Leírom, milyen lépésekkel kellett megküzdenem, hátha segít valakinek.
Az alapállás: az Analytics és az AdWords külön felhasználói nevekre lett regisztrálva, ráadásul míg az Analytics nem tud magyarul (de valóban?), addig az AdWords magyarul beszél. A beállítás elvileg egyszerű:
- Jelentkezzen be AdWords-fiókjába a következő címen: https://adwords.google.hu.
- Kattintson az Analytics lapfülre.
- Ha még nem rendelkezik Analytics-fiókkal, kattintson a Folytatás gombra a regisztráláshoz.
- Ha már van Analytics-fiókja, kattintson a Már rendelkezem Google Analytics-fiókkal beállításra.
- A Meglévő Google Analytics-fiók legördülő listáról válassza ki a társítani kívánt Analytics-fiókot.*
- Az oldalon lévő jelölőnégyzeteket hagyja bejelölve, kivéve ha biztos abban, hogy le szeretné tiltani az automatikus címkézést és a költségadatok importálását.
- Kattintson a Fiók kapcsolása gombra.
Tehát: az AdWords beállításainál át kell állítani a felületet angolra, ettől - hoppá! - lesz Analytics fül, össze kell kapcsolni a két rendszert (ehhez fel kell venni az Analyticsben admin joggal az AdWords admint), majd vissza lehet állítani az AdWords felületét magyarra, és az Analytics fül ottmarad.
Sőt! Az Analytics felülete a magyarul beszélő AdWords-ön keresztül magyar lett!
Innen már sejthető: elkészült az Analytics magyar felülete. Aki nem akar AdWords-ön keresztül belépni, annak egyelőre még várnia kell a magyar felületre, ami várhatóan itt lesz: www.google.com/analytics/hu-HU/
Addig is, a magyar help már elérhető közvetlenül is.
És mielőtt újabb nyelvi vita alakul ki: az ügyfeleim egy része nem ért annyira angolul, hogy egy Analytics szintű felületet simán, segítség nélkül megértsen. Ezért is lesz nagy segítség, ha publikussá válik a magyar Analytics.
Utolsó kommentek