Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

RSS-t a népnek!

Címkék: rss onlinemarketing ajánló

2006.08.28. hétfő 11:27 Konrad

Az RSS jó dolog. Persze meg kell szokni, meg kell ismerni, de ha valaki ráérez az ízére, akkor nem szívesen válik meg a saját kis hírcsatornáitól. Hogy marketing szempontból mennyire jó dolog ez, arról egy nagyon szép összefoglalót írt Rabbit: RSS a marketing-mixben

Az írásból egy dolog egyértelműen látszik: bár izgalmas és érdekes szolgáltatás, de az emberek ezt nem használják. Pedig milyen jó lenne, ha használnák! Tudom én, hogy a nagy portáloknak annyira nem jó, hogy direktben kapom meg a híreket, de amióta a hírkereső szolgáltatások élnek, ezt a békát kénytelenek lenyelni... Ha gonosz akarok lenni, akkor mondhatnám érvnek, hogy az RSS-en legalább a hírkeresők sem keresnek... Miközben a portálok számára egy újabb hirdetési csatornává válhat.

Egyébként a nagyobb portáloknál van is RSS. És mégis: az RSS elterjedésének egyik gátja a tartalom hiánya. Mert bizonyos területeken (főleg angol nyelven) rengeteg anyag elérhető, de nálunk pont azok az oldalak nem élnek ezzel, akiknél érdekes lehet a szolgáltatás.

Az RSS elsősorban arra jó, hogy riasszon: az engem érdeklő helyen végre van új információ. Azaz ott, ahol tudom, hogy naponta több hír van, nem is nagyon kell RSS. De ott, ahol csak nagy ritkán van frissülés, pont kellene. Ilyenek tipikusan a speciális tartalmú kis site-ok, aztán a blogok és természetesen a céges weboldalak.

Ezért javaslom, beszéljünk rá mindenkit, alkalmazzon RSS csatornát az oldalán! De ha nem is mindenkit, legalább azokat akik beleférnek az alábbi felsorolásba:

  • hírlevelet tartanak fenn
  • rendszeresen küldenek direkt e-maileket partnereiknek
  • ritkábban, mint naponta frissül az oldaluk
  • sok különálló és jól szegmentálható tartalom van a szolgáltatásban.

És van néhány konkrét ötletem, hol látnám szívesen az RSS-t:

  • fórumokban topicfrissülést figyelni
  • főzéshez receptek
  • aktuális akciók
  • engem érdeklő rendezvények
  • engem érdeklő (azaz szűrt) apróhirdetések
  • erotikus tartalmak (naná! ettől lenne igazán népszerű)
  • menetrendváltozások (szintén szűrve)
  • tévéműsorok

és még biztos sokmindent kihagytam...

A lényeg: ha lesz tartalom, lesznek felhasználók. És akkor már mindegy, pontosan hogy is működik ez a szolgáltatás, hiszen ennél bonyolultabb dolgokat is használunk nap mint nap. És ha az RSS elterjed, akkor kaptunk egyben egy új kommunikációs csatornát is.

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr8513922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolti · http://www.jox.hu/ 2006.08.28. 12:28:53

A szűrt tartalmú RSS-eknek van azért egy technikai akadálya: nem lehet őket cache-elni. Anélkül viszont a feedreaderek "látogatásai" elég jelentős forgalmat tudnak generálni, főleg egy sok RSS-előfizetővel rendelkező oldalon. Valószínűleg ezért nem terjedtek el (és nem is fognak) a személyre szabott feedek.

joco 2006.08.28. 12:55:48

Nem értem, miért ne lehetne személyre szabott - akár sok szűrési szempont szerint szűkített - feedet cachelni.

zsolti · http://www.jox.hu/ 2006.08.28. 13:53:12

Tegyük fel van 1000 RSS-előfizető, akik 1000 különféle módon szűrtek (1000 különféle RSS). Egy apróhirdetés, programajánló esetén elvárható, hogy azért 10-20 percenként frissüljön a cache. Csak az arányok miatt: eddig 10 percenként volt 1 db RSS-készítő műveleted, most lesz 1000. Ha egy másik módszert választasz, és akkor generálod újra az érintett cache-eket, amikor bekerül az adatázisba pl. egy, a szűrési feltételnek megfelelő hirdetés, azzal majdhogynem megint ugyanott vagy.

De persze minden megoldható, kérdés, milyen áron. Fog-e annyi plusz látogatót hozni a szolgáltatás, hogy feláldozzunk érte némi sebességet, forgalmat, stb.

Xnews · http://xnews.blogter.hu 2006.08.28. 14:26:35

"er0tikus tartalmak (naná! ettől lenne igazán népszerű)"

Gratulálok, Konrád. Ön jól rátapintott a készülő oldalam egyik fő ütőerére! :D
Ezért is lett bejegyezve az rssp_rn.eu és rssp_rn_.eu...trallala

(_=o, természetesen, csak sose engedi át ezeket, eh)

sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2006.08.28. 14:40:21

zsolti,
rosszul állsz neki, ez nem cache, hanem az oldalak statikus legenerálása (mint a freeblogon régen az oldalgenerálás). Egy jól megírt cache on-demand működik, azaz akkor generálod le a szűrt RSS oldalt, amikor a juzer éppen lekéri. Nem vesztesz időt, viszont ha valaki mégegyszer lekéri a következő félórán belül, az már nem kerül időbe.

joco 2006.08.28. 14:40:57

Ahh, értem.
A cache-t akkor törlöm, mikor elévül (új elem, elem változás, elem törlés). De nem generálom újra, csak akkor, ha érkezik olyan kérés, amiben annak a cache-nek léteznie kéne. Ez minden.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2006.08.28. 15:14:05

Az RSS elterjedésére annak lesz lökésszerű hatása, ha vágre a legtöbb példányban használt böngésző is natív módon támogatni fogja. Vagyis nem kell majd mindenféle furmányokat (plusz programokat) használni, csak bambán klikkelni.
Gondolj csak bele, mi történik, ha ma egy "mezei felhasználó" rákattint a feed linkjére. Olyan krikszkrakszot kap válaszul, hogy jó esetben csak azt jegyzi meg, mire ne kattintson soha többé, rosszabb esetben becsukja a böngészőjét...

Norbi · http://www.arukereso.hu 2006.08.28. 15:26:15

A leggyakrabban használt kereső már nagyon szépen támogatja az RSS-t. Google testre szabott kezdőoldal minden böngészőben megy, és minden gépről elérhető (otthoni/céges/netkávézó/stb...).

TV műsor + apróhirdetés tényleg jó ötlet. Mi is elgondolkozunk, hogyan lehetne jó RSS-t csinálni hozzánk. Legnagyobb árzuhanás 1 nap/hét alatt, opcionálisan kategóriákra szűrve?

Bártházi András · http://barthazi.hu 2006.08.28. 20:57:50

Zsolti:

erőforrás kérdése az egész. Nem hiszem, hogy egy nagyobb oldal ne engedhetné ezt meg magának. Egy kisebbnek meg nincs annyi látogatója.

Zoli:

manapság szerintem egy felhasználó nem kattint rá egy feedre, mert nem tudja, hogy mire jó. :)

Konrád:

TV műsor például pont van: tv.animare.hu/ - bár nem vitték túlzásba. A modernebb fórum motorok (pl. a Drupal használható ilyen célra) támogatják már az RSS-t is.

Mikor fogod kiküldeni hírlevélben, hogy mire jó az RSS, és hogy hogyan kell használni? ;)

És engedtessék meg egy kis reklám is: a miner.hu pont mától támogatja a keresések találatainak RSS feedben való elérését. Tessék kipróbálni és használni!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.28. 21:03:54

zsolti: a nálam okosabbak válaszoltak, szerintem mindenre.
Nálam okosabbak: köszi :-)
Xnews: hehe :-)
András: köszi a példát. Hírlevél: igen, kellene. De előbb kellene valami jó küldőszoftver. Illetve inkább idő. Mert az nincs...

Merras · http://miyazakijun.hu 2006.08.28. 21:39:52

Tökéletesen egyetértek a cikkel, én sem értem, hogy egy csomó oldal miért nem használ rss kimenetet... az oldalamat joomla CMS alatt csináltam meg, abban alapértelmezetten van RSS - ráadásul rss1.0-tól atomig minden típus, hogy a tisztelt usernek még kompatibilitási gondjai se legyenek...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.08.30. 02:42:42

Köszi a linket. Innen szép fejlődni :-)

Felhő 2006.09.04. 11:13:54

Sztahanov: "Egy jól megírt cache on-demand működik".

Ez nem feltétlenül van így. Bizonyos látogatottság felett gond lehet abból, hogy egy épp nem cacheben lévő anyagra sokan rácuppannak (nem megengedhető tüske lenne a terhelésben), ezért van amikor jobban jár az ember, ha előre legenerálja az oldalt.

Rsslap-hu · http://www.rsslap.hu 2007.03.01. 15:33:48

Felvettük az RSS-ed gyűjteményünkbe.

Várjuk az RSS ajánlókat is!


süti beállítások módosítása