Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

A web sötét oldala 3.: az átverés művészete

Címkék: keresőmarketing seo sem keresőoptimalizálás weboldal ebusiness

2006.12.07. csütörtök 21:08 Konrad

A csalás, az átverés, a tudatlanság kihasználása nagyon régi dolog. Nem is csodálkozom azon, hogy az interneten is megjelentek nagyon hamar az átverések. Egészen sokféle igazán kreatív módon próbálnak kiszedni pénzt az emberekből. Emlékezzünk csak a mai napig is különböző klónjaiban élő nigériai levélre, ahol mindenféle politikai kapcsolatokra és aktuális helyi zűrös belpolitikára hivatkozva kérnek segítséget, elsősorban pénzben, majd amikor már pár ezer dollárral meghitelezik a pénzkimentő vállalkozást, hirtelen eltűnnek az ígérgetők.

Aztán ott vannak azok a "kellemes" weboldalak, amelyek másnak adják ki magukat. Az amerika Fehár Ház címe a www.whitehouse.gov. Viszont a whitehouse.com cím, ami sokak számára triviálisabb, nem az övék. Évekig na mi volt rajta? Pornóoldal. (Jó, tudom, egy időben a Fehér Háznak is megvoltak a maga szexbotrányai, tehát lehet, nem is volt annyira mellélövés?)

Ami viszont most aktuális, és amitől a témát előrángattam, az két hazai témakör. Az egyik egy egyértelmű átverés, a másik inkább a felkészületlenség kihasználása lehengerlő stílussal-modorral.

Amikor a bankunk nevében beszélnek

Kaptál már a bankodtól hivatalos e-mailt? Olyat, amiben nem reklám volt, hanem pl. az adataidat kérte? Ugyehogy nem? És ha beesik egy ilyen, akkor nem gyanakodsz? Pl. honnan tudta meg az e-mail címed...

Mutatok három levelet:

Udvozoljuk a Budapest Internetbank
Szamlavezetesi Rendszer oldalan!

Kedves számlatulajdonos!
2006. december 1-jén a rendszerünkben a banknak pénzmosással,
hitelkártya csalással,
terrorizmussal kapcsolatban és a visszaélések ellenõrizése céljából zárolnia kellett néhány számlát.
Az ezekkel a számlákkal kapcsolatos információt megkapták
levelezõ bankjaink, valamint a helyi, szövetségi és nemzetközi hatóságok.
A kiterjedt adatbázis-mûveletek miatt néhány számla esetleg
megváltozott. Arra kérjük tehát ügyfeleinket, hogy ellenõrizzék
csekk- és megtakarítási számláikat, hogy ezek aktívak-e, vagy hogy a jelenlegi egyenlegük megfelel-e a valóságnak.
A bank az összes ügyfelét értesíti jelentõsebb visszaélés vagy bûnügyi
cselekmény esetén, és megkéri Önt arra, hogy ellenõrizze számlája egyenlegét.
Ha úgy véli, vagy azt találja, hogy a számláján visszaélést követtek el, errõl
értesítsen bennünket úgy, hogy belép az alábbi hivatkozáson keresztül.
Belépés
A belépéshez írja be azonosítóját és jelszavát,
majd nyomja meg a 'Belépés' gombot. Kérdés esetén hívja a TeleBankot: 06-40-477-777.

Észrevételek, javaslatok

aztán egy kicsit más design és levélvég:

Belépés

http://www.raiffeisen.hu/securelogin 
� 2006 Raiffeisen Bank Zrt.

És a harmadik:

Belépés

http://www.erstebank.hu/verification 
© Copyright Erste Bank 2000-2006

Mindháromban van egy közös: bármit is írjon az a link, a valós hivatkozás valamilyen nem .hu-s weboldalra dob. Ha valakinek annyi esze van, hogy ott kiadja bármilyen adatát, azt azonnal csalóknak adja, akik meg is fogják próbálni lenyúlni a pénzét.

Mit lehet erre mondani? A rendőrség nyomoz...

Mi ebből a tanulság? Bármikor visszaélhetnek az e-mail címeddel, neveddel! Ezért figyelj oda arra, hogy partnereiddel, vevőiddel csak olyan csatornákon keresztül cserélj bizalmas információt, ami többszörösen ellenőrizhető. Másrészt pedig tedd egyértelművé: személyes, bizalmas adatot e-mailben sosem kérsz.

Pénzt hirdetésért... de mire is?

Minden cég álma, hogy a Google-ben az első legyen, és lenyomja a konkurenciát. Így aztán ha valaki azzal jön, hogy valami nem túl sok pénzért (jellemzően 100 ezer forint alatti pénzért) elintézi, hogy a Google az első helyen hozza az oldalunkat, akkor örömmel lecsapunk rá: naná, erre van szükségünk!

A keresőmarketing piac és ezen belül a keresőoptimalizálás egy nagyon gyorsan fejlődő és szép eredményeket felmutatni tudó terület. Ugyanakkor ez egy olyan terület, amiről szinte semmit nem tud a laikus. Laikus alatt itt azokat értem, akik bár fenntartanak weblapot, de még annyira se ásták bele magukat a témába, hogy hallották volna a "keresőmarketing" és "keresőoptimalizálás" szavakat.

Ezek azok az emberek, akik elhisznek mindent, hiszen nem az a dolguk, hogy ellenőrizzék, vajon a komoly cég(nek tűnő) ajánlattevő mögött mi van. Ha szerencséje van a szolgáltatással megkínáltnak, akkor a szerződés aláírás előtt esetleg konzultál valaki olyan ismerősével, aki ismeri ezt a területet. És esetleg nagyon meglepődik...

Ern0 írt korábban Bajkeresőmarketing címmel a Halad.hu oldalról, és nem oly rég a Jabjab.com-on is megjelent egy másik szolgáltatásról írás Szerinted? címmel. Ezen utóbbin aztán a szolgáltató jól fel is háborodott, és beindult a fenyegetőzés is, elég furcsa stílusban:

Felháborodással konstatáltuk az egyik partneremmel, hogy Ön nyilvánosan az interneten közzétéve
csalóknak nevezett minket!!!!!!!!!!!!!!.
Ezért a mai napon ügyvédhez valamint a rendőrségre fordulunk becsületsértés rágalmazás valamint hitelrontás végett közösen a Halad.hu val egyetértésben.
AZ ügyfeleinket ezen módon egy részét elveszítettük ezért is mint profit és anyagi hátrányunk származott ezért is felelnie kell!

Aki ilyen szinten műveli a magyar nyelvet, az sajnos egyéb galádságokra is képes lehet... De mi az a szolgáltatásukban, ami miatt a web sötét oldalára kerülnek? Hol van benne a baj?

Maguk a szolgáltatások - internetes céglista, lingyűjtemény - önmagában nem darkos, nem sorolódik a nem támogatott területre. Amivel gond van, az a sok ígéret, azok az ígéretek, amelyekben mindig benne van valami garantált dolog: a Google első oldala általában (és nem fizetett hirdetésként történő megjelenés!). Márpedig oda nem lehet így semmit garantálni. A keresőmarketing ugyanis alapvetően kulcsszavakban gondolkodik: kiválasztjuk azokat a szavakat, amelyek a cégnek fontosak és szeretnénk, hogy azon keresztül jöjjenek látogatók, majd úgy alaktíjuk át az oldalt, az oldalra mutató linkeket stb., hogy ezekre a kulcsszavakra legyenek optimalizálva.

Ebből már látszik is, mi hiányzik az ígéretekből: a kulcsszavak, amire garantálnak megjelenést és a cég weboldalának az átalakítása. Tehát könnyen lehet, az ígéretük teljesíthető, de üzleti célt nem érünk vele. A Google ugyanis minden szóra, kifejezésre keres! Ez azt jelenti, ha beleiratnak valami furcsát, szokatlant a szövegbe (pl. repülőgép helyett röpcsigép), és ráadásul legalább egy linket is csinálnak, ami az oldalra mutat, és ezt a szót tartalmazza, akkor igen, valóban, erre a szóra a Google első helyen hozza majd a céget! Tök jó, éppen csak a kutya nem keres erre a szóra rajtunk kívül, tehát látogatót, azaz üzleti hasznot nem hoz!

Ezért javaslom is kedves feljelentőnek, hogy ne nagyon kajabáljon, mert könnyen lehet, a végén őt fogja a Gazdasági Versenyhivatal megbüntetni. Mert megérdemli.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr4921602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2006.12.07. 22:11:32

Méretni kell.

A Google Analytics majd tutira kimutatja, hogy a kb. 100.000Ft-os költési nagyságrendben az AdWords jobban megtérülő, mint a klasszikus keresőmarketing, konkrétabban a keresőoptimalizálás.

Akinek tehát nincs minumum 200eFt-ja ilyen célokra, az díleljen inkább AdWordsszel a Google Inc.-vel, minthogy SEO-ra költsön.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2006.12.07. 23:12:06

Én csak figyeltem, hogy egy olyan post-ra jönnek hozzászólások, amit nem is olvastam... Aztán nézem ám, hogy ez egy áprilisi post.
Egyébként érdemes lenne az esetet Zugugyvednek is elmeselni.

A másik. Rájöttem, hogyan lehet elkapni a pishingelőket. Ha valakit érdekel írjon.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.11. 12:47:26

Ha már írtál erről, akkor érdekel, hogy a Szerencsejáték oldalán elhelyezett fake AdWords hirdetésről miért nem esett szó.
Ez legalább annyira a web sötét oldala, mint ez itt fent. :-(
Jó, mondjuk azt egy másik kolléga fedezte fel, de szerintem beleférne ebbe a blogba is! :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2006.12.11. 12:56:16

Szerencsére egyedi eset, de tényleg belefért volna.
Símán elfelejtettem beleírni.

Ernő · http://www.horvatherno.hu 2006.12.11. 13:21:40

Ok. Sajnos tartok tőle lesz még miről írni amúgy is :-(

Raha · http://www.jabjab.blog.com 2007.02.20. 18:33:16

Itt a folytatás. Ugyan feljelentésről nincs tudomásom, de írtak egy Nyilvános Nyilatkozatot (sic!): eupages.uw.hu/


süti beállítások módosítása