Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Megélni a vidékiséget

Címkék: tartalom weboldal

2008.11.07. péntek 22:27 Konrad

Sosem tagadtam, hogy vidéki vagyok. Nem volt miért. Amikor az Indexnél elkezdtem dolgozni anno 2000 januárjában, nem én voltam az egyedüli vidéki. Sokan voltunk. Talán többen is, mint fővárosaik.

Vidékiként érdekes dolog megélni Budapestet. Ezt a várost vagy szeretni lehet, vagy elviselni (és egyben utálni). Sok vidéki csak elviseli. Sokkal kevesebben szeretik. Ugyanakkor pár év, és Budapestibb lesz az ember a Budapestieknél, hiszen alkalmazkodni kell. És alkalmazkodunk. És az otthon maradtaknak már bunkó pestiek leszünk pár év múlva. És néha kicsit elfelejtjük a gyökereinket. Pihenni megyünk haza, a családhoz, nem dolgozni. Messze van minden, ami az M0 vonalán kívül van.

Érdemes megnézni, hány budapesti központú weboldal veszi komolyan a vidéket. Ha nincs kötelező gyakorlata (mint ami lenne az Axel Springernek például), akkor szinte senki. Eddig.

Azt a pletykát hallottam, hogy a "három nagyból" legalább kettő komolyabban gondolja a nyitást a helyi tartalmak felé, azaz lesznek vidéki mutációk.

És akkor mellékszál: a művelt olvasó tudhatja, hogy az Indexnek vannak (voltak) vidéki mutációja. Már Internettós időkben is, azaz 10 éve legalább. De ezek a helyi Indexek mások voltak: helyi tartalomszolgáltatások voltak, amiket felkarolt az Index. Ennek megfelelően nagyon különböző minőségű tartalommal és frissülési gyakorisággal működtek. Aztán vagy megszüntek, vagy súlytalanná váltak, vagy átalakultak (pl. az Internettó Szegedből lett Index Szeged, majd később a Webrádió). A mostani folyamat nem ez.

A mostani folyamat katalizátora leginkább az lehet, hogy már a vidéki penetráció is stabilan átlépte a 30 százalékot: van piac. Vannak helyi olvasók, és vannak helyi hirdetők is. Sok-sok-sok kis cég, akiket vagy a helyi szolgáltatások, vagy a Google tud most kiszolgálni. Miközben a nagyok látogatóinak jelentős része vidéki, de nekik nem tudnak célzott helyi hirdetést adni (hiszen a hazai IP cím kiosztás ezt nem képes lekövetni).

Azaz egy járható út van: a tartalommal célozni. Olyat adni a debrecenieknek, ami Debrecenről szól, a miskolciaknak, ami Miskolcról. És ezeken a tartalmakon aztán megjelenhetnek a helyi vállalkozások hirdetései is.

Ez a várható vidéki terjeszkedés tehát piac vezérelt, bevételt célzó. Ennek megfelelően akkor lesz folyamatosan tartalom, ha lesznek hirdetők. Márpedig ha nő a piac, akkor lesznek.

Lesznek vidéki tartalmak, kapnak konkurenciát a napilapok online változatai. És ez jó a piacnak, jó a felhasználóknak. Az emberek már megvannak, itt vannak, ismerik a vidékiséget. Ők (mi) is vidékiek.

Lesznek helyi tartalmak. Jó lesz ez nekünk. Jó lesz ez nekünk?

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr31756452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2008.11.08. 01:01:39

Tartalom minőség beli, elsősorban. Egy helyi szerkesztőség elvben mindig jobb lehet, de kérdés, hogy egy vezető portál nyomulása esetén felveszik-e a kesztyűt, vagy eleve feladják...

szjmn · http://zawar.hu 2008.11.08. 01:36:00

hogy jó lesz-e azt nem tudom, de lesz, és 2009 erről fog szólni. nem igazán van más lehetőség.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.08. 02:13:10

nem kell sem feladni, sem felvenni. együtt kell működni, hogy mindenkinek jó legyen, még a nem túl elkényeztetett helyi olvasóknak is. írtam is erről. óvatosan kell haladni, nem pedig durrbele, megveszünk mindenkit kilóra, oszt' jó lesz alapon. menni fog ez, csak ügyesen kell csinálni.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.11.08. 15:06:28

Szerintem nincs "vidéki", meg "Budapesti" tartalom. Csak jó, vagy rossz. Olyan ami érdekel, vagy ami nem.
Az már persze igaz, hogy vannak a tartalomfogyaszó sokaságnak különféle tulajdonságai, amelyek szerint lehet őket csoportokba fogni, és aszerint "célozni" nekik a tartalmakat. Ezek közül a tulajdonságok közül csak _egy_ a foldrajzi... Valószínűleg nem is a legfontosabb. De idővel ez is sorra fog kerülni. Ugyanígy lehet még szeparálni például egészségesek/betegek, kopaszok/hajasok, vagy akár TVfüggők/TVutálók szerint is...

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2008.11.08. 16:15:26

@dezo Ebben nincs igazad sztem, hiszen az egyes régiókban élőket nyilván nagyobb mélységben érdeklik az őket érintő infók, mint amennyit egy általános, országos site-on kapnak, ha kapnak egyáltalán. Nem véletlenül maradnak alul printben az országos lapok a helyiekhez képest.

Dévai Zoltán · http://devai.hu/firka 2008.11.08. 22:32:50

Rabbit:
Akkor nem jól fogalmaztam, ha nem volt érthető... Bocs.
Tahát - szerintem nem a vidék-Budapest kontraszt a lényeg. Hanem az, hogy az olvasót érdeklő, számára vonzó tartalom jelenjen meg. Persze, természetes, hogy pl. Szegeden jobban érdekli a szegedi hír az embereket. De ez csak egy "dimenzio" a lehetséges sok közül (vannak mások is, azok szerint is lehet és kell is különbséget tenni - pl. ott az alapvető és már ősidők óta használt nő/férfi...)
Szerintem fontosabb, hogy értsük mindezt, minsem hogy a vidék/Budapest kontrasztot hangsúlyozzuk.

tsabeeka · http://blog.tsabeeka.hu 2008.11.09. 01:51:44

csakhogy az a helyzet, hogy ha a "budapesti" avagy az "országos" média érdekes/vonzó tartalmait vesszük tíznek, akkor a vidékiben mondjuk ugyanez a szám egy. és ez nem túlzás.

és itt nem csak arra (az egyébként szintén valós) problémára gondolok, hogy ha van egy rendes, nem udvariaskodó karácsonyi leértékelős körkép (hol parasztvakítanak, hol van igazi akció), akkor az indexen stb helyeken megcsinálják, de ilyen vidéken nem létezik. mármint vidéki helyszínnel, tehát pl szegedet körbe járva, vagy zalaegerszeget vagy bármit.

szóval ennél jóval nagyobb probléma az, hogy a vidéki lapokban nincsenek valódi ügyek. jó, túloztam, mert évente van mondjuk egy. a vidéki média konfliktuskerülő. innentől pedig nem média, mivel az nem nagyon lehet konfliktuskerülő. persze sokkal jobban esik az egyetem többmilliós éves hirdetése, mintsem megírni ekkora betűkkel, hogy hogy verik át sokszor a diákokat. pedig ez utóbbit többen olvasnák, mint a PR-cikkeket, melyek szerint minden szép jó, a diákok meg mindig mosolyognak.

és akkor ez csak az egyetem volt, az önkormányzatokról, a politikáról nem is beszéltünk még...

Basahalom boulevard · http://www.basahalom.hu 2008.11.09. 12:51:35

A vidéki sajtó jelenleg siralmas állapotban leledzik. Szinte teljes egészét az adott megye napilapja (plusz annak online produkciója és egyéb kiadványai) és a megyeszékhely önkormányzatának médiaportfoliója (ingyenes újság, tv, rádió, online, több is) uralja. A megyei napilap a hirdetési bevételek maximalizálása érdekében konfliktuskerülő, az önkormányzati sajtó pedig direkt politikai propagandát folytat.
Tehát a vidéken lakóknak a helyi ügyekben gyakorlatilag nem adatik meg a többszempontú, sokoldalú tájékozódás lehetősége. Ebből adódóan képzeteink lehetnek a helyi demokrácia minőségéről is.
Egyelőre nem láthatók azok a mágnások, kockázati tőkével rendelkezők, akik pénzt fektetnének a vidéki sajtóba, konkurenciát teremtenének a monopol helyzetükbe belepuhult jelenlegi médiákoknak - pedig lenne rá lakossági igény, és nem is kerülne nagyon sokba.

Csak egy adalék: az ugyanakkor lélekszámú, egymástól 65 kilométerre lévő két város összehasonlítása - Debrecenben egyetlen napilap van, Nagyváradon öt (három román, kettő magyar nyelven). Mit gondoltok, hol tájékozottabbak a helyiek az őket leginkább érintő ügyekben?

Dunder Krisztián · http://www.dunder.hu 2008.11.09. 14:09:32

Egyszer olvastam egy tanulmányt, amiben nagyon szépen levezették, hogy pénzünk több mint 80%-át lakóhelyünk 10-20 km-es környezetében költjük el (Life Is Local).

Igen, vannak már (részben) befutott webes tartalomszolgáltatások vidéken is, de egyrészt még nem minden megyében minőségi, másrészt, ahol van, több megyében hagy a termék kívánnivalót maga után.

A nagyok szemszögéből nézve rövidtávon ezek long-tail dolgok (szerintem). Drága dolog tartalomszolgáltatást építeniük, nehéz direkt értékesítési hálózatot szervezni.

Hogy a megyei lapkiadók, helyi viszonylatban nagynak számító középvállalkozások, alulról építkező garázswebesek, avagy a három nagy valamelyike lesz-e a befutó, erősen üzleti modell, terület, türelem, de legfőképpen hit kérdése. Mert a piac tényleg ott van.

Érdekesség:
www.domainabc.hu/aktualis/index-domain-nobilis-kristof-vitorlazas-domainugy/1316

Critmiss 2008.11.10. 14:19:35

Nem tudom, nekem kicsit az az érzésem van, hogy mivel nem olvastok regionális online kiadványokat, azt gondoljátok, hogy nincsenek. Nem mondom, hogy a meglévőket nem lehetne/kellene továbbfejleszteni, de a kutatások szerint töknépszerű regionális kiadványok mind rendelkeznek online verzióval.

Seneca 2008.11.13. 17:47:07

SzÍvesebben olvastam a helyi napilapokat amikor Szegeden laktam. Sajnos azoknak az újságoknak a fele megszünt, mert megették őket a nagy cápák. Kár, mert az ottani ügyekről izgalmasabb volt olvasni a helyi újságíróktól.
Budapest, ahogy van, úgy nem érdekel - sajnos élhetetlen.

paparazzo 2008.11.16. 23:40:11

Azért arra roppant kíváncsi lennék, hogy ezek a vidéki "mutációk" honnan veszik majd a tartalmat? Felépítenek egy komplett szerkesztőséget és megfizetik azok minden költségét az irodabérlettől az összes járulékig, vagy amatőrökkel dolgoztatnak otthonról, vagy lopnak ahonnan tudnak? Ha az első, akkor igen sok kis hirdetőnek kell igen sok helyet adni hogy nyereség is legyen, ha a másik kettő, akkor gáz. Szóval én ebben nemigen hiszek, egy vidéki tudósító fecske pedig nem csinál nyarat az onájnon sem, ahogy a printen sem.

Vincent71 2008.11.17. 10:05:02

Érdekes kérdés ez a vidékiség. Ezen már én is sokszor elgondolkodtam.
Az a baj, vidéken minden mindennel összefügg, főleg ha pénz is mozog a dologban. A leendő hirdetőd összefügg - neadjisten - függ az önkormányzattól, mert vagy képviselő a tulaj, vagy valamilyen ügye van velük. Ha valaki mégsem, de írni akarsz róla, kiderül, az anyukád/rokonod jóbarátja civilben. Megfontolod ezután, írsz-e róla.

Érdekcsoport is általában 1 - netán 2 van vidéken. Bp.-en könnyű, ha van >10 érdekcsoport, akkor a tiéden kívűl a 9 másikról lehet írni bármit, az objektivitás látszata legalább megvan. Vidéken? Ha egy van, mindenhol megsértheted, ha meg kettő, eléggé kibújik az objektivitás hiánya, hisz csak a másikat szapulhatod.

A hirdetőket is nehéz elérni mindezektől függetlenül is. Hogyan magyarázod el ilonkanéninek, a menő zokniboltosnak, miért jó az neki, ha napjában 2000-en klikkelnek a hirdetésére? Mennyi ebből helybéli? Igen kevés.
Ha meg kovácslajos építési vállalkozót keresed meg, rájössz, a nagyobb vállalkozás révén a cég megint csak összefügg polgármesterrel/önkormányzattal/stb..

Az a baj, vidéken a jelentősebb - több mobil tőkével rendelkező - kkv-k, közepes cégek mind-mind támadhatóak valahol. vagy mindenki tudja, hogy feketén alkalmaznak, vagy álminimálbéren, vagy épp lefizetik az önkorit valami zsíros megrendelés megszerzése miatt. Szűkebb vidéki hazámból nem tudok olyan céget mondani/találni, aki önerőből és nem kapcsolati háló révén lett nyereséges.
A multik meg nem mindenhol vannak jelen, ha meg vannak is, azok központilag logisztikáznak, meg marketingelnek.És ugye ők is részesülnek bőven adókedvezményekben/területolcsónmegkapásban/stb..

Amíg nem lesz napi szinten akkora az internethasználat vidéken, mint mondjuk az országos arány, nos addig nincs jövője.


süti beállítások módosítása