Talán elsőre nem is tűnik online marketinges feladatnak egy weboldal elkészítése, és valóban, vannak olyan esetek, amikor elvileg nem is kell marketinges egy ilyen feladathoz. De a napi gyakorlat azért más. Egy weboldal ugyanis alapvetően kommunikál: elmond valamit. Ez pedig - mármint a kommunikáció - jellemzően marketinges, illetve PR-os feladat. Így tehát egy felkészült marketingesnek igenis jól kell ismernie azokat a lépéseket, amelyek elvezetnek egy weboldalhoz.
De mik ezek a lépések? Alapvetően három részre lehet bontani egy weblap fejlesztést:
- tervezés
- kivitelezés
- üzemeltetés
Ezek egyike sem úszható meg természetesen, de azért az sem mindegy, melyik fázisban mit is kell csinálnunk. Íme egy olyan felsorolás, amely egy átlagos feladat esetén használható.
Tervezés
- célok meghatározása
- weboldal tartalmának meghatározása
- a szerkezet megtervezése
- menüpontok meghatározása
- alap design elvárások megfogalmazása
Kivitelezés
- szövegírás
- programozás
- design
- tesztelés
Üzemeltetés
- frissítés
- hosting
- látogatások elemzése
- folyamatos fejlesztés
Persze ez a felsorolás adott esetben - konkrét munka esetében - ettől eltérő lehet. Például egy webáruház esetében a tervezéskor nagyon fontos a jó adatbázis tervezés, stb.
A fenti lépések jellemzően nem kikerülhetőek. Persze nem kell mindent magunknak csinálni, de nem is kell mindent kiadni. És az sem kötelező, hogy az egész folyamatot egy cég vagy egy ember csinálja csak meg. pont azért érdekes ez a felosztás, mert így a feladatok megoszthatók, és meg lehet keresni az adott részhez legjobb kivitelezőt, partnert.
Utolsó kommentek