Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

AJaX, Web2 és a hirdetések

Címkék: web2 onlinemarketing ajánló

2006.02.20. hétfő 11:02 Konrad

Hírbehozó és még páran új Web2 blogot indítottak.

Érdekes olvasmány, bár helyenként nagyon száraz, ha valakit a programozás nem annyira érdekel.

Szó van a blogon a hirdetések és az AJaX viszonyáról. Az AJaX egy olyan technológia, aminek a segítségével úgy lehet frissíteni egy oldalt, hogy nem az egész töltődik le, csak valamelyik eleme, pl. frissül a tőzsdeindex, de a többi hír, ha nem változik, akkor nem.

Ez ugye felveti, hogy nincs újraletöltés, így a hirdetések sem jelennek meg újra, és ez az egyik oka, amiért a szolgáltatók idegenkednek ettől a technikától: nem lehet látványos letöltésszámokat generálni.

Szeretném ezennel lerombolni azt a tévhitet, hogy a letöltésszám az isten. Igaz, a webes hirdetések kezdetén a letöltésszám volt az a szám, amiből kiindultak a hirdetők és a website-ok is ezt propagálták, de már nagyon hamar, 2000 körül megjelenték azok a szolgáltatások, amelyek generálták a Page Impression-t (PI-t), azaz az oldalletöltést.

Ilyenek voltak például a FotexNet Lottó szerű játéka és az ingyenes webtárhelyek is, de ilyenek a kvíz játékok és a web alapú online RPG-k (szerepjátékok) is.

Így nagyon hamar előtérbe került, hogy hányan csinálják ezt a sok letöltést, azaz hányan látogatják az oldalt. Aztán ahogy nőtt az internet, már az is fontos lett, hogy melyik oldalt kik látogatják.

Egy kampánytervezésnél (ha nem közvetlenül vásárol a hirdető), mára fontos szempont a látogatószám, és csak ezt követi a letöltésszám; de a letöltésszámnak már nem elsődleges értékmérő szerepe van.

És hogy az AJaX-ot akkor miért is nem szeretik a website-ok? Talán nem is ismerik igazán a lehetőségeket, másrészt egy-egy olyan új design készítése is, ami azért elő-előfordul, több hónapos, hanem éves fejlesztés eredménye, az AJaX pedig több, mint egy redesign, érinti az oldal szerkezetét és a szerkesztőségi rendszert is - márpedig egy ilyen fejlesztést kevesen mernek bevállalni.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr15076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spin Doctor · http://www.szanto.org 2006.02.20. 15:54:10

Szia Konrád,

Pedig milyen értékes célzott felület lenne, ha minden egyes (vagy legalábbis bizonyos) AJAX-os tranzakció után újratöltené a hirdetéseket is...

Konkrét példa: a Totalcar tesztkatalóg vagy újautó-adatbázis márkaválasztás, pl. Toyota, után az adott márkakereskedő (pl. az Emil Frey) skyscraperét/bannerjét/szöveges hirdetését töltené be.

Relevancia rulez. Már csak a médium kellene. :)

Spin Doctor · http://www.szanto.org 2006.02.20. 16:05:40

Lassú vagyok, és nem olvastam el a w2b eredeti bejegyzését. Bocsesz, nem epigon, csak nagy elmék, ha...

Ferenc · http://online.blogter.hu 2006.02.20. 21:56:28

vagy a cpm után áttérnek a ppc-re.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.02.20. 23:12:23

Van, ahol már lehet. Az Ad Networkön pl. csináltunk már olyan kampányt, ahol adott idő és adott intenzitás mellett előre megadott számú usert értünk el. Magyarul: egy hónap alatt legalább 500e user, úgy, hogy egy user maximum 3x látja a hirdetést.
Ennek a fajta megjelenésnek leginkább technikai korlátai vannak, ugyanis felugró hirdetéseknél tud jelenleg működni (pop up vagy pop under, illetve layeres pop up-nál).


süti beállítások módosítása