Azok a cégek, akikkel mi kapcsolatban vagyunk, jellemzően mind már korábban is jelen voltak az interneten és itt folytattak valamilyen marketinges tevékenységet, vagy most indulnak, ezért nincs múltjuk, de pontosan tudják az online marketing jelentőségét. Így sok alapvető dolog már megvan, nem nekünk kell nulláról mindent felépíteni.
Vannak persze esetek, amikor vagy a friss indulás miatt nekünk kell mindent összerakni, vagy olyan céggel kezdünk együttműködni, amelyik korábban nem nagyon foglalkozott az online világgal. Van weblapja, esetleg van valami Facebook oldal is, de ezek nem igazán frissek, nem igazán jók.
Így aztán szoktuk látni, mi az a minimális szint, amit meg kell ahhoz ugrani, hogy elinduljon a kommunikáció. Érdemes ezt összeszedni, mert úgy tűnik, nagyon sok cégnél ez sincs meg. Így az alábbiakban néhány pontban összefoglalom, minek kell legalább meglennie ahhoz, hogy valaki el tudjon kezdeni kommunikálni az interneten. Fontos, hogy ez az alap - ehhez képest még sokkal több minden lehetséges, de ha legalább ennyi megvan, akkor már nem nulláról kell elindulni.
Weboldal
- Legyen. Ez elég alap dolognak tűnik, de sok céggel találkozunk, akiknek egyáltalán nincs, miközben komoly ismertségük, forgalmuk van.
- Reszponzív legyen, vagyis egyaránt használható legyen desktopon és mobilon.
- Ne http, hanem https protokollt használjon.
- Friss és aktuális legyen a tartalom. Vagyis ne legyen rajta pontatlan kapcsolati adat és ne legyenek fent már nem érvényes tartalmak.
- Ha vannak közösségi média oldalak, akkor azok legyenek fent a weboldalon is. (Vagyis pl. link a Facebook oldalra.)
Mérések
- Legyen Google Analytics az oldalon, és az működjön. Még nem baj, ha csak az Universal Analytics, de nyártól már GA4-nek kell lennie.
- Legyen a Search Console is beállítva.
Közösségi média, ha van
- Alap beállítások legyenek meg: pontos név, pontos url, logó, fedlap stb., attól függően, melyik oldalról beszélünk.
- A kapcsolat információk aktuálisak legyenek.
- Facebook esetében legyen beállítva a rövidített url.
Hirdetések, ha vannak vagy voltak
- Legyenek elérhetőek a statisztikák, visszamenőleg is legalább 12 hónapra.
- Ellenőrizve legyenek az aktuális hirdetések tartalom és link alapján. (Sokszor látunk lejárt tartalmú hirdetést, de néha azt is, hogy nem létező vagy már mást tartalmazó lapra mutat.)
- A Meta és a Google felületén legyen meg pontosan, hogy kinek milyen a jogosultsága, ki tudja kezelni a bankkártya beállítást stb. (Furcsa, de nem egyszer futunk abba bele, hogy fogalmuk sincs, ki állította be, ki tud hozzáférni. Lehet, már ott sincs a kolléga...)
- Legyen céges. Ha van a cégnek domain neve (és legyen, lásd weboldal), akkor azzal létrehozott e-mail címet használjon. Vagyis ne egy Gmail vagy főleg ne egy Freemail vagy Citromail stb. címet használjunk!
- Ha lehet, minden kollégának legyen külön céges e-mail címe.
- Ha van hírlevélküldés, akkor az hírlevélküldő szoftverrel legyen megvalósítva, olyannal, ami méréseket is csinál. (Kinyitás, kattintás minimum.)
Marketing tervezés
- Egy kérdés van itt, amit biztosan meg kell tudni válaszolni: mi a cég üzleti célja?
Jogi háttér
- A gdpr szabályozás legyen meg céges szinten.
A fentiek tehát a minimum. Ezek kellenek ahhoz, hogy el tudjunk indulni, ha ezek nincsenek meg, akkor az első lépések általában azok szoktak lenni, hogy mindezt létrehozzuk.
Érdekelnek kedvezményes ajánlatok a marketing területéről? Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre! >>>
Utolsó kommentek