Ilyenkor év végén, amikor a legnagyobb forgalmat realizálják az üzletek, fontos kérdés lehet. Vajon ha egy e-bolt nem hozza a várt forgalmat, akkor hol lehet a hiba?
Nem tudom, igazam van-e, de azt látom, hogy az internetes kereskedelemnek a legnagyobb versenytársa a hazai áruházláncok. Nevesítsünk: Tesco, Cora, Auchan, MediaMarkt, Saturn, ElectroWorld. Miért gondolom ezt? Egyrészt nagyon erős árversenyt diktálnak. Igaz, még így is tud olcsóbb lenne egy webes áruház. De nagyon erős reklám versenyt is diktálnak! A szóróanyagaik, az óriásplakátok, tévé, újság jelenlét mind azt erősíti az átlag fogyasztónak, hogy övék a piac. Ráadásul ha meglátunk egy japános nevű plazma tévét jó olcsón, akkor nem biztos, hogy megnézzük, más mit kínál.
Mert a web nagy előnye a választék felmérése, a megfelelő ár/érték arány megtalálása, más felhasználól véleményének a megismerése.
De vajon tudja ezt az az ember, aki hetente egy-két alkalommal netezik? Láttunk webes áruház reklámokat - pl. óriásplakáton? Miközben egy-két nagy a fentiek közül már kommunikál az interneten, addig a webes áruházak még itt se mindig. És lássuk be: hiába látszik egy oldal jó helyen a keresőkben, hiába megy ppc kampány, hiába vagyunk fent az Árukeresőn, ha az emberek nem keresnek terméket, hanem pl. impulzusvásárolnak.
Ha a webes áruházak nemcsak termékfelhozatalban és árban, hanem kommunikációban is konkurálnak majd a hagyományos boltokkal, akkor lesznek látványos forgalom növekedések. Pedig már most se kevés pénzt költünk el a neten...
Utolsó kommentek