Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem növekedési kilátások

Címkék: üzlet

2023.06.15. csütörtök 08:50 Konrad

savings-g22cdde6ff_640.jpg

Nem most éljük az online kereskedelem legjobb hónapjait. Ahol arról folyik beszélgetés, milyen a mostani e-kereskedelmi forgalom, mindenki panaszkodik. Persze a panaszok eltérőek: van, akinek csökkent a forgalma a tavalyi évhez képest, van, aki szinten marad, és olyan is, aki növekszik, de nem eléggé. Az igazi "tragédia", hogy a korábbi évekhez képest hidegebb-esősebb június miatt sok szezonális termék forgalma sem fut fel a megszokott mértékben, vagyis ez plusz ad egy pofont ezeknek a piaci szegmenseknek.

Az a legnagyobb baj, hogy alapvetően nem egy ok miatt történik ez, egyszerre több hatás is okozza a visszaesést - nem növekedést. Egyrészt a tavalyi bázis nagyon magas. A választások miatti pénzosztásban rengeteg pénz került a hazai fogyasztókhoz, akik annak jelentős részét el is költötték. Ez nagyon jó volt tavaly, két covidos év után, de jelentősen megnövelte azt a szintet, amihez képest nézzük az idei évet. És idén nincs választás, nem volt rengeteg szétosztott pénz.

Nem jön az EU pénzek jelentős része, ez is gond. Elmaradnak azok a pályázatok, amik az elmúlt években folyamatosan voltak, és biztos bevételt jelentettek cégeknek. Ennek következtében csökken az állami beruházások mértéke is, és ezt ugyan elsősorban az építőipar érzi meg, de azon keresztül lényegében mindenki. Az elmaradt pénzek tehát egyrészt forráshiányt jelentenek, másrészt sokkal óvatosabbá teszi a cégeket is, akik emiatt visszafogják a beruházásokat, költéseket.

Aztán itt van velünk az infláció, amely még mindig 20% fölötti. Ez önmagában sem kevés, de ráadásul ezen belül az élelmiszer és energia infláció sokkal magasabb. Emiatt megváltozott a fogyasztók költésének a szerkezete is: többet költenek élelmiszerre, energiára, és emiatt arányaiban is kevesebbet költenek másra.

Végül nagyon magasak lettek a kamatok, nem utolsó sorban a magas infláció miatt. Így sokkal költségesebb és nehezebb hitelhez jutni, ami visszafogja a nem pályázati pénzes beruházásokat, drágítja általában az üzleti műveleteket is.

Ezek a fő problémák. De ezek így együtt azokat is óvatosságra intik, akiknek amúgy lenne miből költeniük, nem szorulnak hitelre stb. Így tehát a hangulat is arról szól, ne költs, takarékoskodj.

Ez most egy olyan időszak, amit túl kell élni. Olyan időszak, ami sokszor volt már a múltban is, és várhatóan hasonló lesz a vége is: még lesz sok rossz hónapunk, talán egy rosszabb évünk is, és ha nem lesz más nagy negatív változás, akkor el fog indulni egy lassú növekedés a kiskereskedelmi forgalomban is. Az elmaradt vásárlások létrejönnek, a beruházások ismét elindulnak, és talán még EU-s pénzek is lesznek. Csökken majd az infláció, ami lejjebb húzza a kamatokat is. De ez még odébb van.

Ilyenkor sokan visszafogják a marketing költésüket, ami lehetőséget ad azoknak, akiknek nem kell ezt tenniük. Ebben az időszakban lehet viszonylag könnyebben márkát építeni, lehet piacokat szerezni. Ehhez természetesen kell tőke és kell akarat is. Marketing költések nélkül például nem fog menni.

De a legtöbb cég túl fogja ezt is élni, és az eddigi tapasztalatok alapján aki túléli, az meg is erősödik utána nagyon hamar. Az csak egyelőre a kérdés, mikor lesz ez. Hónapok? Évek? Remélem, az év végén már optimistábbak lehetünk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2618146384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása