Ígértem, írok a Keresőmarketing Napról. Bevallom, elfogult vagyok, hiszen amellett, hogy én vezettem le a programot, én is szerveztem, és szinte a saját gyerekem ez a rendezvény. (Én is: nemcsak én, hiszen a kirowskival közösen csináltunk mindent, ezúton is köszönet nekik!) Igyekszem persze kritikusan nézni, és látok is hibákat, de ilyenkor az ember hajlamos ezeket azonnal magyarázni is holmi "körülményekkel" és "lehetőségekkel".
Én nagyon jól éreztem maga, elég sok előadást végig is tudtam hallgatni. Nem fogok egyenként írni mindről, nem is tudnám kapásból elmesélni a tartalmukat, inkább csak kiemelek pár számomra fontos dolgot.
Mindjárt az elején meglepődtem, mégpedig a hazai keresőrészesedéseken. Ugyanis azt tudjuk, hogy a Google 90% fölött van - jelesül 93% -, de azt már kevésbé, hogy ez havi 5 és fél óra átlagosan ott eltöltött időt jelent felhasználókként. Viszont a második helyezett a Live.com, 39%-os eléréssel! De az is látszik, hogy ezt nem használják, hiszen a havi ott eltöltött átlagos idő alig több, mint fél óra... A hazai harmadik az OK.hu, 14% eléréssel, és közel egy óra ráfordított havi idővel. Értelemszerűen ezek keresztolvasottsági adatok, azaz sokan jutnak el a Live! címlapra, aztán mégis a Googleben keresnek sokat. Egyébként a hazai felhasználók 5%-a nem használja egyik keresőt sem a gemius/Ipsos Audience 2008.augusztusi felmérése szerint.
A délelőttben kiemelésre érdemes volt szerintem még a kirowski heat map-es előadása, elsősorban a hazai példák alapján. Sok meglepő és érdekes adat mellett két dolog ragadt meg: szeretünk - nagyon szeretünk - az akció feliratra kattintani, és ha a link mellett van nyíl, akkor elsősorban a nyílra kattintanak a felhasználók.
A Google előadását azért említeném meg, mert nem marketing bullshittel jöttek, hanem gyakorlati példákkal a Google Analytics beállításaihoz.
A délutánban csalódtam egy kicsit. Meghívtunk négy SEO szakembert, meghirdettük a honlap szétszedési versenyt, de sajnos nem csináltunk kellő keretet az egésznek, így elúszott és talán túl szakmai lett ez a rész. Ráadásul kiugrott a hazai szakemberek mumusa: lehetsz te nagyon penge abban, amiben dolgozol, de ez nem jelenti azt, hogy tökéletesen prezentálsz. Pedig nagyon hasznos dolgok hangzottak el, és kellett is ez a blokk - legközelebb máshogy fogjuk megcsinálni.
A PPC versus SEO vita jó volt, versus nélkül. Azaz inkább arról volt szó, hogyan jó együtt a két dolog. Erről sokan sokfelé írnak is, itt most nem részletezném. Hasznos beszélgetés volt, a végén sok kérdéssel a hallgatóságtól.
Nagyon örültem, hogy még az utolsó előadásként elhangzó esettanulmányon is sokan voltak, és még kérdezni is volt kedvük a résztvevőknek - ez így este fél hat felé történt, tehát tényleg érdekes lehetett sokaknak ez is.
Összefoglalva: nem volt haszontalan a nap. Talán kicsit többet kedveztünk az ügyfeleknek, kevesebbet a szakmának, de úgy gondolom, ez nem is baj. Nem szakmai workshopot akartunk, hanem valami mást. Egyébként érdekes volt, hogy menet közben elhangzott kérdések alapján a jelenlévők döntő többsége használt már Google Analyticset, nagyon sokan futtattak vagy futtatnak kampányt a Googleben, és a társaság több mint fele optimalizálta valamennyire a saját oldalát. Azaz értő szakmai közönségünk volt.
Jövőre ismét lesz Keresőmarketing Nap, lesznek új, eddig még nem érintett témák is benne, és persze igyekszünk majd még jobbat, még informálisabbat csinálni, mint az idei volt.
Utolsó kommentek