Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Az online marketing szemete

Címkék: onlinemarketing weboldal

2007.10.01. hétfő 23:00 Konrad

Teleszemeteljük az egész világot, ez az egyik leglátványosabb kényelmetlen igazsága a civilizációnknak. Az ember felsőbbrendűként képzeli magát és nem érdekli, mennyire vágja tönkre a környezetét. Még akkor sem, ha ezzel pont saját magának okoz kárt. Leszarja. Szó szerint. Mert nem látunk az orrunknál tovább, fogyasztunk, termelünk, szemetelünk.

Miért lenne ez másképpen az interneten is?

Ha valaki próbált már komolyabban keresni információkat az interneten, akkor tudja, hogy a legnagyobb kihívást talán az jelenti, hogy a sok pontosnak kinéző találatból ki tudjuk szűrni a jót és frisset. Azt, amilyen nem spam, amelyik nem 2-3-4 éves, amelyik még igaz és pontos is.

Mert teszünk róla, hogy tele legyen szeméttel az internet. Mindenféle okosnak tűnő szótárakat készítünk, aztán jól otthagyjuk frissítés nélkül. És vajon mit ér egy 3 éve még igaz fogalom például az online marketingben? Vagy mit ér egy két évvel ezelőtt felrakott árlista? Egy már nem gyártott termék specifikációja? Egy nem kapható eszköz bemutatkozó oldala?

Pontosan annyit, amennyit gondolsz: szart se. Már elnézést.

Teszünk érte, hogy nehéz dolgunk legyen. Azt mondjuk, keresőoptimalizálunk, közben meg előrerángatunk érdektelen (bár betű szerint akár még releváns) tartalmakat is. Azt mondjuk, weblapokat gyártunk, aztán azt elfelejtjük elmondani az ügyfélnek, hogy nincs ám vége a kiadásoknak / munkának az átadással, a frissítés is fontos ám.

Igazi megoldás nincs. Persze tehetünk azért, hogy megpróbáljuk kifehéríteni magunkat: rendszeresen ellenőrizzük, hogy a kirakott információk igazak-e, frissítsük vagy töröljük az elavult dolgokat, és ahol ez fontos, könyörgöm, tüntessük föl, mikor készült például az adott árlista!

És végül: csak akkor készítsünk szótárat, ha értünk hozzá. Mert vannak meredek dolgok a neten...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr53183027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2007.10.01. 23:11:39

Beszúrod hogy 2007, a legtöbb gondot megoldja :) (általában)

Benji · http://www.moondimensions.com 2007.10.02. 11:12:17

A legtöbbet az a rohadék internettudakozo szemetel. Engem is megtaláltak. A nő már konkrét üzleti tippeket adott, hogy legyen nekem "jobb".

1.

Én:
"Hölgyem, nekem nincs szükségem hirdetésre, kifejezetten nem 58.000-t, mert anélkül is vannak megrendelőim"
Válasz:
"Igen, de értse meg ha több a megrendelő, akkor jobban fut a szekér, hát Önnek is ez az érdeke."

2.
Én:
"Körülbelül hány átkattintásra számíthatok?"
Válasz:
"Az internettudakozo.hu ra több ezer látogató érkezik. Ha megrendeli tőlünk a csomagot, SZINTE az első helyen fog megjelenni"

:):):)
nevetséges amit ezek művelnek és felháborító.

Bocs az OFF-ért.

JI · http://jalso.com 2007.10.02. 13:53:56

"Egy már nem gyártott termék specifikációja"
vitatkoznék. nagyon is jó dolog az, ha megtalalja az ember a regebbi cuccaihoz a termék specifikaciót. Velem legalabbis előfordult már, hogy gép bővítés előtt alltam, es mar fogalmam se volt meddig bővíthető még a két éves alaplapom.

hacsak nem szeretnéd, hogy dobjunk mindent ki azonnal a szemétbe, s vegyünk újat.:)

ő pld semmire se menne, ha nem lennének a neten régi specifikációk:
digg.com/linux_unix/16_000_Linux_computers_delivered_for_free

Avvoltoio · http://e107top.org 2007.10.02. 14:14:39

fontos a frissítés, de jó ha megtartjuk egy archívumban a régi dolgokat, mert akadhatnak akik pont azt a régi dokumentumot keresik. Ilyen pl. egy hírportál is ahol kötelező megtartani a régi híreket.
A cégeknél persze kell a frissítés, mert nekem is kellemetlen lenne ha olyan dolgot próbálnék rendelni ami már nem létezik. Vagy eléglenne megtartani a tartalmat és kiírni hogy már nem aktuális.

De álltalában ezek az elavult oldalak a keresőkben hátrébb is csúsznak, mivel nem törődnek velük, vagy esetleg jön néhány konkurens oldal amely utoléri.

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.10.05. 12:03:59

Némileg én is vitatkoznék!

2-3 éve nemigazán volt SEO. Ez a SEO őrület most jött be, aminke messzemenően örülök, hiszen sikerült ráépítenem egy vállalkozást :)

Ugyanakkor amiko beszélgetek ügyfelekkel, és nézzük a találati listákat pont olyan oldalakat találunk, amik botrányosak, pedig nem hinném, hogy tudatos SEO állt volna mögötte!

Amit mi most teszünk (SEO) az pont az, hogy kiemeljük azon céges honlapokat, akik igenis törődnek azzal, hogy jó helyen szerepeljenek a keresőkben.

Az pedig már a SEO-s cégen múlik, hogy milyen oldalra milyen szót vállal el, sajnos inkább az a divat idehaza, hogy könnyű, senki által sem keresett szavakra juttatják jó pozícióba a cégek az oldalt, és erre büszkék a találati lista túlzott majmolása miatt, ahogyan azt te is írtad Konrád annó!

De a SEO-t én úgy fogom fel, hogy azoknak a cégeknek segítünk, akik fontosnak tartják a weboldalukat és hajlandók erre neregiát, pénzt is szánni, és pont azokat az oldalakat taszítjuk a mélybe, akik 3-4 éve bennt ragadtak a találati listában, és már meg is szűnt a cég, meg senki sem foglalkozik vele...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.10.05. 12:28:03

Ernő, a seo önmagában nem káros. De a SEO spam és a népszerű szavakra való kiemelés már szemetelés. Márpedig erre is van rengeteg példa.
Én például nagyon dühös tudok lenni az olyan blogbejegyzésektől, amiről süt, hogy semmi más oka nincs, mint a SEO. És van, aki ezt teljesen etikus és normális tartalom elhelyezésnek gondolja.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.10.08. 10:24:01

Ernő,

2-3 évvel ezelőtt is már bőven "volt" SEO, sőt, akkor volt igazi SEO.

Ma már más a pálya, ma már mindenki SEO tud lenni, aki ismeri a HTML -tagjét. :)

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2007.10.08. 10:25:13

(a)-taget akartam írni, ofkoz: kacsacsőrt nem veszi be az engine.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.10.08. 14:02:55

Illetve azt gondolja hogy maga ez már a SEO.
Egy igazán kompetitív témában hosszú távon kevés a link spam, csak pillanatnyi sikereket lehet vele elérni.
Viszont kellenek a linkek a sikeres SEO-hoz és nem csak abból áll a munka, hogy SEF-re csiszolok egy oldalt. Van rengeteg kapcsolódó tevékenység ami a link építésre utal (és nem kell egybőlspamre gondolni)
Nézzétek meg nagyobb nemzetközi SEO cégek mit csinálnak, hogyan csinálják ahol kicsit előrébb tart a téma és azt vehetjük alapul.
Volt erről egy cikkem, asszem 'keresőoptimalizálás tennivalók és tarifák' valami ilyesmi címen.

Longhand · http://optimalizalas.info 2007.10.08. 14:08:07

itt van:
optimalizalas.info/kereso-optimalizalas/keresomarketing-feladatok-es-tarifak.php

(bocs Konrád, majd visszaadom valahogy az elcsalt látogatókat)

Ernő · http://www.webseo.hu 2007.10.10. 20:09:30

Most éppen BDK Manzárdban csalódtam NAGYOT!
Hihetetlen az a SEO SPAM, amit művel a "intranet" szóval, ráadásul teljesen tudatosan.


Igazából szegény megrendelőt sajnálom!

Kedves Manzárd a SEO társadalom nevében, amit csinálsz, azt állítsd le!

Üdv,
Ernő


süti beállítások módosítása