, mit kínál a cég?
- Hol, hogyan lehet felvenni a kapcsolatot a céggel?
- Van-e a cégnek közösségi média jelenléte?
- Kiderül-e, mik a referenciák?
- Kiderül-e, mióta létezik a cég?
- Van-e hírlevél?
- Ha vannak cikkek: milyen gyakorisággal frissültek?
- ÁSZF, adatkezelési rendben van-e.
- A szövegezés és a design megfelel-e a célcsoportnak?
Átnézés után:
- El tudom-e mondani röviden, mit csinál a cég a weblap alapján?
- Milyen volt az összbenyomás: pozitív, semleges, negatív?
Ez egy elég egyszerű lista, igazából lehetne még tovább bővíteni, de a lényeg benne van. Természetesen minden oldal más, így lehetnek kérdések, amik kevésbé relevánsok, míg egyedi okok miatt lehetnek új kérdések is. És ez természetesen nem egy webáruház kérdéslistája, ez egy egyszerű bemutatkozó, tájékoztató oldalé.
Innen indulunk. Aztán a válaszokat visszaellenőrizzük, valóban azt látjuk mi is, amit a cég mondani akart magáról. Egyébként a fenti kérdésekre nincsenek jó vagy rossz válaszok. Az a jó, ha tudunk válaszolni, és a rossz, ha valamire nem. A felmérésnék ez az első lépése, ami persze azt is megmutatja majd, hogyan, merre lépjünk tovább. Mennyire építhetünk a már meglévő oldalra, vagy mennyire kell teljesen újat készíteni.
Javaslom, próbáld ki, ha weblapod van: tudsz a fentiekre válaszolni?
Utolsó kommentek