Írtam a hazai digg.com klónok megjelenéséről. Azóta ez a téma nagyon felpörgött, pro- és kontra dobálják a véleményeket egymás arcába a blogokat olvasók.
Amiért valahogy nem csendesül ez a téma (és nem is fog), az egyrészt a két konkurens nagyon közeli megjelenése, másrészt az, hogy ez a dolog működik: amióta elindultak ezek a szolgáltatások (kik is?: Linkter és InterNetMedia.hu), azóta láthatóan megindultak az olvasók többek között az Onlinemarketing Blog felé is.
Ráadásul Hírbehozó információi szerint lesz egy harmadik szereplő is. (Remélem, az már nem csak másolja a Digg-et, hanem csinál vele valamit, amitől jobb, de legalább is más lesz.)
Közben eszpee írt egy érdekeset arról, hogy vajon mire is jó ez az egész?
Ez vitt el odáig, hogy egy kicsit én is körbejárjam ezen szolgáltatások tartalmi részét, és végre foglalkozzak a lényeggel (és ne a viharral egy pohár vízben).
A szolgáltatás egyszerű: a regisztrált felhasználó ajánl egy cikket, ami tetszik neki. Ha ez másoknak is tetszik, akkor elteszik bookmarkba, szavaznak és kattintanak is rá. Ezzel mintegy megosztják a felhasználók maguk között a híreket.
Egy ilyen szolgáltatás értelemszerűen akkor működik, ha elég sokan használják, és akkor lesz igazán érdekes, ha a használók sokfajta érdeklődési körűek. Persze fennáll a veszélye annak, hogy egyes csoportok kisajátítsák ezt a dolgot, és annak is, hogy csak az amúgy is ismert portálok híreit recikulálja a rendszer. De bízzunk az üzemeltetőkben, hogy erre figyelnek, és valóban célt ér a dolog: olyan hírek kerülnek előre, amik érdekesek.
Miért jó ez a felhasználónak, aki linket ajánl? Erre a kérdésre eszpee sem tud válaszolni, és megmondom őszintén, én sem.
De szerintem nem is az átlag felhasználó fog ajánlani.
Két csoport számára hasznos ez a szolgáltatás, és ez az, ami kapcsolódik az online marketinghez. Az egyik csoport természetesen az olvasók csoportja. Azok, akik a már fenn lévő cikkekre szavaznak, azókat elolvassák. Ezzel pedig forgalmat generálnak. Ha pedig megtetszik nekik az oldal, ahova jutottak, rendszeres olvasókká is válhatnak.
Hogy ez miben más, mint a hírlistázó oldalak? Elsősorban az ajánlás módjában, másodsorban a szavazás lehetőségében és végül abban, hogy itt még a kattintás előtt a megjegyzéseket is elolvashatjuk a linkekről (ha vannak).
A másik csoport a portálok és bloggerek csoportja. Hogy miért hasznos nekik ez a szolgáltatás? Mert a linkek rájuk mutatnak, ezáltal forgalmat kapnak, a megnövekedett látogatószám pedig növeli az oldal értékét is.
És itt a válaszom eszpee kérdésére: kik ajánlanak cikkeket? Természetesen azok, akik írják: a portált üzemeltetők és a bloggerek. És ezzel kaptak egy új eszközt arra, hogy ismerté váljanak.
Ez az eszköz akkor is működik, ha céges oldalunk, céges blogunk van: ne legyünk szerények, félősek, ajánljunk mindent a fenti oldalakon! Ha szavaznak rá és bekerül a címlapra, csak nyerhetünk vele! (Persze igyekezzünk tényleges tartalmat felrakni, hogy ne vegyék spamnak az ajánlást.)
Most pedig megyek, és felrakom ezt a postot is mindkét hazai hírajánlóba!
Utolsó kommentek