Sőt, legyen mém: tehát milyen trendeket vár az év végére Doransky, Kelt és Gina?
És íme az én gondolataim:
iPhone: a 3G és az alacsony egyszeri díj miatt várhatóan rengeteg szolgáltatás fog iPhone-osodni, sőt, ez lesz az új hype. Aki valamit meg akar mutatni magából, az majd az iPhone-nal fog példálózni, és az lesz a ciki, ha valaki nem kompatibilis erre a kvázi platformra. Ez persze feladja a leckét a reklámozóknak is: hogyan lehet értelmes és hatékony reklámokat kirakni az Apple telefonjára?
Jönnek a bennszülöttek: egyre jobban rányomja a hazai internet képére a digitális bennszülöttek viselkedése a bélyegüket, azaz a fiatalok viselkedésének és érdeklődésének megfelelő szolgáltatások fognak megjelenni. Nem sok, és sokan nem is veszik majd ezt észre, de egyre több és több ilyen lesz. És talán majd ezek közül fog kinőni az új iwiw?
PPC: tovább nő a kattintás alapú hirdetések súlya a piacon, ezzel együtt egyre több kis- és középvállalkozás jelenik meg havi néhány százezer forintjával a neten, és kezd el költeni. De ezzel együtt aktívabban is használni azt.
SEO: már most is mindenki keresőoptimalizálni akar, ez csak kulminálódni fog az év végéig. Jönnek szép számmal a kóklerek "ócsóé", de működni fog a piac érdemi és normális része is. Egyre több olyan terület lesz, ahol már nem a weboldalak, hanem a SEO cégek fognak kurrens szavakra versenyezni. Egyesek szerint az egész SEO lufi, de a kidurranás biztos nem idén lesz.
Online fizetések: az idei karácsony hozhat áttörést az online keresekedelemben. A fizetési megoldások egyre elfogadottabbak, a szolgáltatások és a termékek köre egyre szélesebb. Áttörésen azt értem, hogy jelentősen megnő a forgalom, és egyes területeken valódi verseny alakulhat ki az online-offline között. (Talán ez a legvalószínűtlenebb jövőkép az összes közül, tudom én, de bizakodó vagyok.)
Utolsó kommentek