Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (6) ajánló (600) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (33) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (12) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (14) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (8) minicrm (7) mobil (36) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1370) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (14) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Fogadjuk el a generációelméletet? - podcast

Címkék: onlinemarketing ajánló podcast közösségi média MarketingMozzarella Marketing Mozzarella GenB GenA

2025.01.23. csütörtök 09:01 Konrad

generacioelmelet_aja_nlo_linkkel.jpg

Az utóbbi években a generációelmélet a marketing meghatározó elmélete lett. Elsősorban a közösségi média használata, az azzal kapcsolatos történések tárgyalása lényegében elképzelhetetlen a generációelmélet nélkül. De valóban így van ez? Tényleg ez a helyes út?

A generációelméletet sokan és sokféle módon bírálják. A podcastunban Bernschütz Máriával arról beszélgetünk, vajon valóban jó ez az egész generációzás? Valóban ezt és így kell csinálni?

Az adás elérhető a YouTube-on is. Iratkozz is fel a csatornánkra!

A beszélgetés (AI) leírása:

A beszélgetés elején a résztvevők felidézik, hogy a generációk témája milyen gyakran kerül elő a mindennapokban, különösen a médiában és a tudományos diskurzusban. Hangsúlyozzák, hogy az utóbbi időben a Béta generáció fogalma is egyre többször merül fel, bár ezzel kapcsolatban még csak kevés konkrét kutatás áll rendelkezésre. Ennek kapcsán reflektálnak arra, hogy a generációk közötti különbségekről szóló narratívák gyakran a médiában és a popkultúrában válnak népszerűvé, és ezek az általánosítások nem mindig állják meg a helyüket.

A Z generáció kapcsán részletesen elemzik, hogy ez a korosztály már a digitális világban nőtt fel, ami mélyen meghatározza gondolkodásmódjukat, szokásaikat és társas kapcsolataikat. Beszélnek arról, hogy a technológia iránti nyitottság, a közösségi média használata és a gyors információfogyasztás kulcsfontosságú jellemzői ennek a generációnak. Ezt összehasonlítják az idősebb generációk tapasztalataival, akik számára a digitalizáció csak később vált életük részévé. Megjegyzik, hogy ezek a különbségek gyakran nemzedékek közötti konfliktusokat is szülhetnek, például a munkahelyeken, ahol eltérő kommunikációs stílusok és elvárások ütköznek.

A beszélgetés egy pontján megkérdőjelezik a generációk szerinti osztályozás értelmét. Hangsúlyozzák, hogy bár a születési évek alapján történő kategorizálás egyszerűsíti a komplex társadalmi folyamatok elemzését, mégis veszélyeket rejt magában, mivel figyelmen kívül hagyja az egyének közötti óriási különbségeket. Példaként említik, hogy egy adott generáción belül az egyéni tapasztalatokat meghatározhatja a földrajzi hely, a társadalmi-gazdasági státusz és az egyéni családi háttér, amelyeket a generációs címkézés hajlamos homogenizálni.

Részletesen kitérnek arra is, hogy a generációs címkék néha önbeteljesítő jóslatként működnek. Amikor például egy fiatalabb generáció tagjaira ráaggatják, hogy „mindig telefonon lógnak” vagy „kevésbé érdeklődőek a hagyományos értékek iránt”, ezek a sztereotípiák alakíthatják az önképüket és társadalmi helyzetüket. Az idősebb generációk számára pedig az ilyen címkézések azzal a veszéllyel járnak, hogy elzárkóznak az új technológiák és szokások megértésétől, ami tovább mélyítheti a nemzedékek közötti szakadékot.

A beszélgetés során szó esik a munkáltatói és oktatási rendszerek felelősségéről is. Például megvitatják, hogy sok munkahely a generációs különbségekre hivatkozva magyarázza a kommunikációs és együttműködési problémákat, miközben ezek gyakran inkább az egyéni preferenciákból vagy a vállalati kultúrából fakadnak. Az oktatásban pedig kiemelik, hogy a Z generáció digitális tanulási stílusait a tantervek gyakran nem tudják megfelelően kiszolgálni, ami a hagyományos oktatási módszerek újragondolásának szükségességére mutat rá.

A Béta generációval kapcsolatban megállapítják, hogy bár ennek a korcsoportnak a meghatározása még alakulóban van, már most érdekes kérdéseket vet fel. Vajon mennyire indokolt egy újabb generációs kategória bevezetése, és hogyan különböztethető meg ez a csoport a Z generációtól? A résztvevők egyetértenek abban, hogy bár az új kategóriák tudományos szempontból izgalmasak lehetnek, a társadalmi hasznosságuk attól függ, hogy képesek-e valós betekintést nyújtani az egyes korosztályok életébe és kihívásaiba.

A beszélgetés végén összegzik, hogy bár a generációkra alapozott kutatások segíthetnek nagyobb összefüggések megértésében, ezek mindig csak a társadalmi és kulturális kontextussal együtt értelmezhetők. Hangsúlyozzák, hogy az emberek életét számtalan tényező befolyásolja, és a generációs címkék soha nem helyettesíthetik az egyének megértésére irányuló mélyebb vizsgálatot.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1418780680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása