Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az online sivatag

Címkék: üzlet

2023.02.02. csütörtök 10:33 Konrad

img_20220823_144224.jpg

Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy a hazai cégek úgy általában azért többé-kevésbé megoldják az online jelenlétüket, van használható weboldaluk, kommunikálnak. De a valóság időről-időre megcáfol. A munkám miatt általában olyanokkal találkozok, akiknek van elképzelésük az online kommunikációjukról, tudják, miért kell és hogyan kell azt csinálni. Legalább az alapokkal tisztában vannak. Ezért alakul ki bennem egy pontatlan kép.

Most az egyik ügyfelünk viszonteladóinak az online jelenléteit nézzük át. Ezek mind hazai kisvállalkozások jobbára, néhány fős cégek. Általában valami helyi szolgáltatást nyújtanak (a téma alapvetően nem érdekes), elsősorban lakosságnak vagy a helyi cégeknek. Vagyis alapvetően a megtalálhatóságuk, az ismertségük ma már egyre jobban függ az online jelenléttől.

Ehhez képest többüknek nincs egyáltalán weboldala, és akiknek van, azok egy része is elhanyagolt. Még flash tartalmat is sikerült találni... 2023-ban. Persze már semmi nem jeleníti meg. És akiknek nincs weboldaluk, azok lényegében nem is kommunikálnak a neten. Ugyanez igaz a közösségi média jelenlétre is: esetleg van Facebook oldal, de sem beállítva nincs rendesen, sem használva sincs.

Persze vannak cégek, nem kevesen, amelyek viszonylag friss weboldalt használnak, alkalomszerűen vagy rendszeresen posztolgatnak a Facebook-on, de hibákat itt is találunk szép számmal. Például nincs beállított mérés (semmilyen), a weboldalon még ott van a karácsonyi akció, a Facebook oldalnak nincs rövidített neve, és így tovább. Szóval, valami van, de nem az igazi.

Egyébként ez a kutatásokból is kiderül, és az is, hogy sokszor az alapokkal van baj: sem akarat, sem tudás nincs arra, hogy javuljon a helyzet.

Lemaradunk. Ha nincs egy stabil, jól működő hátország, ha a cégek jelentős része nem tartja fontosnak az online jelenlétet, akkor arra nem tud épülni egy jó kiszolgáló ipar, ami aztán kitermelné a kiemelkedő tudású szakértőket. És ezt látjuk magunk körül. Ezt látjuk, amikor nehéz jó szakembert találni, amikor a szomszédos országok webáruházai terjeszkednek nálunk és sokkal kevesebb hazai cég megy külföldre, amikor megpróbálunk valamit keresni az interneten...

Nem tudom, mit lehetne ez ellen tenni össztársadalmilag, de azért egyéni lépéseket el tudok képzelni. Például a vevői oldalról az igény megfogalmazását (miért nem friss a weboldal?), a nagykereskedők, hazai márkaképviseletek aktív támogatását, a kamarák oktatási programjait. Mert jó lenne kitörni ebből a helyzetből.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2818039514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása