Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

ETARGET vs. AdSense - ki ad több pénzt?

Címkék: google weboldal etarget

2007.09.03. hétfő 20:40 Konrad

Ma itthon két olyan hirdetési rendszer van, amelyik segítségével kattintás alapú hirdetéseket helyezhetünk el az oldalunkon, és ezeken keresztül több-kevesebb bevételre is szert tehetünk. Ezek az ETARGET és a Google AdSense. De vajon melyiket válasszuk? Melyikkel lesz több bevételünk? Melyik éri meg jobban? Ezek a kérdések nemcsak bennem, hanem sok weboldal tulajdonosban is felmerülnek.

Nemrég írtam a Fórumkereső nevű szolgáltatásról, annak kapcsán, hogy az Index Fórumrendszerének a kereséséhez is lehet már használni. Akkor merült fel, hogy az AdSense találata annyira nem pontosak, lehetne valami alternatív megoldást választani. A gondolatot tett követte, és azóta nemcsak kipróbálták az ETARGET-et is, hanem a tapasztalataikat is megosztották.

Az összehasonlításnál az ETARGET hirdetéseit ugyanúgy (szín, betűforma, formázás) jelenítették meg, mint az AdSense-et korábban. Így formai különbségek nem voltak. Ezek után több helyen is elvégezték a próbát.

A keresőtalálatok mellett hasonló átkattintási eredmények születtek mindkét rendszerben, de az ETARGET csak magyar nyelvű hirdetéseket jelenített meg, az AdSense viszont nem. A Fórumkeresősök szerint "az ETARGET volt a bizalomgerjesztőbb".

A viszonylag statikus oldalaknál voltak érdekes eredmények. Egyrészt itt két fajta megjelenést is kipróbáltak az ETARGET-től: a "síma" tartalomérzékeny megjelenés után "kulcsszó halmazokat előállító algoritmus" alapján is céloztak. Egyértelműen ez utóbbi volt a jobb: "ez azt jelenti, hogy az ETARGET hirdetések hatékonyságát lehet íly módon növelni".

Viszont még ez utóbbi is elmaradt az AdSense hirdetések átkattintásától. Nézzük, hogy látják ezt a Fórumkeresősök:

Mivel minden szín, méret, pozíció teljesen azonos volt, valamint releváns magyar hidetések jelentek meg, így egyetlen dologra tudunk gondolni: Az AdSense hirdetések szövegezése jóval tömörebb, mint az ETarget hirdetéseké, amik meglehetősen hosszan szövegezettek. Ez persze csak tipp a részünkről, nem bizonyított tény.

Időközben az ETARGET hirdetések is megrövidülnek, és ezáltal tömörebbek is lesznek, tehát várhatóan kiegyenlítődik ez a fajta eltérés.

A teszt után végül az ETARGET marad az Indexes fórumok keresésénél, a többi helyen pedig más designnal, színváltozatokkal még folytatják a próbákat.

Hasznos és érdekes megállapítások ezek, bár megmondom őszintén, ezek alapján én sem tudnám eldönteni, melyiket válasszam. Mindkét cég növekszik a hazai piacon, próbálnak fokozatosan újabb pozíciókat szerezni a portálok és a hirdetők körében, és a várható őszi hirdetés-dömpingben a hirdetési árak növekedni fognak a licitálási rendszerek miatt.

Portáltulajdonosként talán szempont lehet, hogy míg az AdSense teljesen automata és elsősorban e-mail-es kommunikációt támogat, addig az ETARGET-nek komolyabb hazai képviselete van és emiatt talán több egyedi együttműködésre is mód nyílik.

39 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr95156703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiszi 2007.09.03. 21:43:41

Nem értem, ha az AdSense-nek jobbak voltak az átkattintásai, miért nem azt használják? Vagy a statikus oldalakon arra váltottak?

Koronix · http://otletlada.blog.hu/ 2007.09.03. 22:27:48

Tetszik, h tesztelik és nem csak hűbelebalázs módjára csinálják.

Egyébként az én tapasztalataim erősen technikai tartalmak esetén:
- az Adwords-ön keresztül kevesebb kattintást kaptunk, mint az eTargetből.
- az Adwords-ből jövő forgalomból több megrendelést kaptunk.
- az eTargetes látogatók jól reprezentálták a cég szolgáltatásainak fejleszthetőségét (kutatás), amit utána az Adwords-el értékesítünk.

De én csak egy kishal voltam... ;)

Iron 2007.09.03. 22:48:44

Mi is a "bizalomgerjesztőbb" tartalom miatt használjukj az eTargetet az oldalunkon. Valószínűleg a tisztán magyar hirdetések miatt jobban belesimul az oldalba.

Még két kérdésem lenne:
1) A bevételről van valamilyen információ?
2) Nem lett volna szerencsésebb ezt a cikket valahová kiszervezni? Bár meglehetősen pártatlannak tűnik, mégis fura egy ilíen összehasonlítás egy eTargethez kötődő blogon.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.03. 23:00:34

Iron, az ETARGEThez kötődés nem igazán szokott befolyásolni. A cél az érdekes szakmai infó, és az ETARGETnek is többet ér, ha pártatlan vagyok.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.04. 04:09:19


Én ugyan egyelőre Adsense hirdetéseket használok a weboldalaimon (másik oldalon PPC kampányokat csak elvétve alkalmazok), de drukkolok az eTarget-nek és tervezem is, hogy kipróbálom.
Hazai cég -részint-, jobban ismeri a hazai piac sajátosságait, ezáltal talán jobban is tudja kezelni, reagálni jelenségekre és igazodni hozzá.
Szóval ha esetleg még egyelőre a Google általi rendszer néhány dologban jobb, támogassuk az eTargetet, hogy konkurálhasson a Google-el, az a mi javunkra is válhat idővel.

(amúgy az is lehet, hogy nem igazán jól volt belőve a környezet az Adsense hirdetésekhez a fórumkereső generált oldalain, valami apróságon múlt ami mégis meghatározó tényező lehet esetleg, de tényleg jó, hogy az eTarget-el sikerült hatékonyan felhasználni a felületet)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.04. 04:21:54

közben rápillantottam gyorsan.
Alapvetőhibák vannak a fórumkereső találati oldalain.
Sem az oldal title,sem a meta keywords,nem változik dinamikusan a keresések szerint.
Ezt meg kellene oldani, mert nagyon meghatározó tényező azon kívűl, hogy szemantikus indexeléssel milyen értelmeket tud kiolvasni a hirdetők alkalmazása a szöveges tartalomból
eTargetnél nem tudom hogya működik, lehet hogy másképpen valamelyest,de a tesztjeimre z eredmények teljesen vegyesek voltak. Vol ahol a vizszintes Google hirdetések adtak releváns találatokat és az eTarget volt irreveláns, volt ahol mindkettő relevns találatokat adott és igen volt ahol az eTarget adott relevánsabb hirdetéseket.
Olyan kulcszavakat próbáltam mint: hitel, ingatlan, utazás, meg kevésbépopulárismint keresőoptimalizálás....

bellini · http://doily.hu 2007.09.04. 09:20:03

A kettő futhat egyszerre ?

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 09:52:06

Longhand: Köszönjük az észrevételt. A Fórumkeresőben mindenhol változnak az általad említett TAG-ok, kivéve a keresési eredményeknél. Nem kizárt, hogy az új verzióban már ez is másképp lesz, de ami miatt eddig nem fordítottunk erre energiát, az a következő: A AdSense teljesen fordítva működik, mint az ETarget. Míg az ETarget-től az oldal megjelenítése előtt lekérdezed a hirdetéseket (akár kulcsszó alapon), aztán beleépíted a megjelenő oldalba, addig az AdSense-nél ilyet nem tehetsz. Ott csak a helyet biztosítod a hirdetéseknek, aztán a Google kitalálja, hogy milyen oldaladra mit tegyen. Ezt pedig nem az oldal megjelenítése előtt teszi, hanem utána(!). Azaz: Tapasztalataink szerint ez kb. úgy történik, hogy ha a Googla AdSense rendszere érzékeli, hogy egy új hirdetési oldalt hoztál létre (azaz, eddig nem regisztrált URL-hez kértél AdSense tartalmat), akkor a Google media bot-ja rövidesen ellátogat az oldaladra és kiértékeli. A gyakorleban ez azt jelenti, hogy minden/a legtöbb AdSense megjelenítő oldal irreleváns tartalmat hoz egy darabig, aztán szépen "beérik". Míg a statikus, sokáig létező, sok látogatást kiszolgáló URL-eknél ez így teljesen jó is, egy keresőnél viszont nem alkalmazható eredményesen. Nálunk pl. keresések túlnyomó része nem ismétlődő keresés (tehát nem csak hitel, autó és ingatlan, hanem rengeteg féle), azaz rögtön az első hirdetés lekérésnél releváns hirdetési találatot kell adnunk, különben az a keresés hirdetési szempontból elveszett. Márpedig lehet, hogy a hónapban elő sem fordul többet. Ilyenkor már hiába jön a Media Bot "beélesíteni" az oldalt. A Google valószínűleg nem tekinti érdekének, hogy a Google Search-ön (AdSense for Search) kívül más keresőmotorok hirdetési rendszerét szolgáltassa. Továbbá azt nem nagyon akarják, hogy magát az AdSense hirdetés megjelenítést direktben befolyásolni tudja bárki is (kulcsszavakkal pl.). Valószínűleg a nagy számú csalás miatt. Az ETarget-nél viszont mindez lehetséges. Egy keresőnél pedig (ahogy már írtam) az a megfelelő hirdetési módszer, hogy a kereső kifejezés legelső előfordulásánál már direktben le tudjuk kérni a kulcsszavas hirdetéseket. Ezek a mi tapasztalataink. Nem biztos, hogy mindent jól tudunk. ..de igyekszünk :)

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 10:42:24

Köszönöm Sándor, eTarget működését nem ismertem, Googlenél pedig nem tudtam ilyen pontossággal, csak sejtéseim voltak, de minden bizonnyal olyan módon megy a dolog ahogy leírtad (ezért is van, hogy új oldalaknál néha egy ideig nem is jelenít meg adwords hirdetéseket, csak az ismert karitatív jellegű hirdetéseket)

Mindazonáltal a Title-ben a keresési kulcszót/szavakat érdemes beletenni (főleg ha úgy döntetek, hogy hagyjátok a keresési találatokat is indexelni, bár azt ajánlatosabb inkább nem)

Merras · http://miyazakijun.hu 2007.09.04. 11:11:39

Bellini: nem futhat egyszerre a kettő, a Google AdSense felhasználói szerződés ugyanis kizárja, hogy hasonló megjelenésű, vagy hasonló módszerrel működő reklámot rakjál ki. Ez kilövi egyébként a HiFe és az AdSense közös üzemeltetését is egyébként.

bellini · http://doily.hu 2007.09.04. 11:26:12

Pedig én úgy tudtam, hogy lehet egyszerre a kettőt üzemeltetni, legalábbis én több oldalon is láttam a kettőt egyszerre futni, már több ideje mindkettő megy.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 12:06:54

(Konrád! elnézést a typokért a hajnali posztomban, félig már sztendbájban voltam, ha helyreigazítanád egy-két helyen megköszönném és honorálnám némi seritallal esetleges jövőbeni találkozásunk alkalmával egyszer)

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 12:29:27

Longhand: Tapasztalataink szerint a keresési találatok indexelését nem lehet megtiltani a Google-nek. A Header-es megoldás inkább csak jelzés értékű a Google felé, amit "majd egyszer, lehet, hogy" figyelembe vesz. A robots.txt-ről pedig elterjedt hír, hogy a Google olyan URL-eknél nem veszi figyelembe, ha arra az URL-re linket talál valahol. (márpedig nálunk sok - és egyre több - ilyen van). Ráadásul, ha valahol belép a Google az oldalba, onnan már nincs megállás, ha akarjuk, ha nem. Legalábbis mi így tapasztaltuk eddig. Reméljük, hogy a jövőben erre komolyabb módszer is lesz. (de ez itt már nagyon off-topik, azt hiszem ;)

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 12:47:32

bellini: A Google szeret ezügyben nagyon ködösen fogalmazni, viszont állítólag nagyon szigorú. Úgyhogy én senkit nem kapacitálnék arra, hogy bárki más értelmezését tekintse mérvadónak. Még a köztiszteletnek örvendő külső AdSense szakértők sem értenek egyet ezekben a dolgokban. Nem véletlenül, erről tesz is a Google ;) Mi úgy egyeztünk meg saját magunkkal, hogy az ETarget-nek teljesen más színt adunk, így szerintünk(!) megfelel a Google-nek a dolog. ..de mindenképpen olvasd el a hivatalos forrásból származó eredeti szövegeket és tégy saját belátásod szerint.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.04. 12:47:58

Hogyne lehetne megtiltani és meg is kell 'hivatalosan', küldök erről majd Nektek kapcsolódó anyagokat. Robots.txt-et pedig szigorúan figyelembe kell hogy vegye és figyelembe is veszi.
De erről majd elbeszélgetünk privátban, sorry Don Conrad az offolásért :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.09.04. 12:56:16

Opsz, elmegyek egy Google sajtótájékoztatóra, és máris tele vagyok kommentekkel :-)
Úgy látom, minden olyan válasz elhangzott, amiket én is írtam volna, és nem érzem, hogy bármi off lenne - folytassátok bátran!

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 13:08:33

Longhand: Sokat olvastunk már erről, régebben sokat is próbálkoztunk ezirányba, de hátha tudsz valami mást is mutatni. A sok duplicate content nem kívánatos, ezért vezettük be anno, de kikopott, mert nem láttuk a hatását.

Gézu 2007.09.04. 13:23:55

Longhand:
"Hazai cég -részint-, jobban ismeri a hazai piac sajátosságait, ezáltal talán jobban is tudja kezelni, reagálni jelenségekre és igazodni hozzá."

Felhivnám a figyelmedet arra a tényre, hogy az etarget SZLOVÁK cég, vess csak egy pillantást a dolgozók neveire: peterova, mihalova, webova, szlovákova... :-) A weblapjuk szerint is csak három ember foglalkozik Magyarországgal, FYI!

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 14:42:41

Lehet hogy szlovák, mégis kisebb piacra koncentrál a cég és van aktív magyar képviselet, de köszi a helyesbítést.

Sándor: idő kell amíg azt látod akeresőben az indexelt találatok között, hogy eltűnik az összes robots.txt által deklarált oldal, talán ez téveszthet meg néhányakat, hogy nem látják az azonnali hatását, de csak egy rossz tévhit, hogy nem működik (max. akkor ha rossz a robots.txt konfig).
Megkereslek majd e-mailen.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 15:49:49

Longhand: Nem számítottunk azonnali hatásra ilyen tekintetben, mivel mi is olvastuk, hogy fél év - egy év sem meglepő időintervallum e tekintetben.
A logjainkban viszont az látszott, hogy az indexelést tiltó header-rel ellátott oldalainkat is ugyanúgy bejárta a google bot, ráadásul rengeteg ideig képes ezeken elbóklászni ahelyett, hogy új, lényeges tartalommal foglalkozna ebben az értékes időben. Nem látszott, hogy figyelembe vette volna, hogy nem akarjuk fölöslegesen crawle-oltatni azt a rengeteg oldalt. ..és ezt sem rövid ideig figyeltük.
Szóval elég komplex ez a témakör és azért van némi tapasztalatunk (amit elég nehéz összegezni, tekintve, hogy a Google elég kiismerhetetlen szeretne lenni). A robots.txt-t nem próbáltuk egyedül, azt már leírtam, hogy miért. Az új Fórumkeresőnél azért lehet, hogy kipróbáljuk majd, hogy ne csak hallomásból tudjunk dönteni. (a title/stb.. tagos javaslatodat azért kiteszteljük valószínűleg hamarosan)

Akos 2007.09.04. 15:50:47

"A Google szeret ezügyben nagyon ködösen fogalmazni"

Igaz. De konkrét rákérdezésre általában kiderül, hogy elfogadják-e az adott weboldalon alkalmazott megoldást. Onnantól meg valószínűleg nincs miért aggódni.

A probléma inkább az a Google-lal, hogy egyrészt sablonleveleken keresztül kommunikálnak többhetes átfutási idővel, másrészt alaphangon inkább potenciális bűnözőnek, semmint üzleti partnernek tekintenek.

Az Etarget ezzel szemben gyors, személyes válaszokat ad, és nagyon rugalmas.

Juhász Attila · http://blog.forumkereso.hu 2007.09.04. 16:34:37

Miközben folyik a diskurzus a két hirdetési rendszer közötti különbségekről, érdekes dolgot tapasztaltunk. Anélkül, hogy bármit változtattunk volna a Fórumkeresőn, az eddigi irreleváns és legtöbbször angol nyelvű hirdetések helyett az AdSense - nem feltétlenül releváns - de magyar nyelvű hirdetéseket jelenít meg. Angol nyelvű hirdetésekkel pedig szinte egyáltalán nem találkozunk. A teszt verzióban a keresésekre is csak magyar nyelvű hirdetést jelenít meg, pedig ez tényleg az AdSense gyenge pontja volt.

Mi semmit nem változtattunk az elmúlt napokban. Ma volt egy Google sajtótájékoztató, ahol Konrád is ott volt. Elvileg magyarításokról volt szó. Lehet, hogy az AdSense is "magyarosodott"?
Miközben folyik a diskurzus a két hirdetési rendszer közötti különbségekről, érdekes dolgot tapasztaltunk. Anélkül, hogy bármit változtattunk volna a Fórumkeresőn, az eddigi irreleváns és legtöbbször angol nyelvű hirdetések helyett az AdSense - nem feltétlenül releváns - de magyar nyelvű hirdetéseket jelenít meg. Angol nyelvű hirdetésekkel pedig szinte egyáltalán nem találkozunk. A teszt verzióban a keresésekre is csak magyar nyelvű hirdetést jelenít meg, pedig ez tényleg az AdSense gyenge pontja volt.

Mi semmit nem változtattunk az elmúlt napokban. Ma volt egy Google sajtótájékoztató, ahol Konrád is ott volt. Elvileg magyarításokról volt szó. Lehet, hogy az AdSense is "magyarosodott"?

Kalmi · http://www.etarget.hu 2007.09.04. 17:11:11

Gezu, pontositok:
cseh ceg vagyunk, pozsonyi kozponttal, s a "hatterben" tobben foglalkozunk a magyar piaccal.

Laci 2007.09.04. 17:16:36

Kiegészítés: az adsense attól függően jelenít meg különböző nyelvű hirdetéseket, hogy melyik országból látogatod az oldalt. Ha a fórumkeresőt a UK-ből nézed, angolnyelvű hirdetéseket mutat, amelyek jobb esetben szintén passzolnak a témához. valószínűleg bejátszik még a látogató nyelvi beállítása is, de ez még homály.

Norbi · http://www.arukereso.hu 2007.09.04. 17:18:48

Örülök, hogy megoldódott az AdSense magyarosodása. Valószínűleg idővel rájött a bot, hogy az adott domainen a tartalom igen jelentős része magyar.

Ez nem mindig megy gyorsan az AdSense-et kiszolgáló szervereknek, erre van a Google-nek egy gyors és hatékony megoldása. Te mondod megy, hogy milyen nyelvű hirdetést kérsz, így:

google_language = 'hu';

BTW, több szolgáltató is kínál a webmestereknek PPC alapú pénzkeresési lehetőségeket. Mi is (arukereso.hu). Hasonló dobozok, szöveg helyett termék képpel és árral. Van ahol jobban működik/kiegészíti a szöveges hirdetést. Akit érdekel, annak további info az oldalon, "$ Keress Pénzt $" link mögött.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.04. 17:41:22

Sándor:
igen, attól még lehet hogy bejárja bejárja az oldalt, ha META elemben határozod meg, hogy ne indexelje és ne kövesse a rajta található linkeket.
A robots.txt -es hírt továbbra is alaptalannak tartom miszerint, ha linkeli egy másik oldal, akkor nem nézi meg a weboldal rootján található robots.txt-et.
Tudsz mutatni erre hivatkozást valahol, mert elég sok SEO fórumot és blogot követek, de ezt még sehol nem láttam, vagy nagyon elkerülte a figyelmem vagy nem tudom mi más lehet az oka, tényleg érdekel, hogy hol hallottad/hallottátok.

Adsense-t illetően Laci helyesen mondja.
Ahonnan érkezik a látogató annak az orszégnak a nyelvén jelennek meg hirdetések amennyiben talál relevénsakat.
Amikor Olaszországban nyaraltam olasz nyelvű hirdetéseket láthattam a blogomon mikor rátekintettem.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 17:53:09

Összegezve az Adsense témát a saját vleményem az, hogy a Google többszintűen osztályozza mind a hirdetőket/hirdetéseket, mind a hirdetői oldalakat és ez alapján véltoznak-javulnak a hirdetések. Fokozatosan egyre több tapasztalata van CTR-ek alapján stb. és ez alapján is tud finomítani.
Van egy 15-20 linkből állő Google szabadalom gyűjteményem ami ezekről a témákról szól amit korábban elküldtem Tamásnak, de bárkinek szívesen elküldöm aki jelentkezik, hogy érdekli.
Én még a tanulmányozásuk előtt állok, mert voltak számomra érdekesebb szabadalmak.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 19:00:25

Norbi, Laci: A mi tapasztalataink alapján egyik megállapítás sem igaz/nem működik. A google_language sem működött. (ráadásul nem is támogatott hivatalosan.. erről is késhegyre menő viták szoktak menni) Ha a fejünk tetejére álltunk, akkor sem volt magyar. (és nem most kezdtük teszelni, hanem március óta figyelünk, módosítunk)
Ma pedig egyszer csak minden jó lett, magától. ..de aztán lehet, hogy csak átmeneti az öröm. Majd meglátjuk.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 19:09:02

Longhand: "attól még lehet hogy bejárja bejárja az oldalt, ha META elemben határozod meg, hogy ne indexelje és ne kövesse a rajta található linkeket"

Mi egyáltalán nem akartuk, hogy bejárja, mert azzal a saját idejét vesztegeti és a mi értékes tartalmaink indexbe bekerülését késlelteti ezzel rendkívüli mértékben.

robots.txt: Hónapokkal ezelőtt foglalkoztunk ezzel. Ennek felkutatásába most nem tudok energiát fektetni, de szerintem nem is érdekes. Amíg nem próbáltuk, addig akár rémhír is lehet.

"Ahonnan érkezik a látogató annak az orszégnak a nyelvén jelennek meg hirdetések amennyiben talál relevénsakat"

Ezt Norbinak, Lacinak is írtam, hogy szintén nem így tapasztaltuk. Jó példa pl. az Index.hu. Tele voltak angol hirdetésekkel a fórumozók. Ez nem jó, akár mi is az indok. Reméljük, tartósan megjavult. Figyeljük továbbra is.

Juhász Attila · http://blog.forumkereso.hu 2007.09.04. 19:38:37

"Valószínűleg idővel rájött a bot, hogy az adott domainen a tartalom igen jelentős része magyar. Ez nem mindig megy gyorsan az AdSense-et kiszolgáló szervereknek"
Hát ha csak ennyi lenne a változás, akkor a mi esetünkben ehhez több mint fél év kellett neki. Pedig a hivatalos álláspont szerint is csak néhány hét kell a botnak. Nagyon sok mindent kipróbáltunk annakidején, köztük a google_language-t is, aminek a hatásáról erősen megoszlottak a vélemények. A Google Newsgroup-jaiban is kérdezősködtünk. Sok webmester problémája ez, de a hivatalos válasz valóban mindig annyi, hogy idő kell a botnak, amit nem értek, mert az AdSense-ben is és - ha jól emlékszem - a Webmaster Toolsban is be lehetett állítani, hogy magyar nyelvű tartalomról van szó. Már kezdtük azt hinni, hogy ez üzletpolitika a Google részéről, hiszen technikailag nem kell ahhoz semmi, hogyha egyszer beállítom, hogy magyar nyelvű tartalomról van szó, akkor csak magyar nyelvű hirdetéseket jelenítsenek meg.

"Ahonnan érkezik a látogató annak az országnak a nyelvén jelennek meg hirdetések amennyiben talál relevénsakat."
Ez valóban így van. Mi is ellenőriztük többféle szolgáltató által kiosztott IP címről is, hogy nem csak mi látjuk-e rossznak a hirdetéseket, de sajnos bárhonnan néztük ugyanolyan siralmas volt az eredmény. Már-már beleégett a szemünkbe a fél év alatt, egy-egy népszerűbb keresőszó vagy címke által generált oldalunkon a sok ’SMS Gateway’, ’SMS Proxy’ és hasonló hirdetés, amit ezelőtt bármikor meg tudtam volna mutatni, de most szerencsére sehogy sem sikerül. :)
Hosszú idő után végre olyan AdSense hirdetések jelennek meg az oldalainkon amilyeneket a kezdetek óta látni szerettünk volna. Reméljük így is marad. :)

Ettől függetlenül, az ETARGET hirdetések megjelenítésének testreszabhatóságát és a cég tapasztalt rugalmasságát és gyorsaságát továbbra is nagy előnynek tartjuk. Szóval a teszt folytatódik.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 21:59:43

Összegezve akkor pár dolgot, hogy még érthetőbb legyen:

1. Robots.txt Disallow !=

Robots.txt a hozzáférést - mondhatjuk így - teljesen megtiltja a robotnak, a fenti META parancs pedig nem a hozzáférés megtiltásáról szól, csupán az oldal keresőbeni találatok közti listázását, indexelését tiltja.
A második paraméter a parancsban az oldalon található linkekre vonatkozik, tehát egy NOINDEX, FOLLOW esetén a robot követi az adott lapon található linkeket. Ezáltal is logikus, hogy ez a META parancs csak az indexelésre vonatkozik és az oldalt pásztázza a robot nem áll meg a fejlécnél amikor ehhez a parancshoz ért.

Robots.txt kell, ha azt szeretnéd, hogy egyáltalán ne terhelje a szervert olyan oldalak olvasásával, amit nem tartasz fontosnak a találati listákban megjeleníteni.

Nyugodtan definiáljátok a Robots.txt fileban az oldalakat amelyekhez elutasítani kívánjátok a hozzáférést.

2. Adsense-t illetően engem is kiváncsivá tett ez a thread, hogy pontosan hogyan működik, próbálok rá időt keríteni, hogy áttanulmányozzam a szabadalmakat és utánajárjak kicsit jobban a dolgoknak és próbálom majd egy cikkben összefoglalni. Az biztos, hogy a sok-sok szemponton túl az oldalon található elemek is nagyban befolyásolják a hirdetések kiválasztását, érdemes vele kísérletezni. És az is biztos, hogy idővel egyre jobb minőségű (többet fizető) hirdetéseitek lesznek szerintem.

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.04. 22:02:13

ps.:jaj istenem benyelte a META-t tagek között:
tehát robots.txt != meta name - robots, content - noindex nofollow-al, ezt akartam írni fent

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.04. 22:06:50

Longhand:
Ki fogjuk próbálni a robots.txt-t is. Hátha tényleg marhaságokat beszéltek.

Az AdSense-et illetően pedig, ha így marad, ahogy most van, akkor az egész itteni diskurzusunk aktualitását vesztette. Reméljük, így lesz. Egy nap kánaán még nem garancia semmire. ..de nagyon bízunk benne, hogy mégis :)

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.05. 13:43:43

Longhand: Mivel úgy tűnik, ma is kitart az AdSense magyarosodása, így betettük a title/stb... feltöltést a keresésekbe tesztnek. Sajnos úgy néz ki, továbbra is áll, amit tegnap írtam a tapasztalatainkról.
Ma is, ha rákeresek valami újra, akkor nem releváns az AdSense. Majd jön a MediaBot, azután pedig már releváns ugyanarra a szóra (azaz URL-re).

Longhand · http://opimalizalas.info 2007.09.05. 17:49:26

Valóban irreveláns hirdetéseket ad új szavakra, ráadásul ugyanazokat.
Azonnali változást nem eredményez ezt már láthatjuk, viszont ez nem jelenti azt, hogy nem fog a későbbiekben (mediabot után) javítani a hirdetések relevanciáján a tartalomhoz illeszkedő title, másrészt meg egyéb szempontok okán sem hátrányos, ha dinamikusan változik a Title a tartalomhoz illően.
Írsz az ittlátható e-mail címemre akkor küldök Neked röviden áttekinthető anygokat ahol CPC hirdetésekkel hivatsszerűen foglalkozó nemzektközi szakemberek adnak tanácsaokat a témával kapcsolatban.
Meg a szabadalmak alapján is utánanézek hogyan működik pontosan, mostmár tényleg érdekel.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.05. 22:04:25

Longhand: "nem jelenti azt, hogy nem fog a későbbiekben (mediabot után) javítani a hirdetések relevanciáján a tartalomhoz illeszkedő title"

Sajnos ez megint a pontosan egyező URL-ekre lesz igaz. Irtózatosan kényes az AdSense. Ha beélesedett már egy keresőszóra (URL-re), akkor elég egyet lapozni a találati listán (azaz mondjuk p=2 bekerül az URL-be, vagy /2), máris ugyanazt az élesítetlen hirdetés halmazt kapod. Szóval nagyon nem úgy néz ki a dolog továbbra sem, hogy a title/description/keywords alapján talál rá a megfelelő kulcsszavakra, mert egy apró eltérés az URL-ben és azonnal elveszti a fonalat.

Téli Sándor · http://forumkereso.hu 2007.09.05. 22:08:09

Ja, és Longhand: Az email címed itt nem látszik, viszont az URL-edből kimaradt egy "T" betű. Azt érdemes javítanod SEO szempontból ;)

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.09.06. 00:01:02

(wow, ez a té betű hiány ez a laphuajánlás szindróma :D )

Bocsánat, tényleg figyelmetlen voltam csak az admin láthatja a címet.
longhandcoder
gmail
com

és privátban majd megírom a többit. :)


süti beállítások módosítása