Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Helló MI, mit kezdjünk veled?

Címkék: onlinemarketing stratégia mesterséges intelligencia

2023.10.20. péntek 08:33 Konrad

ai-generated-8177861_640.jpg

Az utóbbi egy évben szükségszerűvé vált, hogy a Mesterséges Intelligenciával foglalkozzunk. De a történet sokkal régebben kezdődött, hiszen mire a ChatGPT berobbant a köztudatba, addigra már számos eszközünk volt, ami részben MI alapon működött. A marketingben is: hirdetési rendszerek, termékajánlók, ügyfélszolgálati megoldások, chat alkalmazások. Lehet, a használatuk nem volt annyira látványos, mint a ChatGPT és társai, de itt voltak, és azóta is itt vannak velünk.

Azóta számos konferencián rengeteg előadásban, számos cikkben olvashattunk arról, mire is jó ez az egész. Mindenkinek vannak történetei, mennyire jó vagy mennyire nem jó egy-egy MI alkalmazás. A ChatGPT tudása, a Dall-e, a Midjourney ügyessége vagy bénasága... De vajon hányan használták már ezeket élesben? Hányan tudták beépíteni a mindennapi munkába? Ilyeneket is látunk, szerencsére.

Én is beépítettem, és a kollégáim is használják a Mesterséges Intelligenciát. Segítő társ, nem egy mindent megoldó Jolly Joker. De a munkát hatékonyabbá teszi, és sokszor segít olyan hétköznapi feladatokban is, amik korábban csak több idő alatt voltak megoldhatóak.

Ahogy írtam, az OTP Mobil SimpleTrends konferenciáján arra vállalkoztam, hogy élőben bemutatom, milyen az, amikor a Mesterséges Intelligenciát a marketing tervezés folyamatában használjuk fel. És bár volt némi technikai problémám, de végül sikerült a demonstráció: egy előre megírt brief és néhány sor parancs segítségével elkészítettünk néhány perc alatt egy kitalált vállalkozás marketing stratégiáját.

Működik. Jó, ez nem tökéletes, ezen még kell dolgozni. Sok információt eleve nem adtunk meg. Ellenőrizni is kell mindent, amit egy MI készített. De nagyon sokat segít, hiszen ötletet ad, ha kell egyszerűsít (például cikkekből készít kivonatot), képes helyettünk szabatosan fogalmazni, és ha kérjük, következtetéseket von le egy-egy témában.

A mesterséges intelligencia nekünk gondolkodik, nem helyettünk.

Arra gondoltam, megmutatom a konferencia példáját, de nem a végeredményt, csak a brief-et és a parancsokat. Vagyis ha érdekel, hogyan is néz ez ki a gyakorlatban, lépj be a ChatGPT-be, és indulhat is a móka!

Először adjuk meg neki a briefet, és készítse is el a marketing célokat ez alapján:

Kérlek, nézd meg az alábbi briefet, és javasolj marketing célt, célokat!

Egyedi, kis sorozatos naptárakat gyártó webshop. Feltöltheti bárki a képeit, amiket a cég ellenőriz, és azt követően megrendelhetővé teszi. A bevételből a képfeltöltővel osztozik.

A weboldal már működik, tesztelt és kipróbált. Néhány vevő már használja is. Az üzleti cél az éves 150 milliós forgalom elérése 3 év alatt.

A célcsoport jelenleg a magyar piac.

 Ha ez kész, akkor már sokkal kevesebbet kell írni. Legyen a következő parancs:

Kérlek, határozd meg a célcsoportokat!

 Jó, de szeretnénk többet tudni, mi a célcsoportjaink motivációja?

Kérlek, mutass be néhány buyer persona-t a célcsoportok alapján!

És akkor lássunk egy SWOT analízist!

Kérlek, mutasd be a cég erősségeit, gyengeségeit, a piaci lehetőségeket és a piaci veszélyeket!

Innen már csak egy lépés a stratégia:

Kérlek, a fentiek alapján javasolj stratégiát a cégnek!

És akkor még nézzük meg, hol is kellene kommunikálnunk:

Kérlek, javasolj kommunikációs csatornákat!

Fogalmam sincs, neked pontosan mit fog javasolni a ChatGPT. Ha az eredeti briefet átírod, akkor pedig biztosan valami olyat kapsz, amit én nem láthatok. De vigyázz: ezek csak inspirációk, és nem is készítettem el az összes lépést, ami egy stratégiához kell. Ez nagyon kevés információ, amit megadtunk. Ha "élesben" szeretnél tervezni, akkor egy sokkal részletesebb brief kell, kiegészítve a piaci ismeretekkel, a vállalkozás leírásával. Vagyis van egy csomó olyan feladat, amit nem csinál meg a mesterséges intelligencia. De ezt akkor is össze kell szedned, ha az egészet magad csinálod.

Nekünk már van ebben tapasztalatunk, és haladunk tovább: tanuljuk és gyakoroljuk ezt az új világot, amit a mesterséges intelligencia termet nekünk itt, a marketingben is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr6118238619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása