Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Legyen céges weblapunk!

Címkék: internetes fejlesztések hónap

2009.05.12. kedd 22:11 Konrad

Talán elsőre nem is tűnik online marketinges feladatnak egy weboldal elkészítése, és valóban, vannak olyan esetek, amikor elvileg nem is kell marketinges egy ilyen feladathoz. De a napi gyakorlat azért más. Egy weboldal ugyanis alapvetően kommunikál: elmond valamit. Ez pedig - mármint a kommunikáció - jellemzően marketinges, illetve PR-os feladat. Így tehát egy felkészült marketingesnek igenis jól kell ismernie azokat a lépéseket, amelyek elvezetnek egy weboldalhoz.

De mik ezek a lépések? Alapvetően három részre lehet bontani egy weblap fejlesztést:

  • tervezés
  • kivitelezés
  • üzemeltetés

Ezek egyike sem úszható meg természetesen, de azért az sem mindegy, melyik fázisban mit is kell csinálnunk. Íme egy olyan felsorolás, amely egy átlagos feladat esetén használható.

Tervezés

  • célok meghatározása
  • weboldal tartalmának meghatározása
  • a szerkezet megtervezése
  • menüpontok meghatározása
  • alap design elvárások megfogalmazása

Kivitelezés

  • szövegírás
  • programozás
  • design
  • tesztelés

Üzemeltetés

  • frissítés
  • hosting
  • látogatások elemzése
  • folyamatos fejlesztés

Persze ez a felsorolás adott esetben - konkrét munka esetében - ettől eltérő lehet. Például egy webáruház esetében a tervezéskor nagyon fontos a jó adatbázis tervezés, stb.

A fenti lépések jellemzően nem kikerülhetőek. Persze nem kell mindent magunknak csinálni, de nem is kell mindent kiadni. És az sem kötelező, hogy az egész folyamatot egy cég vagy egy ember csinálja csak meg. pont azért érdekes ez a felosztás, mert így a feladatok megoszthatók, és meg lehet keresni az adott részhez legjobb kivitelezőt, partnert.

42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr291118155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.12. 22:31:48

hehe. ismered az év viccét? www.rossmann.hu. pont írnom kellett egy elemzést róla, mitnemondjak vicces. úgy amúgy is, de a fő konkurenciával összehasonlítva még jobban: www.dm-drogeriemarkt.hu/
nem hiszem el, hogy 2009-ben ilyen még létezhet. ha még egy noname családi vállalkozás lenne, azt mondom, izé. hát. haladni kellene a korral. de könyörgöm egy ekkora méretű cégnél? biztos kirugták a marketingeseket. vagy soha nem is voltak.

2009.05.12. 23:21:17

részleteket esetleg nem lehetne elárulni a dolgokról? mert picit lol a "Például egy webáruház esetében a tervezéskor nagyon fontos a jó adatbázis tervezés, stb." szintű kifejezés :) részletek pl szerkezetről, menüpontok, stb. ugy lenne értelme.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.12. 23:27:39

@cadmagician: de éppen ez a lényeg: ez nem sablon, ezek egyedi kérdések. Mit tudom én, hogy milyen menüpontok kellenek egy weboldalhoz a tervezés elején. Azért van a tervezés, hogy kierüljön. Azért hoztam csak fel a webáruházas példát, hogy lehessen látni: ez csak egy egyszerű vázlat a lehetséges lépésekről. Tartalommal feltölteni mindig a konkrét esetekben lehet.
Aki mást mond, az nem pontosan az ügyfél igényeit fogja kielégíteni.

2009.05.12. 23:32:35

@Konrad: értem én, de pl lehet venni a foo kft-t, aminek van 4 telephelye 2 országban, gyárt 5 terméket, pl műanyag valamit, meg vas valamiket ide meg oda, van 30 munkatárs, 5 humán részleg. ide milyen menüpontok, milyen képek, layout pl, szoval szvsz ilyen példán sokkal jubban elmagyarázható, hamár magyarázni akarsz. meg ezzel még nem veszted el a munkát. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.12. 23:39:00

@cadmagician: csak éppen a példádban leírtak a kevésbé fontosak. Sokkal fontosabb az a kérdés, milyen céllal készül egy weboldal. És igen, erről majd fogok is írni. Sőt, korábban írtam is. De ez a hónap most az internetes fejlesztésekről, azok menetétől, az ilyenkor felmerülő technikai problémákról szeretne szólni.

Csáki István · http://www.csakiistvan.hu 2009.05.13. 08:20:57

@haveavoice: múlthéten barangoltam magazin oldalain, és nálam ez verte ki a biztosítékot: www.elle.hu/

Mundr 2009.05.13. 08:57:23

Szerintem egy komplett rész kimaradt...

A látogatottságnövelés
(keresőoptimalizáció, keresőmarketing stb.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.13. 09:29:18

@Mundr: a látogatottság növelése az üzemeltetési kérdés, ráadásul nem a fejlesztési feladatkör része. Bár a SEO benne van a lépésekben, de valóban nem emeltem ki - ugyanis a SEO, mint szempont benne van a szövegírásban, a programozásban is.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.05.13. 09:56:11

Azért az tetszik, hogy előbb van a szövegírás, és utána a programozás. Szerintem ezt az egészet érdemes lenne kifejteni bővebben és közkincsé tenni, hogy a megrendelők kezébe lehessen nyomni.

Egyébként az adatbázis tervezés minden esetben fontos, de ezt esetleg vehetjük a progrmozás részének is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.13. 10:13:07

@sajt: inkább úgy mondanám, hogy egyszerre van :)
Az adatbázis tervezés pl. azért kiemelt a webáruháznál, mert ott a programozó önmagában nem tudja megtervezni, kell ahhoz ismernie, milyen áruleírások vannak - ezt pedig a megrendelő tudja adni.

Mária 2009.05.13. 10:47:03

Sziasztok!

Nem tudja valaki, hol találom meg a neten a szövegét annak a vicces szövegnek, ami nagyjából arról szól, hogy a szolgáltatás alapára X Ft, ha az ügyfél nézi a munkát, akkor X + Y Ft felár, ha az ügyfél is segít csinálni, akkor pedig X + Y + Z Ft extra felár...

Egy webfejlesztő cég honlapján olvastam és most nem találom sehol...

deejayy · http://deejayy.hu/ 2009.05.13. 10:48:11

Ha ebből könyvet írsz, akkor javaslom, hogy az is hasonlóan tömör legyen. Néha azért nem olvasok el egy-egy könyvet, mert túlrizsázza az amúgy teljesen logikus dolgokat. Lásd raffai mária: logikai és fizikai rendszertervezés. Csak a könyv 1000 oldal, plusz két munkafüzet 200-300 A4-es oldallal, horror.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.05.13. 11:20:11

A felsorolásban a programozás egy lépés. Persze marketinges szemmel igen, de az élet olyan, mint a Mandelbrot halmaz: mihelyst közelebbről nézed látod, hogy az a rész is sok apróbb részletet tartalmaz.

A programozás eleje az igényfelmérés, funkcionális tervezés, logikai tervezés (ennek része általában az adatbázis tervezés), és ezt követően jön a fejlesztés.

Ez pont ugyanolyan, mint a web oldalaknál a marketinges feladata. Fikáztak itt néhányan web oldalakat. Aki mélyen benne van, persze félszavakból is megérti egymást, de nekem például gőzöm sincs, hogy az Elle vagy Rossmann weblapja miért rossz. Például már azért sem tudom, mert azt sem tudom, hogy mit akarnak vele elérni. Ti tudjátok? Mert ha ezt nem tudjuk, akkor nem tudhatjuk, hogy jó-e a weblap.

A programozásnál is először azt kell tudni, hogy milyen funkciók kellenek. Ha azt nem tudod, akkor nem tudod megtervezni az adatbázist sem. Persze az a leglátványosabb része, mert az olyan, mint a sávbeton a ház alatt. Ha rossz, összedől a ház/ a program. És nem lehet utólag javítani. Beton injekció. Ha ha...

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.05.13. 11:24:19

Külön írom mert másik téma:

A kivitelezés utolsó lépése a tesztelés.(Minden szentnek maga felé hajlik a keze, de miért ne? :-)

Az üzemeltetés végén nincs ott. Pedig nagyon fontos. Bármilyen rendszert amiben változás történt újra kell tesztelni. Egy web site esetében pedig ez a változás folyamatos, hiszen fel van kötve az Internetre, hackelik, új oldalak kerülnek fel rá, változik körülötte a világ...

Stavok 2009.05.13. 17:25:40

@Verhás Péter: szerintem Te most kicsit összekeverted a programozást a fejlesztéssel, pedig nem ugyanaz a kettő. (tudod, a rovar meg a bogár esete...)
Informatikai szemmel nézve a (weboldal-)fejlesztés valóban kb. úgy néz ki, hogy a programozást megelőzi a felmérés, logikai tervezés, stb. (ezt a munkafolyamatot hívták régen "szervezésnek" - külön szakmai is volt, nagyon helyesen a szervező és a programozó), és ha elkészült a terv, jöhet a programozás, ami gyakorlatilag egy technikai végrehajtó folyamat. Nagyjából úgy, mint amikor a főnök kitalálja a szöveget, amit Gizike meg legépel... Jó, elismerem, a programozás kicsit komolyabb szakma, mint a gépírás. :-) De a lényeg érthető, asszem.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.13. 18:18:42

@Stavok: Igazad van a fejlesztessel kapcsolatban, de Konrad hasznalta a programozas kifejezest es szerintem erre szuletett a reakcio.

Az viszont, amit leirsz, hogy a programozas az kicsit is hasonlitana a gepirashoz az egy eleg nagy tevedes, tipikus vezetoi hiba :). Es ezt nem a szakmai onerzet mondatja velem. Alapvetoen az a feltetelezes hibas, hogy a specifikaciok elkesziteset (amihez ugye a felmeresek, interjuk kellenek) el tudja vegezni egy olyan szakember, aki sosem fejlesztett vagy mar hosszu ideje 'tovabb lepett'. A papir mident elbir, addig amig valakinek a 'vegrehajtok' kozul a kezebe nem kerul, fel sem tunik egy csomo tevedes.

Na ezert nem szokas az altalad leirt u.n. waterfall modellt kovetni manapsag a kockazatosabb fejleszteseknel, mert csak akkor derul ki a gebaszok egy resze, amikor mar minden szervezo meg fonok hatradolt, hogy most mar csak "meg kell irni a kodot" :). Persze ezeknel a weboldalaknal mukodhet a dolog, de ez csak azert van, mert valojaban eleg gyakran nem szuletik ujdonsag, nincs kockazat, csukott szemmel kaptafara (vagyis szinte feleslegesen) dolgozik a programozo.

Stavok 2009.05.13. 18:42:06

@atleta.hu: nyilván érezhető volt, hogy én sem gondoltam komolyan a párhuzamot a gépírás és a programozás között. :-)
És természetesen azt sem állítom, hogy az előkészítési fázishoz nem kell valamilyen szintű fejlesztési (programozási) tapasztalat.
Ugyanakkor egyértelmű tapasztalat - és ez akármilyen szoftverfejlesztésre vagy webes fejlesztésre igaz - hogy a hozzá nem értők által "szervezett" szoftvernél egy rosszabb van: a programozók által "szervezett". :-)
És ez meglátszik a weben is: a webes programozók által tervezett oldalak legalább olyan vacakok, mint a Felhasználó Józsi által tervezett, és szomszéd Pistike által programozottak.
Ugyanis - és tisztelet az igen ritka kivételnek - a programozók erős hajlandóságot éreznek az iránt, hogy a saját logikájuk alapján tervezzék meg az oldalt (szoftvert), és a programozhatóság általában fontosabb szerepet kap, mint a funkcionalitás, design és egyéb usability szempontjából igen lényeges dolgok. :-)
Mellesleg minden komolyabb fejlesztés (és ez ugyanúgy igaz a weboldalakra is) csapatmunka kell, hogy legyen, mert mindegyik terület (tervezés, programozás, funkcionalitás, design, nem beszélve a marketing-hatásokról) egy-egy külön kis szakma, senki sem ért mindegyikhez.
És ez így van rendjén. Ha ezt felismerik, már fél siker...

Salesman 2009.05.13. 21:10:10

@haveavoice:

Miért nem hiszitek el nekem hogy ezeknek nincs szükségük rá?

Salesman 2009.05.13. 21:11:53

@Salesman:

Az Elctroworldnek is volt webáruháza aztán bezárták a kócerájt mert nem vett onnan a kutya se semmit hanem bementek az áruházba mert sokkal hatékonyabb volt a szórólap amit minden háztartásba eljut?

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.13. 21:31:04

@Salesman:
nem írtam, hogy szüksége lenne rá. ebben egyet értünk. de akkor is röhejes és gyalázatos. mert azért nem telik olyan hihetetlen sok időbe összerakni egy oldalt. ha nincs rá pénzük/energiájuk, akkor csináljanak valami baromi alapot, nem azt várom el, hogy az év honlapját gyurják össze. csak, hogy ne ez a szégyen legyen. mert így felém csak azt mutatják, hogy mennyire szarnak ők mindenkire, a jónép maj jön azt vesz. hát basszák meg.
a DM se az internetből él. mégis képesek voltak egy olyan arculathoz illeszkedő honlapot összerakni, ami alapján elhiszem, hogy ott "fontos vagyok".

haveavoice · http://www.haveavoice.blog.hu 2009.05.13. 21:34:07

@Csáki István:
szerintem különösebb baj nincs vele, elég alap persze, semmi érdekes, de a többi női magaziné is hasonló nagy átlagban.

Aadaam 2009.05.13. 23:33:23

Aki ennek a listának a részletes kifejtéséről szeretne olvasni, hadd ajánljak neki egy réges-régi könyvet:

Web Style Guide - www.webstyleguide.com (HTML-ben elérhető a második kiadás)

Nem én írtam, évekkel ezelőtt ezt használtam oktatóanyagnak, őszintén megmondom, a harmadik kiadást nem olvastam még, ez a könyv 10 éves, de az erről a témáról szóló első fejezet rendkívül időtálló.

A Web Style Guide egy laikus megközelítést alkalmaz, amolyan online tanácsadó-szerűt, olyan embereknek, akik nem kódszinten közelítik meg a kérdést - ilyen Konrád is, meg ilyenek Konrád ügyfelei is (gondolom én), így talán a kommentelői is ilyenek :)

Ha valaki egy kicsit kódosabb, színes-szagos könyvet szeretne, annak a Head First Web Design című könyvet ajánlom, az nagyon friss, tavaly decemberi, picit kódorientáltabb, szó van benne CSS-ről és HTML-ről is, de alapvetően szintén a website tervezési folyamat lépéseiről beszél. A webdesign ugyanis főként ez, nem dizájn.

A programozásról itt nem ejtenék szót, az egy picit mindig környezetfüggő, talán külön tanácsadói kategória is. Ha valakit érdekel, keressen meg :)

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.05.14. 03:48:35

@Stavok: A felsorolásban programozás szerepelt. Ha szigorú vagyok (de nem akarok kekeckedni) akkor hiányzik a fejlesztés (programozás helyett) Konrád felsorolásából. Ezért azután értelemszerűen, követve a blogbejegyzést programozást írtam.

goumba 2009.05.14. 15:33:39

hűha, ennyi semmitmondó szöveget már rég nem olvastam... mintha nem a földön élnének, akik ilyet írnak...

akkor kezdjük talán a legelején: kliens bedől az ajtón, weblap kell neki. valami kis egyszerű, semmi extra. részletesen elmeséli, hogy mivel foglalkoznak. csatornapucolással, végleges szőrtelenítéssel, műanyagcsövekkel, vajastészta készítéssel, esetleg kutyakiképzéssel. már több, mint 5, 10, 15 éve. fogalma nincs, hogy mit akar, max. annyit, hogy 'kábé olyan legyen, mint a konkurrenciáé' vagy 'na ne, még csak véletlenül se hasonlítson a béláéra'. használható anyagot mit hozott? há' ott egy egész cd (esetleg dvd), tele jó képekkel meg filmekkel. abból minden kiderül. képek: mobiltelefonnal, filmek: fényképezőgéppel készültek. sok a sár, kosz, meg a deliráló, azért vidám munkatársak. pénz? hát egy olyan 100e lenne rá a büdzséből, üzemeltetéssel együtt.

goumba 2009.05.14. 15:44:24

s akkor lehet kezdeni vakarózni, hogy kell-e nekünk egyáltalán ez a munka vagy sem. de mivel épp hatalmas pangás van a piacon és sem kirowski, sem carnation, még csak nem is netrisk vagyunk, ezért szépen elvállaljuk. picit feltornázzuk az árat, annyira, amennyitől még nem áll meg a szíve szegény partnerünknek, aztán indulhat a móka. látványterv a szinte semmiből (legalább kedvére alkothat a grafikus-kódoló-programozó), izgalmasnak ígérkező struktúra 'rólunk', 'kapcsolat', 'galéria', 'mér is pont minket kell választania' menüpontokkal, megrendelő-előjegyzési-akármilyen űrlappal, hogy valami kézzel fogható haszna is legyen ennek az egésznek. hja, és guglimepsz persze, kicsi piros pöttyel a cég székhelyén.

goumba 2009.05.14. 15:55:36

és eljő az első tervezetnek az ő bemutatási ideje: egyelőre egy nyamvadt png fájl egy üres html közepén, hogy ne a kattintgatásra figyeljen a kedves megrendelő, hanem a szépséges látványra. tetszik, nem igazán erre gondoltunk, majd küldök még hozzá képeket, ilyen esztergánk nekünk nincs is, ez a kukoricacső egy génmanipulált vacakság, ne ezt rakjuk ki. de amúgy jó lesz ez, csak picit feltűnőbb helyre kéne tenni az aktuális akcióink gombot, meg az 'ócsók vagyunk, de nagyon' fülecskét.

goumba 2009.05.14. 16:22:58

odarakjuk, persze, átpofozzuk, kiemeljük, átírjuk a wunbancsíziós ragasztót Wunn-bang-enyvre, a kiemelt és megvalósult beruházásainkat Kiemelt Beruházásokra. az 'olcsók vagyunk' fülecske helyére mégis kerüljön oda a 'magas svájci minőség, elérhető áron' fül. a színek majdnem jók, bár pont most tervezett a főnök unokaöccse új logót, most már nem világoskék a cégszín, hanem hupilila, bordó átmenettel és narancsos csíkozással. de amúgy minden stimmel, indulhat a kódolás, holnap ilyenkor az oldal váza már fent is van a teszt.xxxxx.hu címen. fejlécből azért még készüljön el három nem nagyon eltérő verzió, hátha valamelyikre rácuppan a kedves vevő. amit ki lehet venni a pdf-ből, azt pakold fel az oldalra, a telefonra még rákérdezek, mert azóta megváltozott a számuk, nem csoda, ez a kiadvány is megvan már vagy hat éves. de alakulgat a dolog, még a tartalmi részeket kéne megkapjuk, meg lesz valami táblázat is, hogy a tarifákat korrektül számolja a rendszer. ahol nagyon kevés a szöveg, ott csípj le az oldalsó képekből, ahol nagyon hosszú, azt még megbeszélem velük, hogy menjen esetleg több aloldalra, vagy ragaszkodnak hozzá így. ja, kéne még egy térkép is, a szolgáltatási területükről, meg a legelejére egy olyan választó, hogy önálló egység, vagy pedig egy másik egység képviselete, mert akkor másképpen oszlanak el a bónuszpontjaik.

goumba 2009.05.14. 16:26:26

satöbbi, satöbbi, satöbbi...
a topikgazda abszolút lineáris munkamenet-tervezete viszont akkora naivitást, mi több, hozzá nem értést sugall, hogy az agyamat dobom el. hogy így egyszerűbb lenne dolgozni? hát naná, de a világ is sokkal egyszerűbb és élhetőbb lenne háború, éhínség és betegségek nélkül...
amúgy pedig tisztelettel üzenem az érintetteknek, hogy igen, köszönjük szépen, így is lehet dolgozni. és ráadásul egész jó kis weblapokat csinálunk ;-)))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.14. 16:34:07

@goumba: pont amit leírtál, az nem tetszik, és pont nem így dolgozunk.
Ez a realitás? Igen, mert ez tűnik jó megoldásnak. Ez így jó? Fenét jó, ez így kókány. Jó lesz a weblap? Ugyanmár! A lehetőségekhez képest lesz csak jó!
Pontosan leírod az összes olyan kifogást, ami miatt KELL előre tervezni. Hogy ez drága? Igen! Hogy időigényes? IGEN!
Mondok még valamit: többször átéltem-átélem: a weblap megtervezésekor egyben át is világítom a céget. Amit ráadásként meg is szoktak köszönni!
Persze lehet olyat, amit te leírtál. Ez is egyfajta realitás, igen. De ugye nem baj, hogy van, aki máshogy áll hozzá?
Mint ahogy ha megtehetem, nem régi Suzuki Swift-el fogok járni tárgyalni, hanem valami nagyobb és kényelmesebb - persze sokkal drágább - járművel.

Mária 2009.05.14. 16:46:06

@goumba:

Goumba, tetszik, amit írtál. Nem akarok az Indás form-on ki_tudja_kinek levelet írni, de szívesen megnézném, kit képviselsz itt "anonim üzemmódban" és lehet, hogy kérnék egy munkára az egyik ügyfelem nevében ajánlatot.

Feltéve, ha megkeresel mailben :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.05.15. 00:44:57

@Stavok: > nyilván érezhető volt, hogy én sem gondoltam
> komolyan a párhuzamot a gépírás és a programozás között. :-)

Nyilvan, ahogy nyilvan az is, hogy nem is erre mentem ra, ugy erzem azt az ertelmezest kritizaltam, amit te sugalltal. A lenyeg, hogy ez a munka eleg messze van a mechanikustol. Legalabbis az a munka, amit a magukra valamit ado szakemberek vegeznek. Es nem azert, mert kuzdeni kell a forditoval, meg mert ki kell talalni, hogy hogy ferjunk be a memoriaba, stb. Ezek lennenek az ugynevezett esetleges problemak (incidental problems, lasd Fred Brooks Mythical Man Month cimu konyvet). De nem is csak arrol szol a dolog, hogy a megfelelo algoritmust megtalaljuk.

> valamilyen szintű fejlesztési (programozási) tapasztalat.

Hanem akkor? Igazabol en nem hiszek abban, hogy valaki csak elokeszit, aztan ott leteszi a lantot. Pont errol irtam. Tok mindegy a tapasztalata, aki abbahagyja, az kiesik belole, tovabba aki nincs bevonva a fejlesztesbe a kesobbiekben, az altalaban eleg konnyen osztja az eszt. Foleg akkor, ha ilyenkor a fejlesztoknek nincs is beleszolasuk.

> hogy a hozzá nem értők által "szervezett" szoftvernél
> egy rosszabb van: a programozók által "szervezett". :-)

Ez jol hangzik, csak nem igaz. Biztos te is tudsz szamos ellenpeldat a sajat allitasodra. Hogy a leglatvanyosabbnal maradjunk: szerinted a guglinal valami fookos, valaha kodot is latott szervezok mondjak meg a fejlesztoknek, hogy mit kene csinalni? Es most a UI tervezest ne keverjuk ide, az mas kerdes.

> És ez meglátszik a weben is: a webes programozók által
> tervezett oldalak legalább olyan vacakok, mint a
> Felhasználó Józsi által tervezett, és

Ezeket az oldalaknak nevezett izeket nem tekintem szoftverfejlesztesnek. A tobbseg megoldhato lenne egy CMS-sel az osszehackelt PHP scriptek helyett. A CMS persze adott esetben jelentheti az adott oldalepito ceg sajat megoldasat ami nem tud sokkal tobbet, mint ami altalanosan kell nekik es amit konnyen tudnak igeny eseten boviteni.

> programozhatóság általában fontosabb szerepet kap,
> mint a funkcionalitás, design és egyéb usability
> szempontjából igen lényeges dolgok. :-)

Erdekes, az open source fejlesztoket meg pont azzal szoktak cseszegetni, hogy telepakoljak funkcionalitassal a szoftvereiket :) csak epp nem hasznalhatok. De mint mondtam a usability az egeszen gyakran egy szinte fuggetlen kerdes (a UI design mindenkepp). Arra vannak kulon szakertok. ha egy web site foleg a megjelenesrol, UI-rol szol, akkor ennek kell eros hangsluyt kapni a tervezeskor, de itt ahogy irtam eleg keves dolga van egy fejlesztonek.

> Mellesleg minden komolyabb fejlesztés (és ez ugyanúgy
> igaz a weboldalakra is) csapatmunka kell, hogy legyen,
> mert mindegyik terület (tervezés, programozás,
funkcionalitás, design, nem beszélve a

Nyilvan csapatmunka. Bar tovabbra is tartom, hogy szoftvert az tud tervezni, aki el is tudja kesziteni. Mert igazabol az egesz fejlesztes nem mas, mint tervezes, csak kulonbozo szinteken.

goumba 2009.05.15. 08:50:26

@Konrad: "nem régi Suzuki Swift-el fogok járni tárgyalni, hanem valami nagyobb és kényelmesebb - persze sokkal drágább - járművel"

pffffffffffffff, akkor inkább hagyjuk az egészet, ezt a mélyprimitív stílust nem kajolom. csá.

Stavok 2009.05.15. 09:14:38

@atleta.hu: Semmi gond ezzel, csupán nem értünk egyet... (ami nem baj, ahogy mondani szoktam: olyan embertől sosem tanulhatsz, aki mindig egyetért veled...).
Valóban, sokféle helyzetre/módszerre tudnék hosszasan példákat sorolni, közel 10 évig vezettem fő profilként fejlesztéssel foglalkozó céget. Most más szinten, de van közöm a szoftverekhez. :-)
Mindegy... a lényeg: én meg azt tartom, hogy minden szentnek maga felé hajlik a keze (okos ember vagy, gondolom nek kell kifejtenem, hogy értem). És ez bizony nem feltétlenül lesz jó hatással a végtermékre. Ahogy mondjuk a sales munkát sem bízhatod egy programozóra - pedig ő ismeri a legjobban a szoftvert, mégsem ő az, aki el is tudja adni.
Ahogy az sem lenne jó, ha mondjuk csak olyan emberek vennének részt egy autó tervezésében, akik meg is tudják csinálni (javítani).
Mindegy, attól, hogy másképp látjuk a dolgokat, lehet mindkét verzió sikeres...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.15. 09:31:32

@goumba: mi ebben a mélyprimitív? Amit írsz, az tipikus példája annak, ahogy NEM lenne szabad készülnie. A folyamatot az akaszthatná meg, aki ért hozzá. Te magad. Az ügyfél csak sodródni tud, nem? A példával mi a gond? Suzukid van? :)

Stavok 2009.05.15. 09:55:26

@Konrad:
"Jó lesz a weblap? Ugyanmár! A lehetőségekhez képest lesz csak jó!" - ez a pontos megfogalmazás. Össze lehet csapni bármit, ócsóér', ugyanakkor ettől persze nem lesz feltétlenül rossz. Csak nem lesz igazán jó sem. Másik oldalról viszont az általad leírt út sem feltétlenül drága. Drágább...

Az átvilágítással viszont nagyon jó nyomon jársz. Ez a lényege. Persze nem csupán weboldal fejlesztésnél... alap infrastruktúra fejlesztéstől az ERP-ig, bármit akarsz eladni egy ügyfélnek, innen kell kezdeni.
Legalábbis, ha elégedett, hosszú távú ügyfelekben vagyunk érdekeltek, és nem a lenyúlós-eltűnős bizniszben. :-)

kacsesz · http://www.chekweb.hu 2009.05.16. 22:31:52

Magam részéről goumba-val értenék inkább egyet. bár tisztellekbecsüllek Konrád téged is.
Az itt hozzászólók között vannak olyanok akik még nem terveztek honlapot ügyfelekkel. közösen. Más az elmélet és más a gyakorlat.
Pár év alatt rájöttem, hogy egy cégnél legelőbb azt kell kideríteni ki dönt a weblapról, mármint ki tudja a frankót, ilyen minden cégnél van bármekkora is.
Most jön az űber szuper hyper jót anácsom, amit Konrád felsorolása elé tennék mondjuk óriási betűkkel. Tehát:ki kell deríteni ki az a személy aki tudja a frankót a cégnél ez a legfontosabb, ha nő és Te előre köszöntél neki véletlenül (mer jóképű csávó vagy , és a szemetek is egymásra mosolygott) akkor már nagy esélyed van a meló megszerzésére.
Ha nem vagy szimpi a megmondóembernek ne fáraszd magad. Sokszor a titkárnő, a Pisti öccse, meg a szomszéd gyerek dönt.
Oszthatod Te az észt, meg a nívót, minőséget, amikor kinyögöd mennyiért vállalod a melót, az ügyfél lemerevedik majd az arcodba vágja , pont a feléért gondoltam.
Na most akkor mi van ? Hazamész üresen? Elvállalod?
Holnap tudsz venni kaját? Persze, hogy el vállalod. Ha már elmentél.
És természetesen ugyanazt a nívójú weblapot készíted el feleannyiért. Mert azért a nívót nem adom le.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.16. 22:39:40

@kacsesz: igen, fontos az, hogy ki dönt. Egyébként amit leírtam, az nem elmélet, mi legalábbis így dolgozunk.
Igaz, nem olcsón, ez tény. Amennyit elkérünk tanácsadásért, annyiból készülnek weblapok fullosan...

kacsesz · http://www.chekweb.hu 2009.05.16. 22:52:23

@Konrad: Én is próbálom magunkat feljebb pozicionálni, de a kedves megrendelők gyorsan lerángatnak a földre.
Vszeg megrendelőket kell váltanom.:-)

Tények 2009.06.12. 13:46:08

Sziasztok. Szerintem a céges marketing elengedhetetlen eszköze hogy külön önálló területként, (ne összemosva más területekkel) működjék, és a nadrágszíj huzogatásokat a válság időszakában ne a marketingen verjék le. én is látom azt hogy mi folyik a cégek nagyrészénél, és ezért a sajátom esetében a marketingel külön személy foglalkozik. Elkészítettem társaimmal egy weblapot amit mellesleg a www.festekszer.hu címen találtok, és ennek marketingelésével egy tulajdonos társam foglalkozik. Hála istennek olyan jól sikerült beleásnia magát a témába, hogy a google ban már az első oldalon vagyunk a "szobafestés" szóra. Ez mondjuk részben annak is köszönhető hogy kollektíve egy nagyon frappáns kis oldalt sikerült összelapátolnunk kb. 1 hónap alatt. és mivel folymatosan frissítjük így hála égnek jól szereplünk a versenytársainkal szemben. Szóval csatlakoznék azok táborába akik úgy gondolják hogy, a jó weboldal a vásárlókhoz a kulcs. Látogassatok el hozzánk, és a lexikonunkba találhattok igen érdekes dolgokat is. a címe még 1x: www.festekszer.hu
Sziasztok.
Barna.


süti beállítások módosítása