Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Gerilla SEO

Címkék: seo keresőoptimalizálás

2009.03.27. péntek 20:26 Konrad

Megint egy kis keresőoptimalizálás, mondhatnánk, de most azért annyire nem. Sokkal inkább keresőmanipulálás az, amiről beszélni szeretnék. Ez pedig konkrétan az eltérített találatok esete a keresőkben.

Egészen pontosan arról van szó, hogy rövid távon nyerő stratégia lehet nagy forgalmú és közismert szavakra felhúzni egy-egy oldalt, főleg, ha a felhúzott oldalnak is van köze az adott szóhoz. Magyarul: nyerő stratégia lehet, ha mondjuk egy decemberi időszakban egy márkanévre az elsők vagyunk, akár megelőzve az adott márka weboldalát. Hiszen sokan fognak ránk kattintani, és ha mi tényleg ajánljuk azt a márkát, akkor máris nálunk fognak vásárolni.

Meglepő, de egyelőre ez egyáltalán nem nehéz dolog, főleg, ha nem közismert, hanem réteg márkáról van szó. Vagy ha nem a konkrét márkára, hanem annak kifejezésben lévő változatára keresünk.

Például a "Tesco akció" kifejezésre nem a Tesco az első találat:

De miért lehet ez így? Néhány nagy márka saját bevallásuk szerint sem foglalkozik az internettel, csak éppen annyit, amennyi minimálisan szükséges. Ennek pedig nem része a keresőoptimalizálás.

Ugyanakkor néhány kicsi piaci szereplőnél megvan a megfelelő tudás. A jellemző modell, amit már több esetben láttam: a cég valamely márkának a viszonteladója, a cégvezető fia érdeklődik a SEO felé, megcsinálja az oldalt, felépíti a linkeket - belerak jó sok munkát - és apuka weboldala hipp-hopp elől van.

Vagyis van arra mód, hogy meglovagoljuk a nagyok nevét. Ráadásul alapvetően legálisan, hiszen nem az történik, hogy valami tiltott eszközzel élünk, hanem mindössze az adott márka lemaradását használjuk ki.

Persze azért ne építsünk erre konkrét modellt. A nagy márkák jönnek fölfelé, a Google is előnybe részesíti a saját oldalukat, így ez a gerilla módszer elsősorban átmeneti eredményeket hozhat.

De arra egészen kiváló lehet.

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr691029953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.27. 20:35:51

"brandes" kifejezést nem könnyű megelőzni (ha a brand a domain) csak ha nagyon el van hanyagolva a brand oldala.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.03.27. 22:09:13

Márpedig el van.
Aztán meg ott a ppc. Azzal is lehet. Mostanában annyit mozogtam "átlagjúzerek" között, hogy mittugyák azok, hogy az első kettő az fizetős találat...
Még G is kifejezetten ajánlja az idegen/konkurens márka kulcsszavakat - én utálom.

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2009.03.27. 22:22:18

Jó téma! Még nem néztem utána, de alapvetően ez törvényes?

Az én nevemre is hirdetnek mások (anno egyszer még egy neves média bloggerének is futott fizetett hirdetése a nevemre :)

Szóvel ez oké? Én most utánanézetek, és szólok, mire jutottam, de hátha tudja itt valaki.

halaloszto 2009.03.27. 22:26:39

Ez egy iszonyat visszataszito dolog.

Alig varom, hogy el lehessen a google-ban menteni sajat tiltolistakat meg profilokat, hogy az osszes webtudakozo ceget kiirtsam orokre a talalati listabol.

Nezd meg pl, hogy a Paplanház kft keresesre a ceg sajat paplanhaz.hu weblapja a masodik oldal 4-5-odik talalata.

Hanyok ha a webtudakozo, cylex, aranyoldalak, internettudakozo szavakat meglatom az url-ben.

A nemet arosszehasonlito oldalak amugy detto, csak az nalunk valahogy nem terjedt el. Beirod a google-ba egy termek nevet, es az elso 40 talalat arosszehasonlito oldal lesz, talan a negyedik oldalon van eselyed megtalalni a gyartot, vagy valami informaciot a termekrol. Mondjuk egy felhasznaloi forumot megtalalni eleg komoly kihivas.

vajk

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 22:32:35

@Wolf Gabor: törvényes, bár a Google véd néhány szót. Pl. az Apple termékeire nem enged hirdetni.

2009.03.27. 22:48:27

Jó kis poszt, köszönjük szépen. :)

WarmAura · http://www.milliomosidezetek.com/ 2009.03.27. 23:43:28

Az egyenlők közt is egyenlőbbek. Gondolom a Google kedveli az Apple relevanciáját. Mondjuk még meg is lehet érteni:)
Konrád, tudsz több ilyen céget is, vagy valami helyet, ahol ezt le lehet csekkolni? Vagy csak a Google-szabályzatot kéne túrni? Köszi!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.27. 23:48:08

@Boti | Milliomos: Jellemzően az USA védjegyeket nem engedi. Még nem néztem, van-e ilyen listájuk...

WarmAura · http://www.milliomosidezetek.com/ 2009.03.27. 23:53:41

@Konrad: Ok, azért köszi! ha találsz valami érdekeset, és megosztod, az szuper lenne!

Longhand · http://longhand.hu 2009.03.28. 00:45:51

Wolf Gábor:
Organikus találatok terén alaptalan lenne bármilyen törvényalkotás.
Ezért nem lehet az optimalizalas.info-t mondjuk perelni azért, hogy 5-ik "Wolf Gábor" -ra, a szándékán kívül is. :)
PPC tekintetében, országok szintjén mások a rendelkezések, de általánosságban ott is megengedett a brandek kulcsszavaira való hirdetés.
Olyan kikötések vannak, hogy a hirdetés szövegében nem használható a brand neve pl.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.03.28. 05:31:29

@halaloszto: hogy én ezzel mennyire egyetértek!

Mária 2009.03.28. 06:09:08

Akciós kutyatáp kifejezésre na ki az első közel másfél éve?

:) :(

A gazdik keresik, a kereskedők tesznek rá...

mark.hu · http://mark.hu 2009.03.28. 07:56:41

Ha valaki védgjeggyel rendelkezik, akkor lehetősége van "letiltani" másokat.
Bővenn infó itt: www.google.com/tm_complaint_adwords/complaint.html

(Semmi köze ennek ahhoz, hogy a Google kiket szeret:))

:Nick: (törölt) 2009.03.28. 08:49:27

@Mária: lehet én vagyok hülye, de hol keresik a gazdik?

A megadott kifejezés(ek)hez kapcsolódó kulcsszavak. - kapcsolódási fok alapján rendezve Súgó
akciós kutyatáp 1 - 3 12,00

Nincs elegendő adat

Nincs elegendő adat

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.28. 08:53:31

A képen szereplő példa sem jó! Csak ha hirdetés van az oldalon, akkor lehet probléma a becsapás! De fenti példa se átverés, se manipulálás! Valószínű jobb a PageRankje és egyéb összetevői az adott oldalnak, mint a saját oldalnak!

:Nick: (törölt) 2009.03.28. 09:53:35

@Flashzee:

Title: TESCO akciók, akció, szórólap, termékek, hírek, újdonságok, áruházak, telefonszám >> GlobalPlaza.hu (11 words/89 chars)

META description: TESCO, 11 áruházlánc, hipermarket, multinacionális vállalat, áruházláncok, hipermarketek akciós újságainak termékei egy oldalon, összehasonlíthatóan, leellenőrizve, akció rendőrség, elérhetőség, telefonszám, honlap, e-mail cím, megközelítés (23 words/218 chars)

META keywords: TESCO tesco, tesco akció, tesco budaörs, tesco ügyfélszolgálat, panasz, reklamáció, garancia, tesco színes, tesco value, tesco telefonszámok, tesco áruházak, tesco elektronika, tesco információ, akciós újság, leaflet, szórólap, tesco szupermarket, tesco hipermarket, tesco S-market (33 words/249 chars)

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.03.28. 09:57:32

nem érzek a dologban semmi "gerillát"(így csépelődnek el a szavak)... Sarkítva ugyanaz, mint a számtek webshopoknál: ott se a gyártó oldala van elől a termékeknél

GálKristóf · http://www.klikkmarketing.hu 2009.03.28. 10:49:25

Megint az Adwords és az ő védjegy-, vagy brand-, vagy akárhogyishívjuk politikája. :)

A Google nem azért tiltja az Apple névre való hirdetést, mert jóban van az Apple-lel, hanem mert az Apple kérte a tiltást. A szabályozás valóban más Európában és pl. az USÁ-ban, de semmiképp sem "default" bizonyos kifejezések védelme.

Nemrég írtam erről egy szösszenetet, bár nem kifejezetten a védjegy policy a fő téma: www.adwords-hirdetes.hu/blog/vedjegy-problema-diohejban

Bond, JamesBond · http://twitter.com/fisssi 2009.03.28. 11:15:03

@:Nick:: szép... csak arra lennék kiváncsi, hogy ez a konstans META-juk-e, vagy csak most, a "gerillaakció" ideje alatt fókuszálnak így a tesco-ra.

:Nick: (törölt) 2009.03.28. 11:58:48

@Bond, JamesBond:

2008 febr 01-én ez volt nekik

Title: TESCO akciók, akció, szórólap, termékek, hírek, újdonságok, áruházak, telefonszám >> GlobalPlaza.hu (11 words/89 chars)

META description: TESCO, 11 áruházlánc, hipermarket, multinacionális vállalat, áruházláncok, hipermarketek akciós újságainak termékei egy oldalon, összehasonlíthatóan, leellenőrizve, akció rendőrség, elérhetőség, telefonszám, honlap, e-mail cím, megközelítés (23 words/218 chars)

META keywords: TESCO (2 words/5 chars)

bárki meg tudja nézni, rágyúrtak a nagy márkákra jól teszik...az ember azt csinálja, amit hagynak neki

pl office depo

Title: OFFICE DEPOT akciók, akció, szórólap, termékek, hírek, újdonságok, áruházak, telefonszám >> GlobalPlaza.hu (12 words/95 chars)

META description: OFFICE DEPOT, 11 áruházlánc, hipermarket, multinacionális vállalat, áruházláncok, hipermarketek akciós újságainak termékei egy oldalon, összehasonlíthatóan, leellenőrizve, akció rendőrség, elérhetőség, telefonszám, honlap, e-mail cím, megközelítés (24 words/224 chars)

META keywords: OFFICE DEPOT office depot, budapest, debrecen, soroksár, market central, papír, irodaszer, akció, akciós papír, iroda berendezés, nyomtató patron, fénymásoló, LCD monitor, hőkötő, vásárlás (23 words/166 chars)

Mária 2009.03.28. 13:05:19

@bécsi pszicho:

Neked meg mi bajod?

Nomen est omen?

Mária 2009.03.28. 13:07:18

@:Nick::

lehet, de én ezt nem mondtam :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.03.28. 20:34:43

@Flashzee: nem becsapás, gerillázás.

@Szűcs Attila: attól gerilla, hogy kihasznál egy olyan lehetőséget, amivel a nagy nem él. Ebből előnyt kovácsol, vagyis úgy viselkedik, mint a gerillák a háborúban: oda-odaszurkál, és azonnal eltűnik, amint nagyobb erő kellene, és legközelebb máshol és máshogy támad.
Az más kérdés, hogy kis hazánkban minden vírus meg wom dolgot szeretnek gerillának nevezni...

halaloszto 2009.04.01. 14:56:42

Az igazi kerdes az, hogy ha elfelejted bezarni a kocsidat, es en kiveszem belole a radiot, akkor ugyse gerilla vagyok aki kihasznalta a lustasagbol odanemfigyelesbol meghagyott lehetoseget, vagy piti tolvaj?

vajk

GlobalPlaza Dimitry · http://www.globalplaza.hu 2009.04.07. 14:51:17

Kedves Konrád és Olvasók!

A www.globalplaza.hu tulajdonosa vagyok. Szó sincs keresőmanipulálásról. Egyszerűen csak arról van szó, hogy az oldalunk, amely az 14 áruházlánc, hipermarket akciós újságjainak a termékeit mutatja be, 2004-ben indult, amikor még a Tesco-nak nem volt magyar weboldala és nem is mutatta be az akciós termékeit. Tehát majdnem 5 éve a Tesco előtt van a linkünk. A mi oldalunk most is felhasználó barátabb módon mutatja be a termékeket, mind a látogatók, mind a google szempontjából. Élünk azzal a lehetőséggel, amit az internet és a google szabályai megengednek. Ugyanezt megtehetik a nagyok is. Valószínű a Tesco-nak is kifejezetten jó (és a többi áruháznak is), ha még egy + terjesztési pontot kap akcióinak amit havonta több mint 400 000 látogató, potenciális vásárló keres fel…. Ez nem gerilla, csak relevancia, egy kis tudás, ötletesség és időfaktor kérdése. Egyébként nem csak a Tesco-t „előzzük” meg, hanem pl.: Cora akció, Auchan akció, Media Markt akció, Saturn akció, Sony Centrum akció, Photo Hall akció, stb. óriás cégeket is. Igyekszünk, amivel eddig senkinek semmi baja nem volt.

LilaLilla 2009.04.07. 14:59:29

mióta gerilla módszer a keresőre optimalizálás?!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.07. 18:54:16

@GlobalPlaza Dimitry: azért ez vaskosan alávágás, a másik hibájának a kihasználása, de azért ez nem baj, sőt! Kapkodjanak a "nagyok", ha akarnak valamit. Amit csináltok, az meg nem törvénytelen, úgyhogy hajrá!

@LilaLilla: a keresőoptimalizálás egy eszköz, a postban leírtam, ezt az eszközt hogyan lehet gerilla marketingre használni.


süti beállítások módosítása