Az RSS jó dolog. Persze meg kell szokni, meg kell ismerni, de ha valaki ráérez az ízére, akkor nem szívesen válik meg a saját kis hírcsatornáitól. Hogy marketing szempontból mennyire jó dolog ez, arról egy nagyon szép összefoglalót írt Rabbit: RSS a marketing-mixben
Az írásból egy dolog egyértelműen látszik: bár izgalmas és érdekes szolgáltatás, de az emberek ezt nem használják. Pedig milyen jó lenne, ha használnák! Tudom én, hogy a nagy portáloknak annyira nem jó, hogy direktben kapom meg a híreket, de amióta a hírkereső szolgáltatások élnek, ezt a békát kénytelenek lenyelni... Ha gonosz akarok lenni, akkor mondhatnám érvnek, hogy az RSS-en legalább a hírkeresők sem keresnek... Miközben a portálok számára egy újabb hirdetési csatornává válhat.
Egyébként a nagyobb portáloknál van is RSS. És mégis: az RSS elterjedésének egyik gátja a tartalom hiánya. Mert bizonyos területeken (főleg angol nyelven) rengeteg anyag elérhető, de nálunk pont azok az oldalak nem élnek ezzel, akiknél érdekes lehet a szolgáltatás.
Az RSS elsősorban arra jó, hogy riasszon: az engem érdeklő helyen végre van új információ. Azaz ott, ahol tudom, hogy naponta több hír van, nem is nagyon kell RSS. De ott, ahol csak nagy ritkán van frissülés, pont kellene. Ilyenek tipikusan a speciális tartalmú kis site-ok, aztán a blogok és természetesen a céges weboldalak.
Ezért javaslom, beszéljünk rá mindenkit, alkalmazzon RSS csatornát az oldalán! De ha nem is mindenkit, legalább azokat akik beleférnek az alábbi felsorolásba:
-
hírlevelet tartanak fenn
-
rendszeresen küldenek direkt e-maileket partnereiknek
-
ritkábban, mint naponta frissül az oldaluk
-
sok különálló és jól szegmentálható tartalom van a szolgáltatásban.
És van néhány konkrét ötletem, hol látnám szívesen az RSS-t:
-
fórumokban topicfrissülést figyelni
-
főzéshez receptek
-
aktuális akciók
-
engem érdeklő rendezvények
-
engem érdeklő (azaz szűrt) apróhirdetések
-
erotikus tartalmak (naná! ettől lenne igazán népszerű)
-
menetrendváltozások (szintén szűrve)
-
tévéműsorok
és még biztos sokmindent kihagytam...
A lényeg: ha lesz tartalom, lesznek felhasználók. És akkor már mindegy, pontosan hogy is működik ez a szolgáltatás, hiszen ennél bonyolultabb dolgokat is használunk nap mint nap. És ha az RSS elterjed, akkor kaptunk egyben egy új kommunikációs csatornát is.
Utolsó kommentek