Két olyan fogalom, ami számomra világos, mégis kiderült, hogy van, aki nem is hallott ezekről.
Előljáróban annyit, hogy a blog - az én felfogásom, viszonyrendszerem szerint - nem más, mint egy kommunikációs csatorna. Tehát nem műfaj, hanem eszköz. Ez azért fontos, mert így könnyebben emészthető az a tény, hogy mennyi mindenre is használják a blogokat.
A zárt blog például egy olyan blog, amit csak azok olvashatnak, akiknek ez meg van engedve. Hogy ennek mi értelme van? Kiemelnék kettőt, ami üzletileg fontos lehet.
A blog, mint kommunikációs csatorna lehet céges belső információk megosztója. Azaz arra használják, hogy itt osszanak meg fontos és kevésbé fontos infókat, és helyben meg is vitassák. Kicsit olyan, mint a "kör e-mail", de mégis rendezettebb. És ugye az rss miatt azért ez is pöröghet. Az ilyen belső blogok nem szükségszerűen kötödnek egy zárt hálózathoz, futhatnak azok az interneten, éppen csak jelszó kell az olvasáshoz is. Egy ilyen felület főleg akkor lehet hasznos, ha a cég földrajzilag tagolt, illetve ha sokan dolgoznak távmunkában.
Az ilyen típusú blog egyben belső tudástár is.
Indíthatunk még zárt blogot tesztelés céljából is. Ha nem tudjuk, lesz-e időnk írni, lesz-e elég témánk, érdemes kipróbálni: kezdjünk el úgy blogolni, hogy csak cégen belül olvashassák. Aztán ha tényleg meg, ki lehet lépni a nyilvánosság elé. Ha meg nem megy, hát nem ciki leállni vele. Attól bajunk nem lesz.
A közösségi blog egy olyan képződmény, amit egy közösség ír. Nem egy ember, nem egy cég, hanem közös érdeklődésű, hasonló gondolkodású emberek. Ilyen közösségi blog pl. a bizblog.hu de akár a Kispad is. Igaz, ez utóbbibak 3 + vendégmunkás a közösség, de mégsem csak egy ember írja.
Az ilyen blogok üzletileg akkor lehetnek igazán hasznosak, ha ezzel be tudjuk vonni a véleményvezér vásárlóink egy részét a közös gondolkodásba. Jót tesz a cég hírnevének és nem utolsó sorban hasznos információkhoz is juthatunk általa.
Utolsó kommentek