Hírbehozó és még páran új Web2 blogot indítottak.
Érdekes olvasmány, bár helyenként nagyon száraz, ha valakit a programozás nem annyira érdekel.
Szó van a blogon a hirdetések és az AJaX viszonyáról. Az AJaX egy olyan technológia, aminek a segítségével úgy lehet frissíteni egy oldalt, hogy nem az egész töltődik le, csak valamelyik eleme, pl. frissül a tőzsdeindex, de a többi hír, ha nem változik, akkor nem.
Ez ugye felveti, hogy nincs újraletöltés, így a hirdetések sem jelennek meg újra, és ez az egyik oka, amiért a szolgáltatók idegenkednek ettől a technikától: nem lehet látványos letöltésszámokat generálni.
Szeretném ezennel lerombolni azt a tévhitet, hogy a letöltésszám az isten. Igaz, a webes hirdetések kezdetén a letöltésszám volt az a szám, amiből kiindultak a hirdetők és a website-ok is ezt propagálták, de már nagyon hamar, 2000 körül megjelenték azok a szolgáltatások, amelyek generálták a Page Impression-t (PI-t), azaz az oldalletöltést.
Ilyenek voltak például a FotexNet Lottó szerű játéka és az ingyenes webtárhelyek is, de ilyenek a kvíz játékok és a web alapú online RPG-k (szerepjátékok) is.
Így nagyon hamar előtérbe került, hogy hányan csinálják ezt a sok letöltést, azaz hányan látogatják az oldalt. Aztán ahogy nőtt az internet, már az is fontos lett, hogy melyik oldalt kik látogatják.
Egy kampánytervezésnél (ha nem közvetlenül vásárol a hirdető), mára fontos szempont a látogatószám, és csak ezt követi a letöltésszám; de a letöltésszámnak már nem elsődleges értékmérő szerepe van.
És hogy az AJaX-ot akkor miért is nem szeretik a website-ok? Talán nem is ismerik igazán a lehetőségeket, másrészt egy-egy olyan új design készítése is, ami azért elő-előfordul, több hónapos, hanem éves fejlesztés eredménye, az AJaX pedig több, mint egy redesign, érinti az oldal szerkezetét és a szerkesztőségi rendszert is - márpedig egy ilyen fejlesztést kevesen mernek bevállalni.
Utolsó kommentek