Már kevesebb, mint ötven nap van hátra karácsonyig, és lassan elindul az a vásárlási roham, amelyet a különböző kedvezmények és céges bulik tarkítanak csak az év végéig. Bár még néhány hét, de nyakunkon a Black Friday, amely idén hivatalosan november 25-én lesz, de ismerve a korábbi évek gyakorlatát, sokan fogják azt előrehozni, illetve kiterjeszteni, akár egy hétre is.
Nem írnék most arról, milyen is ott a Black Friday, ahol ezt kitalálták, mert idehaza pont a lényeg nincs meg hozzá: nálunk nem ünnepeljük a Hálaadást, és egyelőre tervbe sincs véve, hogy bárki ezen változtatna. Így aztán érdemes csak arra koncentrálnunk, ami ténylegesen történik, ez pedig lényegében a karácsonyi vásár előrehozása.
Magyarországon hagyományosan a karácsonyi vásár a Karácsonyt megelőző vasárnapokra koncentrált, így van arany, ezüst és bronz vasárnap. Mivel a Black Friday ez előtt van, így ezzel már hamarabb el lehet kezdeni akciózni, és meg lehet szerezni a vevők pénzét. Ez nálunk erről, és csak erről szól. Ha viszont ez így van, hoztam pár ötletet, mitől lesz jobb a Black Friday ajánlatod, mitől működhet!
1. A kedvezmény
Adj nagy kedvezményt. Mindenki nagy kedvezményt fog adni, aki komolyan gondolja ezt a napot. Mennyi a nagy? Függ a termékeidtől is, de legalább két számjegyű legyen. Igazából a 30-40% már szemmel látható, kérdés, van-e mód arra, hogy legalább a termékeid egy részénél ekkora kedvezményt adjál.
2. Legyen világos az ajánlatod
Ne legyen se bonyolult, se nehezen teljesíthető. Az nem jó, ha a kedvezményt csak akkor veheti a vevő igénybe, ha teliholdkor áldoznia kell hozzá az isteneknek, és csak balkézzel nyomhatja meg ezek után a megrendelés gombot... Vagyis: elérhető és könnyen érthető legyen a Black Friday.
3. Koncentrálj
Nem attól lesz sok vevőd, ha egész novemberben Black Friday van, hanem attól, ha abban az egy vagy néhány napban sok látogatód lesz. Az erődnek megfelelően olyan hosszú legyen a Black Friday, amit intenzív hirdetésekkel is tudsz támogatni, e nélkül nem fog működni!
4. Legyen önálló érkezési oldalad
Ne zavard össze a vevőket, mutasd meg nekik azt, amit aznapra szánsz - csinálj önálló Black Friday oldalt, ahonnan ráadásul könnyen is tud rendelni a vevő. Ez egyébként a teljes weboldalad is tehermentesítheti, ha akkora forgalmat hozol, hogy ez szükséges lehet...
5. Próbáld megtartani az érdeklődőket
Alakítsd úgy az üzeneted, hogy úgy érezzék, ha nem is vásárolnak, legalább a hírleveledre fel akarnak iratkozni. Szerezd meg azok hosszú távú figyelmét, akik ilyenkor kapcsolatba kerülnek veled!
Utolsó kommentek