Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Válság

Címkék: onlinemarketing

2008.10.09. csütörtök 19:44 Konrad

Nem mehetünk el szó nélkül a mostani Még Nem Annyira Nagy Gazdasági Világválság mellett. Nem mehetünk el, mert vannak olyan hatásai, amelyek az online reklám világát is érinthetik.

Kezdjük azzal, hogy a most becsődölő pénzintézetek nagy reklámköltők. Aztán a gyorsan utánuk szaladó autós cégek is. Nézzük csak:

Ami a hirdetési kategóriák sorrendjét illeti, továbbra is a bank trónol az első helyen és a gépjármű is megőrizte a második helyét.

Rabbit korábbi írásából az is kiderül, hogy a bankszektor tavaly 1,7 milliárd, az autós szektor 1,6 milliárd forintot költött. Ez a bő 3 milliárd az online reklámtorta kb. 20 százaléka. Az ötöde. Azaz húsbavágó, mi fog történni.

Alapvetően válságban két dolgot tehet egy cég: csökkenti a költségeit, vagy növeli a bevételeit, hogy ezek valamilyékvel - vagy mindkettővel - sikerüljön túlélni. Persze ezek általános üzleti lépések a mindennapokban is, de nézzünk mögé! A költségek csökkentése azt jelenti, hogy a hatékony, de nem annyira hatékony dolgokat kényszerülünk kidobni. A bevételek növelése pedig azt jelenti, hogy igyekszünk mindenáron forgalmat elérni. Értelemszerűen az utóbbi a bizonytalan, ezért az előbbi lépés az, amit látunk és látni fogunk.

A fix költségekből nehezebb engedni, ráadásul egy fellendülés esetén azokat drágább visszaállítani. Egy banknak egy fiókot bezárni költségcsökkenés, de piacról való kivonulás és nehezebb visszalépés is egyben.

Ezért a változó költséghez lehet nyúlni, például a reklámhoz. De az nem működik egyik szektorban sem, hogy nem reklámozunk, mert az majdnem egyenértékű a bezárással: ha nincs reklám, akkor az autókat nem lehet eladni, ha nincs reklám, akkor a vevő nem tudja, hova érdemes pénzt fektetni. Reklámozni tehát kell.

De hatékonyan. Ilyenkor felértékelődnek az olcsó és pontos csatornák. Illetve a hatékony csatornák! Mert például a pénzintézetek esetében a személyes értékesítés drága, de hatékony.

A fentiekből következően elvileg az internetnek jól kellene járnia: az összes kutatás azt mutatja, hogy a rendszeresen netező 42% jórészt fedi a hazai társadalom felső 30%-át, azaz itt úgy lehet elérni a jobb módúakat, hogy közben a szórás kisebb, mint egy szélesebb csatornán (pl. RTL Klub Barátok közt reklámidő). Tehát ha javasolhatok: hirdessünk az interneten!

Nade nem mindegy, hogyan. Ugyanis egyértelműen eladni kell, és nem brandet építeni. De ez már taktikai kérdés, oldják meg az adott cégek ügynökségei a cégek reklámosaival karöltve.

Ugyanakkor mégis féltem az internetet. Sajnos sem a nagyobb bankok, sem az autós cégek nem használták eddig (elég) okosan a netet. Nem voltak rászorulva. Míg egy kkv-nek fontos volt és fontos mai a hatékonyság, addig egy multi inkább az elérést nézte. Hát majd most nem fogja... Meg egyébként is, az internet bonyolult, a tévé meg egyszerű - lehet, mégis azt kéne használni?

A frászt. Nem kéne. De fogják. Azért remélem, lesz pár bátor szereplő, amelyik mégis az internet felé tolja a pénzt (vagy legalábbis innen vesz el legkevésébé), és ha hatékonyan működnek, másik is tanulnak ebből.

Mert reklám kell a válságban is, és az internet hatékony és rugalmas megoldás. Erről ne feledkezzünk el akkor sem, amikor realizáljuk a veszteségeket. Mert azok bizony lesznek még.

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr97705699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.10.09. 20:03:34

Konrad, sajnos a korábbi tapasztalatok mást mutatnak. A 2000-ben, mikor néhány túlértékelt dotcom cég bedőlése után a mostaninál lényegesen enyhébb, szűkebb területet érintő válság alakult ki, olyn cégek is drasztikusan csökkentették marketing-kiadásaikat, amik soha közelről nem láttak dotcom céget. A válság hatására távolról sem csak az online hirdetési piac esett vissza (évekre).
Nincsenek illúzióim. A bankok, az autós cégek és a többiek hirdetéseinek kieséseit nem fogják pótolni a KKV-k. ( A kieső hirdetések miatt rövid távon is nagy bedőlések lesznek az print és az offline médiában egyaránt.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.09. 20:23:46

pollner, ez most egy más helyze. Most az online világban nincs válság, a dotcom cégek működnek. Azaz van hol hirdetni, és van kinek is hirdetni - szerintem. Ráadásul a piac szerkezete is sokkal diverzifikáltabb.
Például: lehet, x. bank nem fog hirdetni, de y. pénzügyi tanácsadó, aki x. bank termékét is eladja, igen.
Ugyanakkor az írásom arról is szólt, hogy érdemes online hirdetni a nagyoknak is ilyenkor.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2008.10.09. 22:40:08

Azt gondolom, hogy az értelmesebb nagyok az online csatornákat fogják keresni, illetve azokat az ügynökségeket akik ebben jók. Olcsóbb mint a TV reklámok. Hát igen, a hatékonyság a nagy kérdés. Viszont ha ezek a piaci szereplők az online felé húznak, az nagy lökést adhat az online reklám piacnak, és nagy fejlődést hozhat.

Richárd · http://itmegoldasok.hu 2008.10.10. 08:42:00

pollner: akkor még más volt az internetes hirdetési világ is és az internet használat is. KEvesebben használták, nem ilyen komolyan, és ez a hirdetői és a fogyasztói odlara is igaz.
Más kérdés, hogy nagyon sok helyen ilyenkor előjön az irracionális költségcsökkentés, vagyis nagyon komolyan meghúzzák a marketingköltségeket hatékonyságnövelés nélkül, és ez lehet a komolyabb baj...

pollner · http://www.mediablog.hu 2008.10.10. 10:58:36

Ismétlem: A dotcom válság hatására azok a cégek, intézmények is radikélisan csökkentették marketing költségvetésüket, amik semmilyen módon nem kötődtek a dotcom cégekhez. Végtelenül naivak azok, akik azt hiszik, hogy az online marketinget nem fogja súlyosan érinteni a mostani válság. (Más kérdés, hogy szerintem a válság miatt éppen a marketing intenzitását kellene erősíteni.)

Merras · http://link.blog.hu 2008.10.10. 14:24:24

Én is inkább Konrád véleménye felé hajlok: felértékelődnek a hatékony online megoldások. Ezzel együtt persze lesznek vesztesei online téren is a dolgoknak - pl. azok a portálok, akik drágán adják a nem hatékony reklámot, de ez meg nem egy nagy probléma. Vagy meghalnak, vagy át kell alakítaniuk az üzleti modellt, ennyi.

Mint keresőmarketinget űző emberke, nem nagyon aggódom, ugyanis hál' istennek ha jól csinálja valaki a keresőket, akkor annak a hatékonysági foka meglehetősen magas...

játszmacska 2008.10.10. 23:37:55

Ismét igazad van és eszembe jutott az itt korábbn megjelent banner-es írásod.

Két költői kérdés:

- vajon miért népszerűek az adblocker pluginok?

- a most 40 körüli PR-es és marketinges korosztály miért kezeli úgy a netet, mintha az TV lenne vagy újság? (tartalom, forma, megjelenés, szerkezet)

devizakozep 2008.10.11. 12:18:55

en jobban orultem volna, ha ebbe a valsag dologba nem mesz bele. valsag nincs. mediaihszti van. meg a mediahisztit besz0po tomegek vanak. meg az alapjan egy kazal ugyeskedo.

stop
VALSAG
in media!


maradjunk a marketing temanal plz.

Ricco 2008.10.11. 12:59:36

Ha a tömegek beszOpják (megtörtént) akkor máris van válság és teljesen mindegy, hogy miért. Lehet kezelni.

devizakozep · http://stopvalsaginmedia.blogspot.com 2008.10.11. 13:30:31

nem olyan ertelemben irtam, mint ahogy gondolod. de total off. maradjunk a marketingnel.


stop
VALSAG
in media

MarketMann 2008.10.11. 16:01:11

Nincs válság. Átalakulás van. Az internetes költés ebből jó eséllyel RELATIVE pozitívan jöhet ki, de egyáltalán nem azért, mert "olcsó meg hatékony", ezek szintén csak lőzungok, melyek az asztal túloldalán egyáltalán nem ennyire nyilvánvalóak.
Az szerintem végképp az ügyfél hülyének nézése, hogy a bankok és autóscégek rosszul hirdetnek, azaz rossz döntéseket hoznak azzal, hogy nem csak az internetre helyezik stratégiájukat. Miért gondoljátok folyton, hogy a nagy cégek vezetői a saját cégük érdekei ellen mennek? Nem értem...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.10.11. 16:06:43

MarketMann: ha kicsit is belelátsz, hogy milyen szinten milyen emberek hoznak döntést, és főleg mi alapján, akkor láthatod, hogy bár logikusan a reklámkiválasztásnál a hatékonyság számítana, de sok esetben ez nem így van. Egész egyszerűen ezen kívül van még egy csomó olyan személyes és szakmai tényező, ami miatt a kevésbé hatékony reklámok túlsúlyba kerülhetnek.

Gergő 2008.10.24. 15:25:04

Konrádnak igaza van. egy multinál simán szempont, hogy a vezérigazgató látja-e a reklámot. ha nem netezik, akkor egyszerűen nem/kevesebbet raknak oda.


süti beállítások módosítása