Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Lehulla lepella

Címkék: blog blogring

2007.02.11. vasárnap 16:09 Konrad

Ritka az olyan blogger, aki saját nevén kezd el blogot írni. A legtöbb bloggerről később se derül ki, kit is rejt a nick, ki van a billentyűzet előtt. Ez általában nem is baj. Igaz, az írás módja, egy-egy utalás, ismerős ismerősének a pletykája alapján van, hogy kiderül az író valós személye - de fontos ez?

A szakmai blogoknál fontos lehet. Végiggondolva az elmúlt szűk másfél évet, amióta aktívan blogolok, az tűnt fel, hogy gyakorlatilag az összes szakmai blogger valós személyét ismerem (vagy tudom, ki ő). Még Bülbül is leleplezte magát.

Mi lehet ennek az oka? Én arra gondolok, hogy néhány hónapos próba után, amikor kiderül, vannak olvasók, megy a szekér, az író számára az arc felvállalása inkább előny, a titkosság inkább hátrány. Hiszen egy jó blog igazi szakmai reputáció. Márpedig ennek egyik feltétele, tudjuk, ki is az író. Másrészt így nyiltabb viták, pontosabb információk is artikulálhatók - hiszen talán jobban elfogadják.

És nem utolsó sorban: a jó kis személyes találkozókhoz nem árt tudni, kiket is érdemes meghívni.

Tényleg, ha szakmai blogot írsz, és van rá kedved, írd meg erről a véleményed: mennyire jó vagy rossz ha tudják, ki is vagy valójában? Ha nick-et használsz, te mikor és hogyan "leplezted le" magad? Vagy ha nem tetted meg (eddig), akkor miért nem?

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr10035726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.02.11. 16:45:46

A Weblabor.hu-n az elején a nickem (Boogie) alatt írogattam, de inkább megszokásból, mint a nick mögé rejtőzés okán (sohasem volt titkos). Jó pár éve aztán a "szerkesztőként" átálltunk a teljes névre, és elkezdtük szorgalmazni azt is, hogy az aktívabb szereplők is álljanak át, pont a fentebb írtak miatt (mert hogy mindenkinek előnyösebb). Volt olyan (nem is kis) meló, melyet konkrétan tudom, hogy az ottani teljesítményem alapján kaptam meg, de az ügyfelek nagy része hivatkozni szokott rá, ismeri. A Webizen.hu kapcsán is ezt érzem, így gondolom.

pollner · http://soreo.biz 2007.02.11. 18:02:22

Én 2 évvel ezelőtt megpróbáltam kibújni a nickem mögül, de nem sikerült.
e-media.freeblog.hu/archives/2005/03/29/larcosbl/ Mivel továbbra is mindenki a nickemen emlegetett,"visszabújtam". (De nem teljesen.) Az én állapotom "köztes": Egyetlen kattintással megtudható rólam (majdnem) minden. Szerintem sok szakmai blog értékéet rontja, hogy nem tudni, ki is a blogger. Egyébként még Sesről tudok (Kispad), akik egy éve (?)Ervinné változott vissza, de ez nem okozott különösebb sokkot, mert soha nem titkolta kilétét.

Ferenc · http://online.blogter.hu 2007.02.11. 19:14:09

Én minden blogot saját nevemen írok. Szerintem ha az ember szakmai blogot ír, akkor vállajla fel az igazi nevét.

kobak · http://kobak.org 2007.02.11. 21:27:24

Nem írok szakmai blogot. :-) De szinte mindig nicket használok. Azonban csak azért, mert egyszerűbb, mint leírni a teljes nevem.

zsoltu · http://zen-taxi.zsoltu.hu 2007.02.11. 21:33:30

ez egy út. kinek-kinek merre.
zen-taxi.zsoltu.hu/?p=356
zen-taxi.zsoltu.hu/?p=358
amikor belekezdtünk az Estiskolába, akkor egyértelmű volt, hogy azt csak teljes névvel lehet csinálni. És érdekes látni, hogy a "tanulóink" java vállalja a nevét. Megértették a lényeget, hogy amikor az arcod is adod, akkor a neved már nem ügy adni.

én ahogy a zen-taxis posztokban is írtam, visszafelé haladok, a nickből a valósba. A nickneves játék a szabadságom korlátozza.

Szedlák Ádám · http://worldshots.hu 2007.02.11. 22:37:53

A WS nem szakmai blog, maximum tematikus, de azért megszólítva érzem magam.

Akkor állítottam be, hogy a nevemen emlegessen a blogom, amikor beláttam, hogy a név és a nick közti egy kattintás a többségnek túl sok.

Prohibited · http://www.it2it.hu 2007.02.11. 23:57:28

Részben erre fog egyszer valamikor megszületni az it2it.hu is az informatikai témákban utazóknak. Csinálhatsz magadról egy publikus és egy kevésbé publikus szakmai profilt, amit belinkelhetsz akárhova, pl. a blogodra. Aztán ha valaki részletesebben érdeklődik irántad (vagy a szolgáltatásaid iránt, ha egy céget képviselsz), akkor engedélyezheted neki, hogy a kevésbé publikus adatokat is láthassa rólad.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2007.02.12. 00:03:01

A szakmai blogon írtam ki először a nevemet, a korábban vezetett hibriden még nem. De akkor sem volt nagy agymunka felfedni a kilétemet. Persze sokan nem vették ehhez a fáradságot és rendszeresen pasinak "néztek". =:)

Amondó vagyok, hogy amihez nem adnám a nevemet, azt nem is teszem fel az internetre...

zsoltu · http://www.estiskola.hu 2007.02.12. 08:18:14

"Amondó vagyok, hogy amihez nem adnám a nevemet, azt nem is teszem fel az internetre..."
Ez nagyon igaz. Amikro anno a zsoltu nick megszületett, nem értettem, mire jó. Aztán megértették velem a fórumokon. De ettől függetlenül, hogy használtam és egyszerűsítésnek most is használom, a zsoltu = Hegyi Zsolt nem hiszem, hogy sokaknak meglepetést okoz. És igen, nem a nevem határozza meg, hogy mennyire legyek nyitott vagy őszinte vagy ökör, hanem én magam, a huzalozásom.

bülbül · http://www.bulbul.hu 2007.02.12. 08:58:10

Aki eddig hozzászólt az többé-kevésbé, de alapjában önálló (értsd: nem alkalmazott). Az én esetem éppen fordított, és a nick használatának éppen az volt az értelme, hogy a mondanivalómhoz ne kapcsolódjon az egyik nagy és jelentős médiavállalat mindenféle társítása - mert éppenséggel azok nem hivatalos kijelentések. A helyzet az, hogy számos esetben igenis van jelentősége, hogy milyen székből mondja azt valaki - bizony nagyobb a súlya és ami talán ennél is fontosabb: máshogy olvassák, hallják - az üzenetet.
No ez az oka annak, hogy én nicket választottam, bár azt is tudja mindenki akit érdekelt, hogy nem titkoltam a kilétemet - aki megkérdezte, annak elárultam...
Hogy csak egyet mondjak: sokkal könnyebb élesen fogalmazni, ha nem kell arra is gondolni, hogy éppenséggel milyen céget képviselek - márpedig akik ismernek azok tudják, hogy hajlamos vagyok határozottan :)) kimondani dolgokat.

pollner · http://www.mediablog.hu 2007.02.12. 10:29:16

Bülbül: Szerintem ezt a problémát nem a Sajátnév/Nick, hanem a céges blog / magánblog megfelelő használatával kellene megoldani. Ha Te egy magántársaságban elmondod a véleményedet, senki sem gondolja, hogy ez a "jelentős médiaválállalat" hivatalos vélyeménye. Ha viszont ugyanezt az ő szakmai rendezvényükön, vagy a honlapjukon vezetett blogon:-) mondod el, akkor hivatalos vélemény. Szerintem ilyen egyszerű.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.12. 10:52:49

pollner: szép elgondolás, de a gyakorlat nem ez. Példának talán Doransky-t tudom hozni, aki ha valamit megír a magán blogjában, akkor az attól még a Blogter véleménye - még ha Matyi nem is annak szánja.
Sőt, van, amikor az én véleményemet is Blogter véleménynek gondolják, mert dolgozok nekik is.
Azaz Bülbülnek szerintem teljesen igaza van.

devizakozep 2007.02.12. 23:01:48

bulbul mondokajahoz hozzatoldanam, az "elesen fogalmazni" melle az "igazsagot leirni" -t is. kismagyar nagymutyizos maffiavilagunkban azert jol jon ez. devizakozep.blog.hu meg nincs :-)

Basahalom boulevard · http://basahalom.freeblog.hu 2007.02.13. 04:20:58

Az első évben nem fedtem fel kilétem, mert úgy gondoltam, az fontosabb, amit írok, mint az, hogy ki vagyok. A stíl meg a témák okán többen rám ismertek a "faluban", és az egyik kedves kolléga azzal vádolt meg, hogy félelemből nem írom ki a nevem. Nem félek, kiírtam. Azóta másfél év telt el, és csak kétszer fenyegettek meg, hogy sötétedés után ne nagyon kószáljak az utcákon, mert találkozni fogok néhány pofonnal. Eddig nem találkoztunk.

retek · http://tagok.hotdog.hu/retek 2007.02.13. 23:02:27

Én leírtam a valódi nevem és azt hitték, hogy az a nickem. Ez az én történetem. Köszönöm.

belgablog · http://belgium.freeblog.hu 2007.02.23. 12:49:47

Én kis pont vagyok a blogoszférában, de az a tapasztalatom, hogy hitelesebb a saját néven írt blog. A fenti indokokon kívül sokan azért nem merik adni a nevüket, és használnak nicket, mert így szabadon zagyválhatnak össze-vissza. Nyilván sokféle oka van a nick használatának, de a saját név súlyt ad a blognak. A szakmainak kiváltképpen.


süti beállítások módosítása