Megint egy kis keresőoptimalizálás, mondhatnánk, de most azért annyire nem. Sokkal inkább keresőmanipulálás az, amiről beszélni szeretnék. Ez pedig konkrétan az eltérített találatok esete a keresőkben.
Egészen pontosan arról van szó, hogy rövid távon nyerő stratégia lehet nagy forgalmú és közismert szavakra felhúzni egy-egy oldalt, főleg, ha a felhúzott oldalnak is van köze az adott szóhoz. Magyarul: nyerő stratégia lehet, ha mondjuk egy decemberi időszakban egy márkanévre az elsők vagyunk, akár megelőzve az adott márka weboldalát. Hiszen sokan fognak ránk kattintani, és ha mi tényleg ajánljuk azt a márkát, akkor máris nálunk fognak vásárolni.
Meglepő, de egyelőre ez egyáltalán nem nehéz dolog, főleg, ha nem közismert, hanem réteg márkáról van szó. Vagy ha nem a konkrét márkára, hanem annak kifejezésben lévő változatára keresünk.
Például a "Tesco akció" kifejezésre nem a Tesco az első találat:
De miért lehet ez így? Néhány nagy márka saját bevallásuk szerint sem foglalkozik az internettel, csak éppen annyit, amennyi minimálisan szükséges. Ennek pedig nem része a keresőoptimalizálás.
Ugyanakkor néhány kicsi piaci szereplőnél megvan a megfelelő tudás. A jellemző modell, amit már több esetben láttam: a cég valamely márkának a viszonteladója, a cégvezető fia érdeklődik a SEO felé, megcsinálja az oldalt, felépíti a linkeket - belerak jó sok munkát - és apuka weboldala hipp-hopp elől van.
Vagyis van arra mód, hogy meglovagoljuk a nagyok nevét. Ráadásul alapvetően legálisan, hiszen nem az történik, hogy valami tiltott eszközzel élünk, hanem mindössze az adott márka lemaradását használjuk ki.
Persze azért ne építsünk erre konkrét modellt. A nagy márkák jönnek fölfelé, a Google is előnybe részesíti a saját oldalukat, így ez a gerilla módszer elsősorban átmeneti eredményeket hozhat.
De arra egészen kiváló lehet.
Utolsó kommentek