Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Néhány gondolat az e-mail-ről

Címkék: üzlet email marketing

2023.01.26. csütörtök 10:49 Konrad

email-g02017f750_640.jpg

A múlt heti Marketing Fesztiválon többek között az e-mail marketingről beszéltem. Lehet, meglepett pár embert, hogy nálam ebbe nemcsak az tartozik bele, amikor tömegével küldünk ki leveleket - hírlevelet, eDM-et -, hanem az is, hogy egy vállalkozás milyen e-mail címet használ.

Most is ezzel kezdtem ezt a részt: az e-mail a napi munkában. És ennek fontos eleme, hogy a címünk pontosan micsoda. Az e-mail ugye két elemből áll: a tulajdonos nevéből vagy arra utaló megnevezésből és a domain-ből. Egyszerűbben: ami a @-tól balra van és ami attól jobbra.

Kezdjük a domain-nel, vagyis azzal, ami a @-tól jobbra van. Ez a tapasztalatom szerint három nagy csoportba sorolható: valamilyen internetszolgáltató neve, valamilyen ingyenes e-mail szolgáltató neve vagy a cég domain neve. Ezek közül üzletileg csak egy, a cég saját domain neve a jó. Ha valaki a másik kettőt használja, akkor az komoly kockázatot vállal, nem beszélve arról, hogy elveszít egy kommunikációs lehetőséget is.

A kockázat abban van, hogy sem az internetszolgáltató, sem az ingyenes e-mail szolgáltató domain neve nem a sajátunk. Az megváltozhat, megszűnhet. Emlékezzünk csak arra, amikor az UPC megváltoztatta az e-mail-hez használt címek domain-jét! De számos ingyenes e-mail szolgáltató is volt az elmúlt bő húsz évben, amelyek mára nem léteznek. Vagyis az ilyen e-mail cím tőlünk függetlenül megszűnhet vagy megváltozhat. Ez részben azért kellemetlen, mert elveszíthetjük a levelezésünket, a régi leveleket, de azért is, mert a címet használjuk reklámokban. Nem kevés olyan kamionponyvát látok, amin valamilyen internetszolgáltató által adott e-mail cím van... 

Az én e-mail címem, amit megadok mindenkinek, az onlinemarketing.hu domain-re végződik. Előfordult már, hogy rákérdeztek, akkor mi marketinggel foglalkozunk? És így lett egy orvosi vizsgálatból ügyfelünk. Vagyis önmagában a név is mint reklámelem működik.

A fentiek után tehát egyértelműen javaslom: aki céges kommunikációra használ e-mail címet, az mindig használjon saját domain-t! Fontos, hogy ettől még használhatjuk a Gmail-t levelezésre: be lehet azt állítani, hogy a Gmail levelező felületén kapjuk meg a céges domain-re érkezett e-maileket, és az elküldött levelekben is az a cím legyen.

Ha a domain-t rendbe raktuk, lássuk a cím másik elemét: azt, ami a @-tól balra van. Ez vagy a nevünk, vagy valamilyen titulus (pl. ügyvezető) vagy általános név (pl. info).

Először is, fontos, hogy nem tudunk használni az e-mailben ékezeteket. Ez elsősorban azoknak kellemetlen, akiknek a neve ékezettel egészen mást jelent, mint ékezet nélkül. (Klasszikus példa erre a szárnyaló - szarnyalo.) Ilyen esetben érdemes úgy alakítani a nevet - pl. a keresztnév használatával - hogy az ne legyen ciki. Persze ha főleg nem magyar nyelvterületen használjuk, akkor ez nem annyira érdekes.

Másodszor: néha lehet szerencsétlen a rövidítés is, vagy a cím kiolvasása. Gondoljunk csak arra, hogy a @ jelet magyarul "kukac"-nak olvassuk, és ha előtte olyan név van, ami egyben egy jelző is... Innen mindenkinek a saját fantáziájára bízom.

Harmadszor: ha olyan e-mail címet használunk, amiből nem derül ki, ki fogja megkapni, sokkal személytelenebb lesz a kommunikáció. Még akkor is, ha a cég vezetése látni akarja az összes levelet, vagy csak egy e-mail fiókot akar használni, érdemes a kollégáknak saját címet alkotni (ezek lehetnek önálló fiókok, de lehetnek "alias"-ok is, vagyis a cím mögött nincs önálló fiók, át van irányítva minden levél valahova). Több cég él azzal a lehetőséggel, hogy használ magyar és angol címformát is (vezetéknév.keresztév@ és keresztnév.vezetéknév@), amik persze mind ugyanabba a fiókba mennek. Sőt, néha létrehoznak rövidebb címet is, ha valakinek túl hosszú a neve. Ez mind jó lehetőség, csak arra figyeljünk, hogy reklámban, névjegykártyán stb. a rendes, hivatalos cím szerepeljen.

Amit az üzleti e-mailek esetében kerüljünk, az a vicceskedő címek. A "bigboy", "darling", "nyuszomuszo" és hasonló címek magánlevelezésben még működnek, de üzletiben már nem. Ha egyébként ilyen neve van a fiókunknak, akkor üzleti célokra használjunk átirányítással egy kevésbé vicces, ám sokkal komolyabb címet. Így nem kell másik fiók, de mégis megmarad az az üzleti komolyág, ami minimálisan szükséges.

Összefoglalva tehát: az e-mail marketing szerintem ott kezdődik, milyen formájúak a címeink. Ha helyesen akarunk eljárni, akkor a céges domain legyen a cím, és minden kollégának saját címe legyen.

Ellenőrizd le, nálad ez hogy néz ki! Nekem sok munkához kell főleg kisebb cégek, vállalkozások e-mail címét átnéznem, és úgy látom, van mit tenni ezen a téren.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr7018034508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása