Az rss jó dolog. Az rss-t szeretjük. De felmerül a kérdés: mire való a marketingben?
Egy cikknek, blogbejegyzésnek, friss tartalomnak több módon tudunk rss-t készíteni. Egészen pontosan három alapvető módon:
- a teljes tartalmat megoszthatjuk
- egy ajánlót osztunk meg
- csak a címet tesszük közre.
A teljes tartalom megosztása a legfelhasználóbarátabb, ellenben a látogató nem mozdul ki az rss olvasóból (általában). Azaz akkor érdemes használni, ha a cél a tartalom megosztása, és nem látogatókat akarunk "generálni" az oldalunkra. A non-profit oldalaknak, a blogoknak, a reklám célból készült tartalmaknak mindenképpen ez az ajánlott megoldás.
Trükközni persze ilyenkor is lehet, ha mégis az oldalra akarunk csalogatni embereket. Például azzal, hogy hozzászólások is vannak (alapesetben a blogok ilyenek), amit persze már csak a weben lehet követni. Hozzászólni és sok esetben szavazni is csak az oldalon lehet. Tehát a teljes tartalom nem jelenti azt, hogy le kell mondanunk a látogatókról. Egész egyszerűen csak az történik, hogy nem minden esetben jönnek el oda.
Egy előnye van még a teljes tartalomnak a blogok esetében (idehaza): a Miner.hu blogkereső az rss tartalmakat dolgozza fel. Azaz ami nincs az rss-ben, azt nem látja.
Az ajánló megosztása egyértelműen felhasználó csalogatás. Ha érdekes az, amit írunk, akkor jön a látogató: kattint és a weben olvas. Több látogató, és értelemszerűen hasszabb eltöltött látogatási idő is "jár" ezzel a megoldással.
Ugyanakkor ez egyfajta felhasználói kényszerítés is, így nem teljesen barátságos megoldás. A blogokon is szokás ezt használni, cikkek esetében pedig a többség ilyet használ. Hiszen így a látogató a tartalom mellett a hirdetéseket is látja, sőt, könnyebb átcsábítani más tartalmak "fogyasztására" is.
Ezt a megoldást tehát azoknak javaslom, akiknek fontos a reklámbevétel, értékes és érdekes tartalommal bír, és tud olyan többletet adni, ami miatt végső soron érdemes az oldalra látogatni.
Blogok esetében is érdemes ezt használni két esetben: egyrészt, ha szerkesztett a tartalom, és fontos, hogy a weben pontosan jelenjen meg (képek, ábrák, videók használata). Másrészt akkor, ha az ajánló minden lényeges dolgot tartalmaz, és az rss-ben nem látható rész már kiegészítés vagy pontosítás.
Bloggerek használják még ezt arra is, hogy a blog címlap ne csússzon teljesen szét a hosszú bejegyzésektől.
A csak cím közzététele egyfajta kényszer- vagy szükségmegoldás. Olyan, mintha a weboldal csak azért használná az rss-t, mert az "trendy", de valójában csak púp a hátán, hiszen elviszi a látogatókat, meg különben is, milyen dolog az, hogy nem látszik a hirdetés...
Így ezt a megoldást nem igazán javaslom használni, mindenképpen érdemes egy kis ajánlót közzétenni. Ugyanakkor vannak esetek, amikor egy régebbi portálon csak azt tudják megoldani, hogy legalább a cím kimenjen rss-ben. Ilyen esetben átmeneti megoldásként mégis érdemes ezzel élni.
Végül zárásként meg kell említeni, hogy létezik direkt rss-ben történő hirdetés is. Az rss alján megjelenő képpel (banner) vagy linkkel egyre több helyen találkozhatunk, idehaza például a Sanoma is él ezzel az eszközzel. Ez a megoldás - ha nem tolakodó - jó eszköz lehet a geek-ek elérésére, bár meg kell jegyeznem, ezt se szereti mindenki. Könnyen belefuthatunk negatív véleménybe, ha pl. egy blogon az rss-ben hirdetés is megjelenik.
Utolsó kommentek