A reklám célzása, mint írtam már, akkor igazán hatékony, ha pontosan tudjuk a célcsoportot, és azt pontosan meg is tudjuk célozni. Az internet pedig elviekben olyan eszközöket ad a kezünkben, amikkel ezt meg is tudjuk valósítani.
Végülis már csak arra van szükségünk, hogy a célcsoportunk ott is legyen az interneten. Illetve nem fogalmazok pontosan: a célcsoportunknak beazonosíthatóan kell ott lennie az inteneten.
Mert hiába akarok én a szőke, kékszemű, nagymellű nőknek melltartót eladni, ha nincs olyan mérés, statisztika, szolgáltatás, amely meg tudná mondani, ki a szőke, kékszemű, nagymellű. Vagy ha el szeretném érni a 100 milliónál nagyobb forgalmú cégek könyvelőit - őket hogyan azonosítom be?
A célzás tehát első lépésként okos célcsoport meghatározást kell jelentsen. Ehhez pedig ismerni kell az internetet, a technológiát, a szolgáltatásokat. Speciálisan, helyi szinten! Hiszen míg az USA-ban az IP cím alapján lehet területi célzást csinálni, addig nálunk erre nincs lehetőség. Lehet nálunk is bizonyos esetekben területileg célozni, de máshogy.
Ezért amikor az internetes reklámcélzásról írok, akkor kénytelen vagyok írni a szolgáltatásokról és a lehetőségekről is. Arról, hogy vajon megtalálhatja-e élete párját az a nő, aki olyan férfit keres, aki nem iszik, nem kártyázik, nem dohányzik, nem nőzik - mert lehet, hogy nem is létezik...
Utolsó kommentek