Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Álságos válságos

Címkék: onlinemarketing

2009.02.27. péntek 14:16 Konrad

Nem tudom pontosan mi az oka, de én most azt látom, élénkül az online reklám piac. Nem nevezném ezt növekedésnek, inkább azt érzem, hogy az érdeklődés az, ami megnőtt.

Egyrészt nagyon meglepő helyekről érkeznek ajánlatkérések, másrészt láthatóan kísérleteznek a régi hirdetők is új megoldásokkal. Tény, a válság túlélésének egyik lehetséges módja az, ha racionalizáljuk a reklámköltéseinket, vagyis ha nem is csökkentjük, de olyan irányba mozdítjuk, ami hatékonyabb.

Persze ez a hatékonyság sem egy egyszerű kérdés. Ahova nézek a hazai reklámszolgáltató cégeknél, mindenki azt mondja magáról, hogy ő a hatékony, őt kell a válságban használni. Talán csak a nyomtatott lapok piacán nem látom azt, hogy be akarnák bizonyítani, miért érdemes pont ott hirdetni. Nekik elég sok más problémájuk van mostanság, ahogy nézem...

És hát az online sem mindig egyértelműen sikertörténet. Még a legnagyobb jóindulattal sem mondhatom azt, hogy mindenki jöjjön az internetre, hirdessen itt, mert bizton megéri. Mert sajnos ez nem igaz. Egyrészt nem lehet minden célcsoportot elérni. Másrészt ha széles tömegeket akarunk elérni, akkor már nem olcsóbb ez az eszköz, mint pl. a televízió (és igen, bizonyos fajta elérésekhez még mindig a tévé a legolcsóbb!). És van még egy fontos dolog: nem szendvicsautomata az internet sem.

Nem úgy működnek itt sem a dolgok, hogy bedobom a pénzt és kipottyan az ügyfél, ha megnyomom a gombot. Itt is dobálni kell befelé az érméket, aztán várni, megint dobálni, megint várni, és ha jól csináltuk a dolgunk, akkor fog majd elkezdeni potyogni az ügyfél. Ez a várakozás pedig lehet akár több hónap is. Vagyis addig a reklámpénzt be kell fektetni, pont úgy, mint a fejlesztésbe belerakott pénzeket, vagy az árukészletet adott esetben.

Vagyis a válságban sincs mindent vivő szuper megoldás, ugyanúgy meg kell dolgozni a sikerért. De a válság miatt mégis érdemes lehet kipróbálni új megoldásokat is: ritka az olyan reklám-portfolió, amit nem lehet tovább optimalizálni.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr38969747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Több marad ... · http://www.penzgazda.hu 2009.02.27. 14:35:21

Helyesen szóltál fiatal OnlineMarketing Harcos testvérem!

Válsághelyzetben első a promóció! És az online promóciót és ezen belül is a kattintás alapú reklámot (PPC) azért szeretjük mert pontosan mérhető az eredmény, tehát feleslegesen csak keveset költünk!

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.27. 16:28:42

Az érdeklődés az a mindenkorinál magasabb a SEO iránt is.
Olyan területekről jönnek egyszerre többen, ahonnan soha előtte nem kerestek meg.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.02.27. 16:38:21

Longhand, ez egy érdekes dolog, amit írsz, hiszen nem több cég érdeklődik a meglévő területekről, hanem új területek fordulnak a SEO felé. Mi kényszeríti rá őket erre a váltásra? Én úgy gondolnám, hogy egy területen belül mindig vannak olyanok, akik valamivel nyitottabbak az on-line világegyetem felé, és erősen jelen vannak ott is, annak ellenére, hogy konkurrenseik ezt nem érzik fontosnak és kifizetődőnek.

Gondolom, elsősorban nagy cégekről van szó, de az is lehet, hogy valami misztikus szektorról, akik költségeket szeretnének lefaragni az "onlájnosítással".

A kérdésem persze csak az üzleti titoktartásodig kíváncsi.

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.27. 17:06:10

Benbe:
olyanokról van szó elsősorban, akiket a leghamarabb ért utol a válság és drasztikusan érintett. Ennyiből kitalálod.

Megélénkült - érthetően - nagyon sok turizmusból élő vállalkozás részéről is az érdeklődés (kicsik-nagyok egyaránt).
Ők azok akik korábban nagyon sokat tudtak volna kapacitálni abból, ha áldoznak az online megjelenésükre.
Most lehet javítani a forgalmukon valamelyest, de igazi hozadéka akkor lesz a dolognak, amikor enyhülnek a válság tünetei.

Harmadik csoport az aki eddig is költött nagyobb összegeket az online megjelenésre, de elsősorban banner vásárlásra fordították a büdzsét.
Most elkezdtek számolni.
De ők vannak a legkevesebben, én azt vártam, hogy sokkal többen lesznek.
Lehet még nem csapódott le a válság eléggé rajtuk :)

Longhand · http://longhand.hu 2009.02.27. 17:19:39

Annyit még a témához, hogy több mérés kimutatta, válságban gyengül a brand érték mint vásárlási tényező, csökken a márkahűség is.
Nem a banner ellenességem mondatja velem, - tudom, fontos sok esetben -, de ha be lehet sorolni egyes hirdetési formákat, hogy üzletileg mit adnak, akkor a banner az amivel elsősorban a hírnévre lehet gyúrni, keresőforgalom az, amivel a konverzióra.

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.02.27. 20:09:35

Valóban megélénkült a forgalom. A piac apró résztvevőjeként ezt örömmel tapasztalom. Csak egy példa a sok közül: kerékpár boltos (nem kicsi) ismerősömet 2 éve fűtöm, hogy kell neki egy jó és megtalálható weboldal/webáruház. Most magától jött. Csökken az érdeklődés a drágább holmik iránt (KTM és Kellys bringákat árul arany áron) ezért felfogta magától, hogy kell. Vagy a borkereskedő, aki szinte csak prémium minőségű francia és tokaji bort árul rengeteg pénzekért. Ő is magától fogta fel. És ez csak kettő példa. Kedvelem ezt az állítólagos válságot! (mert nekem bizony nem az...)


süti beállítások módosítása