Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Csak piac ne legyen...

Címkék: onlinemarketing üzlet

2008.06.04. szerda 09:08 Konrad

Érdekes ország ez, ahol élünk. Rendszeresen fel-felbukkannak olyan ötletek, amelyek még a rendszerváltás előtt is furcsának hangoztak volna, de így, egy versenyre (is) épülő gazdaságban egészen hajmeresztőek.

Most például itt van például a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése, akik kitalálták, ugyan, ne lehessen már utólag kedvezményt adni a könyvek árából. Azaz kötött legyen a könyvek ára, mindentől függetlenül: mindegy, mikor adták ki, van-e kereslet, hol terjesztik, az ár ne változhasson. Nem új ötlet ez tőlük, kaptak már emiatt fejmosást is korábban.

Aki nem tudná, egy olyan területről beszélünk, ahol a könyvek árának a fele kb. a diztribúció, azaz a terjesztés költsége. Átlagosan 50 százalék marad a kiadónál, amiből fedeznie kell az összes egyéb költséget (nyomda, szerzők, szerkesztők, tördelők, saját kiadások etc.). És persze a raktározást. Van olyan kiadó ismerősöm, ahol 10 milliós nagyságrendben áll könyv raktáron. El lehet képzelni, ennek mekkora a költsége.

Ebből az 50 százalék terjesztési költségből tehát igenis jut kedvezményekre, főleg, ha a terjesztési lánc valamilyen eleme kimarad. Pl. ilyen az online terjesztés is, ahol a kiadó akár közvetlenül is értékesíthet - és így kedvezményt is tud adni. Igaz, a szállítási és fizetési költségek nagyon magasak, ami le is nyelheti ezt a kedvezményt, így üzleti döntés, hogy ingyenes szállítást vagy nagy kedvezményt ad a kiadó.

Ezidáig. De ha ez a piacidegen dolog mégis átmenne valahogy a törvényhozáson, akkor meg lenne kötve a kiadók és terjesztők keze. Nem lehetne semmi kedvezményt adni, csak egyéb eszközökkel lehetne élni (az ingyenes szállítás mellett ajándékok adása esetleg). Így például egy-egy raktárkipucolás se valósulhatna meg nyomott áron.

Az online boltoknak se tenne jót ez a megoldás. Sokan választják azért a netes vásárlást, mert bizonyos darabszám és összeg fölött olcsóbb. Hát majd most nem lesz az.

Ez az ötlet - bármennyire is a piaci szereplők vélt érdekeik miatt találták ki - legalább annyira átgondolatlan, mint az internet adó. Felvet a gazdasági racionalitáson túli kérdéseket, és megkérdőjelezi a piacgazdaságot is véleményem szerint.

Biztos, hogy ez a jó irány? Szabályozzunk mindent? Aztán ha jön egy gazdasági jobbkezes utca, akkor majd úgy állunk a kereszteződésben, mint kezdő vezető a harmincas övezetben?

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr92502702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2008.06.04. 11:24:49

Az mkke.hu oldal listája szerint 135 tagja van az egyesületnek.

Komolyan gondolják, hogy ennyi kiadó megél egy tízmilliós, gyakorlatilag város méretű országban?

Valóban el tud tartani 74000 ember egy-egy kiadót?

Egymással kellene versenyezniük, ahelyett, hogy ostoba eszközökkel próbál mind egyszerre jól járni.

Alex_79 2008.06.04. 13:31:18

Nevetséges ötlet! Azt hiszik ettől jobb lesz nekik?

warnew · http://nimfa.hu 2008.06.04. 14:05:53

En hamarosan akarom nyitni a boltomat, eloszor megremisztett a hir.

Jobban vegiggondolva csak arrol van szo, hogy egyeb ertekeket kell a kedvezmeny helyett adni, pl siman elkepzelhetonek tartom, hogy kettot fizet harmat kap akcio lesz a 30% koruli kedvezmenyek helyett, stb.

Ugyanakkor "logikus" az otlet, a meglevo piaci szereploket vedeni kell, hiszen majus elsejevel megszunt az a feltetelhalom, ami ellehetetlenitette a kicsi online boltok nyitasat. pl.: fizikai uzlethelyseg, szakmai cegzettseg - ez azert a kedvencem, mert programozoi vegzettseg is jo -> nem kell a konyvekhez erteni. kereskedoi vegzettseg is jo -> nem kell a programozashoz erteni. Az viszont, hogy nekem nincs programozoi diplomam es kereskedoi vegzettsegem sem, (bar en csinaltam a siteot) kizarta, hogy egyedul nyissak boltot

A regi feltetelhalom is arrol szolt, hogy noveljek a beugrokoltseget, ez sem mas.

Maria: ha en irok 100 verset es kiadom oket, akkor kiado vagyok. Eleg keves olyan kiado van, aki tenylegesen, rendszeresen ad ki konyvet.

Mária 2008.06.04. 14:14:03

Warnew: a kettőt fizet, hármat kap akciót nem tudod úgy dokumentálni, hogy ne árengedménynek nézzen ki hivatalosan.

onkelTom 2008.06.04. 18:27:26

Az az apróság elsikkadt a postból, hogy a rögzített ár csak az új megjelenésű könyvekre vonatkozna az első 180 napon.

Ennek ellenére kilóg a lóláb - a 3-4 legnagyobb könyvpiaci szereplőnek kedvezne az új szabályozás. Ők ugyanis egyben kiadók, nagykereskedők és kiskereskedők is, így egy könyv eladásán minden haszon náluk marad. A nagyokkal szemben a kis könyvkereskedők egyetlen eszköze a "sűrű fillér" elv alapján a saját hasznuk terhére adott engedménnyel növelni a forgalmukat. Na pont ezt akarja az új szabályozás megtorpedózni, aminek eredményeképpen a kicsik el fognak lehetetlenülni.
Megjelent a témában egy pár elemzés, érdemes elolvasni - én is onnan tudom.


süti beállítások módosítása