Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Egy születésnap margójára

Címkék: weboldal

2009.05.18. hétfő 14:39 Konrad

Tíz éves az Index.hu, írtam is róla tegnap. Azt is írtam, hogy retro design volt egy napig: utazhattunk tíz évet az időben, visszafelé. Persze jófajta Indexes megoldással nem volt előre és közben semmi konkrét közlés, mi is ez, csak egy blogbejegyzés - ami nem is Indexes. Nos, tanulságos nap volt!

Én egész nap a kommenteken röhögtem. A bejegyzésen kívül legalább két fórumtopic indult(ez meg ez), és persze ömlöttek az okosságok. Aki kíváncsi, milyen értelmi és érzelmi színvonalú emberek olvassák az Indexet és jutnak el odáig, hogy kommentezzenek, hajrá! Öveket bekötni, lehet véleményeket olvasni!

Ugyanakkor nagyon tanulságos volt számomra ez az egy nap. Először is: minden további nélkül azt gondolták sokan, hogy ez a retro design az új design, és hogy ez már örökre így marad. Aztán jól látszik, hogy van egy nagy szakadék a "régiek" és az "újak" között. Akik számára a retro design emlék volt - mert már tíz éve is neteztek -, azoknak tetszett az egy napos emlékezés. Akik számára ez történelem, és csak néhány éve neteznek, na nekik vagy kényelmetlenség volt, vagy konkrét dührohamot okozott az egy nap retro. Nem beszélve a hülyékről, akik persze elég szorgalmasak ahhoz, hogy írjanak...

Nade ez a fenti tapasztalat marketingre lefordítva: megfelelő technikával, megfelelő üzenettel meg lehet szólítani a régi netezőket! Miért érdekes ez nekünk? Mert aki már tíz éve is netezett, az egyfajta elit réteg. Ez még presulinetes idők, jellemzően programozók, egyetemisták, geek-ek játszótere volt a net. Olyanoké, akik a mai napig itt vannak, csak lehet, már kicsit magasabb pozícióban.

Számukra az Index szülinap megborzongató, de legalábbis pozitív érzelmeket kiváltó élmény lehet. És őket talán érdemes nem direkt reklámmal néha elérni, és például rámutatni arra: hiába telt el tíz év, ez az Index akkor is az az Index, csak közben pont úgy megváltozott, mint a világ körülöttünk. És ma már nem egy millió internetező van idehaza, hanem legalább négyszer több.

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr681128751

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: hírbehozó 2009.05.18. 14:43:52

Az én Index-sztorimMost, hogy 10 éves az Index, nyilván minden olyan ember, aki valaha dolgozott ott, kicsit belebonyolódik a nosztalgia sikamlós-bágyatag érzületébe. Merengés van a múlton. A hogyvoltokon. Meg, hogy hogyan történt minden úgy, hogy végül m…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.05.18. 14:56:14

Ez a második fórum nagyon vicces. Ja, és én is olvastam internettó-t fel is voltam rá iratkozva RSS-ben :)

Sallai Dani 2009.05.18. 14:57:26

Én azt nem értem miért vesznek ennyire komolyan mindent az emberek.
Én internettót is olvastam, 96 óta netezek naponta (eleinte) órákat, ma már mégtöbbet, 24 éves vagyok de még nem vagyok felsővezető, hova nyújtsak be panaszt? :)

sajt · http://sajt.tumblr.com 2009.05.18. 15:25:59

@dsallai: talán a BKV trolibusz üzletágánál.

Mária 2009.05.18. 15:33:18

Sokkal több fórumtopic indult, a saját statomban láttam, hány helyen volt ez téma tegnap. Azt meg, hogy "csak" egy blogbejegyzés lett volna a szóban forgó infó, azt nem tudom értelmezni :)

Bizonyára azért volt egész nap "Top 1 hír" a bejegyzésem, mert hiányzott volna egyébként valami magyarázat. Az, hogy kitettek egy blogbejegyzést, ahová lehetett menni kommentelni az eseményt, jó döntés volt.

Azt pedig külön köszönöm az Indexnek, hogy bevállalltak egy "nem Indexes" blogot, hiszen egy házon belüli bejegyzésre is irányíthatták volna az embereket.

Azzal vitatkoznék, hogy a már 10 éve netezők elit réteg lennének... egy mai tizen-huszonéves erős internet használó lehet, hogy ezt nem így gondolja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 15:50:36

@Mária: látom, megint van legalább három dolog, amiben nem értünk egyet :)
Nem baj.
"Csak egy blog": nem volt szerkesztőségi anyag (csak ma).
Topic: három ilyen indult, persze régebbi topicokban is volt róla szó. De muti a linkeket, hátha az Index Fórum friss topic része nem mutat mindent :)
A már tíz éve netezők attól elit réteg, amitől tíz évvel ezelőtt az internetezőket elitnek neveztük. Vannak fiatalok, akik koruknál, lehetőségüknél fogva csak pár éve neteznek és szintén egyfajta elitet képeznek, de az egy másik elit. Más szempont szerint elit. Mint ahogy egy konzervatív társadalomban is a vének tanácsa egyfajta elit, ami ellen lehet lázadni fiatalon, de attól még az évek számával járó előnyök megvannak. De persze a kor az nem érdem, hanem állapot. Nem is a kor miatt neveztem elitnek, hanem mert akkoriban általában az internetezőket neveztük elitnek :)
Végül: kicsit bántott, hogy én írtam előbb, de te kerültél címlapra, viszont így a te dolgod volt kezelni a sok eszetlent, így én páholyból figyelhettem az eseményeket - és végül így lett jó.

Mária 2009.05.18. 15:57:47

@Konrad:

Honnan tudod, hogy nem volt saját anyaguk, vagy nem csináltak volna, ha akarnak?

Miért mutatnám neked a linkeket? Nem számolsz azzal, hogy látogatott fórumok az Index fórumon kívül is vannak és azokon ugyanúgy téma volt a tegnapi nyitóoldal.

Az "elit" szót nem szeretem, mert úgy tűnik, bizonyos helyeken együtt jár a "mezei" felhasználók lenézésével.

A "vének tanácsa" is legfeljebb az elmúlt rendszer végén lehetett "elit", amikor a minisztertanácsba csak a 70 és a sír közötti emberek kerülhettek. Meg is lett az eredménye, mondjuk :)

Az teljesen átjött a bejegyzésedből, hogy megbántódtál, de ez ellen semmit nem tudok tenni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 16:03:45

@Mária: és te honnan tudod, hogy csináltak volna? Folytathatnánk ezt, de minek :)

Elit: én szeretem. A vének tanácsa pedig nem kommunista találmány, hanem igazi konzervatív találmány, más időkből.

Végül nem bántódtam meg, ezt is írtam. Vagyis nem hiányzott az a rengeteg agyament, akik hozzád beestek, és ráadásként én tényleg elég belterjes írást követtem el :)

No de részemről ennyi volt, nincs kedvem tovább égetni a bit-eket erről :D

Before · http://azbeszt.blog.hu 2009.05.18. 16:14:04

Senkinek nem ajánlom a kommentek olvasását Máriánál. Szánalmas az emberi sötétség mélysége!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.05.18. 16:14:47

@Konrad: Jól elvagytok Máriával. Mostanában inkább kommentálsz, minthogy valódi marketinget kommunikálnál. Ezt hiányolom...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 16:18:00

@internetvallalkozas.com: mostanában? valódi marketinget? Érdekes felvetések.
A blogot magamnak írom, és ráadásként nem tudom, mi az a valódi marketing :)
Egyébként ha a hasznos, praktikus tanácsokat várod, olyanok is szoktak lenni. Mikor több, mikor kevesebb. Ahogy sikerül...

ibn_battuta 2009.05.18. 16:18:10

Szerintem bénaság/figyelmetlenség/pancserság volt az Index részéről, hogy a hétvégén nem tettek ki felülre egy linket, hogy váltás a megszokott külsőre.

my 2 cents

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 16:20:35

@ibn_battuta: szerintem meg pont az volt a jó, hogy nem tették ki. Végülis az Index tartalom, nem forma, nemigaz? És a tartalom elérhető volt így is :)

Mária 2009.05.18. 16:24:49

@Before:

Pedig sokat lehet tanulni belőle.

Én soha nem mondanám, hogy hozzám ne jöjjenek a mindenféle stílusú kommentezők, mert akkor lemondanék arról, hogy tanuljak másoktól, és arról is, hogy mások tőlem tanuljanak.

Persze megértem, hogy vannak olyanok, akik maguknak, meg az ismerősöknek írnak blogot, csinálnak honlapot. Meg azokat is, akiknek savanyú a szőlő.

Léptem innen, bontok egy pezsgőt... :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 16:28:04

@Mária: köszi, van saját édes szőlőm, nem vagyok rászorulva :) Jó pezsgőzést :D

Mária 2009.05.18. 16:29:50

Hehe... megvan neked is a címlap :)

Iron1 2009.05.18. 16:34:59

Nekem baromira hiányzott a magyarázó cikk.

Nem ismertem a régi design-t, csak a logót, s csak reméltem, hogy ez nem az új külső lesz, mert - nosztalgia nélkül nézve - sokkoló volt. Szerintem ezt lehetett volna jobban kommunikálni.

(Mondjuk reflexből megnéztem Konrád blogját, s meg is volt a magyarázat. :))

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.18. 16:41:03

aki vette a lapot, az szerintem nem kapott infarktust... persze van, hogy "fejlesztés" címén hatalmasat lép vissza egy cég, (átgondolatlanság) de ez persze az indexre nem vonatkozik.

Szűcs Attila · http://twitter.com/szucs_attila 2009.05.18. 16:41:39

Végül megvan, hogy hová tűnt a ősPannon Logó?

Szakbarbár (törölt) · http://nezettseg.blog.hu/ 2009.05.18. 16:43:02

Bennem már régóta érlelődött ez a gondolat, de végre Konrád kimondta a lényeget: az elithez tartozom! :)

A viccet félre téve: már a tegnapi kommenteket olvasva is felismertem ezt. :)))

A poszttal amúgy egyetértek, mert kb. valamikor 99 elején kezdtem el itthonról netezni, tehát nagyjából az Index-szel együtt vágtam neki a netes világnak. Akkor nem gondoltam volna, hogy ennyire felforgatja az életemet. Mondjuk akkor még azt sem gondoltam, hogy egyszer a kütyü-analfabéta anyámék is mobiltelefont fognak használni. :D

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.05.18. 16:45:32

HURRÁ! "EGYFAJTA ELIT RÉTEG"-GÉ LETTEM! ^^

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.05.18. 16:47:27

Nekem jól esett a nosztalgia, ami rám omlott, amikor a hét végén benéztem. Cseh Tamás 10 év múlva száma jutott eszembe. Akkor valóban albérletben éltünk, és szűk fizetésem harmada ment a netre (a Naphegy téren volt a szolgáltató, személyesen kellett mindent intézni). Még így is nagy ugrás volt a BBS-ek után, ahogy a nagybetűs NYUGATI technológia teret hódított.
Az elit szót én se nagyon kedvelem, a vének tanácsa közelebb áll hozzám :), három gyerekkel, komoly egzisztenciával és németországi középvezetői állással. Néha érdemes egy pillanatra hátranézni..

Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.05.18. 16:58:45

engem max az zavar, ha valaki ennyit nyáladzik az indexről

algi 2009.05.18. 17:01:32

Tök egyszerűen meg lehetett volna oldani: csak egy link kellett volna, hogy "klikk ide a rendes dizájnért" vagy valami ilyesmi, horribile dictu "klikk ide a 10 évvel ezelőtti dizájnért".

Gobbi Hinta 2009.05.18. 17:13:27

@algi: hát akinek nem tünt fel a jól elhelyezett, erre utaló cím... nos azok (sok hisztis n00b) joggal elvárhatják hogy az ajtóra is jól láthatóan fel legyen írva, hogy pl.: "Figyelem! Az ajtó a kilics lenyomásával kifele nyílik." ;D

Gobbi Hinta 2009.05.18. 17:14:31

*kilincs, hogy a helyesírás-flame bajnokok bele ne kössenek rögvest :))

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2009.05.18. 17:24:17

Én láttam "élőben" is ezt a régi designt, nem pont 10 éve, inkább 9, de a második-harmadik oldalbetöltés után már inkább zavaró volt, mint jópofa. Úgyhogy én örültem, mikor visszajött az új design úgy éjfél után nem sokkal.
A szélessávú nettel a seggükön született droidseregen viszont én is jót röhögtem. Na ezek ugyanazok, akik széttrollkodják az összes létező fórumot és blogot, akik a leghangosabban fikáznak és gyűlölködnek, az internet anonimitásával visszaélve. Amíg a net csak nagyon keveseknek volt elérhető magyarországon, sokkal érdekesebb hely volt, tele értelmes és jóarc emberekkel, mára már olyan mint egy elmegyógyintézet üzenőfala.

Tom Keller · http://tomkeller.blog.hu 2009.05.18. 17:36:09

Emlékszem, mikor akár 1 percbe is telt, mire betöltötte a főoldalt... Amúgy azon nagyon csodálkozom, hogy valakik tényleg azt hitték, hogy ez egy végleges váltás volt tegnap... Saját magukról állították ki a szegénységi bizonyítványt.

Vámos Sándor · http://passport.blog.hu/ 2009.05.18. 17:37:53

@patrona-: Keress eldugott blogokat és oldalakat és került el a törzsasztalt és társait. A fősodoron kívül is van élet.. ;)

Tomi from There · http://fotobolt.blog.hu 2009.05.18. 17:39:16

Tegyük hozzá, hogy az index lehet, hogy most ünnepelte a fennállásának 10. születésnapját, de érdemes megemlíteni, hogy kezdetben azért használható volt, mostanság meg ugyan olyan cenzúrázott vízfej mint egy M1 vagy M2, hazudik össze vissza és csak arról ír, amiről szabad - más meg kurvára nem is érdekli.

Gratulálok. Ezt is sikerült 10 év alatt elérni!

fuharos 2009.05.18. 17:43:41

Nem lettem se geek, se netguru, pedig a sötét képernyős bbs-online-on kezdtem. Offline újságíró vagyok, 10 év nagy idő a mi szakmánkban. Gratuálok, hogy a maguk építette elefántcsont-torony is leomlott a sok munka közben!

fuharos 2009.05.18. 17:44:26

Egy "l"-lel rövidebb lett.

sz b&b 2009.05.18. 17:46:20

@Gobbi Hinta:
de feltűnt.. Rá is kattintottam, és ugye, pannon reklám lett belőle.
Szeretem az indexet, kedveltem a retrozást, de nehezen viselem ha lehülyéznek, holott nem vagyok az.

Egy magyarázó link. Ennyi hiányzott.
Ez a régi-meg új internetezők baromság meg olyan, mint mikor az öregek azt mondják: bezzeg az én időmben..

TomT 2009.05.18. 17:50:17

Örülnöm kellene, hogy az elithez tartozom?
Mert adott érdeklődés mellet elég öreg vagyok?
Inkább vitatom ezt az elit-ökörséget.

schawo2 2009.05.18. 18:11:43

Nekem komolyan tetszett, hogy találóskérdést csináltak belőle. Először. Tetszett. Én még a régi internettót is olvastam, még emlékszem erre a designra, rögtön rájöttem hogy a 10 éves évforduló lehet, de délután már kezdtem marhára unni. Elvégre azok az idők elmúltak. Nosztalgiázni meg elég (nekem) egy-két óra.

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.05.18. 18:18:35

@Szakbarbár: nem tudom magamban tartani, én éppen 1999. februárban kezdtem otthonról netezni, az indoka pedig csodálatos: nem voltam hajlandó modemes netet beköttetni otthonra, mert akkor évekig az marad. Úgyhogy 2 éven át hívogattam a tvnetet, mire végre elért a kerületbe. Addig a 2400bps-es modemmel letöltögettem a freemailemet, és egy C3 nevű helyre jártam egy héten 2x "internetezni" (eleve maga a program). Vittem a bekarikázott linkeket az INTERNET KALAUZBÓL, mert mi mutatná jobban a különbséget, mint az, hogy akkor még egy újságból néztem ki, mit internetezzek, ma meg az interneten döntöm el, megvegyek-e bármilyen printet.

Miután végignéztem pár repülőjegyfoglalást meg vagizást külföldön, néztem, ahogy más internetezik, végül az első önálló internetezésem mocskos régre nyúlik vissza, 5 percig tartott, és csúfos kudarccal végződött. Beírtam valami programba (pre-Explorer) egy webcímet, és BBS-es múlttal sem jöttem rá, hogy entert kell nyomni utána, gomb nem volt... úgyhogy bezártam. Semmit nem értettem az egészből.

Mai gondolkodásommal felfoghatatlan, és tanulságos, másokkal szemben mindenképpen türelemre nevel, ha ebbe belegondolok.

DennisMoore 2009.05.18. 18:23:45

En neteztem mar tiz eve is, szoval elit vagyok meg minden, de tovabbra is fenntartom a velemenyem, hogy jopofa jopofa, de idegesito volt hogy nem lehetett a megszokott formajaban latni az indexet.Meg tenyleg nagyon pannon-reklam hangulata lett az egesznek, szuletesnap feelingje semmikepp se volt.
Az ilyen arc-reklamok meg kulonosen fel tudnak idegesiteni.Szeretem az indexet, de az utobbi egy ket evben vadul bulvarosodik, remelem nem lesz blikkszinvonalra sullyedes.Bar ekkora latogatottsagnal biztos lesz.
Na mindegy
Boldog szulinapot vagy mi.

algi 2009.05.18. 18:37:52

@Gobbi Hinta:

Tehát azt mondod, hogy elérhető volt a rendes dizájn is, csak én voltam túl hülye, hogy megtaláljam? Khm. Nem az Index feladata lett volna, hogy jól látható helyen helyezze el ezt a linket?

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.05.18. 18:40:10

A reggeleim ugyanazok voltak már akkor is. Kávé felrak, gép benyom. Csak akkor internettót olvastam 486-os laptopon meg HIX-et a hírolvasóban, betárcsán.

Az információélmény kicsit sem volt erőtlenebb. Pedig az a 486-os (megvan még!) meg sem tud nyitni már egy Index főoldalt.

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.05.18. 18:42:16

@TREX: jah, és lenyúltad a jó kis lustanickem ;)
anno... amikor még elit voltunk :-D

Gobbi Hinta 2009.05.18. 18:48:39

@algi: én ilyet egy szóval nem mondtam :) max azt, hogy a 10 éves szülinapos dizánnyváltással kapcsban jól láthatóan elhelyezödött egy blogcím.

Bambano 2009.05.18. 18:48:54

@Mária: aki 10-12-14 éve netezik, mint pl. én, az még fejből tudta, hogy mit jelent a +++ATH, meg hasonlók. Azt is tudta, mi a ppp, routing meg a többi. A mostaniak csak klikkelnek és ha megy, örülnek, ha nem, néznek bambán.

Akkoriban annyira kicsi volt az internetes szakma, hogy mindenki ismert mindenkit. Még most sem tudok úgy bemenni egyetlen internettel komolyabban foglalkozó helyre sem, hogy ne ismerjen valaki. Még most is sokkal hamarabb elintézek bármit, csak azért, mert 15 éve ismerem, aki a másik oldalon ül.

Hogy pont az elit a legmegfelelőbb kifejezés-e erre a helyzetre, nem tudom, de hogy magasabb szakmai tudás, összetartás és haveri kapcsolatok maradtak abból az időből, az biztos.

Kár, hogy nincs ugyanilyen kapcsolati tőkém a bankszektorban pl...

Szakbarbár (törölt) · http://nezettseg.blog.hu/ 2009.05.18. 19:19:22

@nosferato: az Internet Kalauz sem volt rossz, de én meg a Chip Magazin egyik különszámából lestem ki a látogatásra érdemes internetes oldalakat.:D
Magát a különszámot pedig az IFABO-n vettem, vagy a Compfair-en... már nem is emlékszem. :)

IFABO, Compfair, Alaplap magazin mágneslemez melléklettel, Guru, CoV... hmmm könny szökik a szemembe. :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.18. 19:21:32

Tényleg generációs szakadék van a régiek meg az újak között. Kíváncsi vagyok, hány mai olvasónak mond az valamit, hogy BBS, Gopher vagy "NO CARRIER" (a megoldás nem nő és karrier :-)).

Egyébként még aki nem ismerte a régi logót ill. dizájnt, az is két perc alatt kiguglizhatta volna, hogy miről van szó.

Nomeg ilyen esetekben érdemes felkeresni a szakblogokat is, a kockán pl. már fél egykor (AM) kint volt.

Columbofelesége 2009.05.18. 19:23:58

Nekem meg ma van a szülinapom, és én is szarabbul festek, mint tíz éve:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.18. 19:30:13

@Columbofelesége:

Viszont te még egy napra sem tudod visszatenni a régi skint :-D

Boldog szülinapot.

algi 2009.05.18. 21:38:34

@Gobbi Hinta:

Jó, akkor megismétlem, és mindenki olvassa lassan, hogy megértse:

A gondot megoldotta volna egy jól láthatóan elhelyezett link a rendes dizájnra. Nem pedig egy, a kuszaság kellős közepén szereplő egyik bejegyzés linkje mögött tájékoztatás, hogy "most más dizájn van", mert azt észrevettük.

Az nem segít, ha szólnak, hogy más a dizájn, mert látom. Az segített volna az eligazodásban, ha elérhető a rendes dizájn is. Gondolom az Indexnek ez egy fél sor lett volna a kódban.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 21:53:53

@algi: de ha ott van a link, akkor az már nem az eredeti design :)
De komolyan nem értem, miért baj az, ha egy napig a címlap tényleg tíz éves, mindenféle gy.k. nélkül... Ez így az igazi, szerintem.

Iron1 2009.05.18. 22:23:08

@Gobbi Hinta: Kérdés, mikor láttad az oldalt. Este 10-kor nem volt semmilyen infó rajta, végignéztem az egészet valami magyarázó cikkért.

Lugosi Dániel · http://www.photopress.hu 2009.05.18. 22:29:01

Vannak emberek akik pontosan értik miről irt Konrád. Aki már akkor ott volt annak teljesen egyértelmű volt hogy ez az első indexes oldal :)

az elit szó helyett, hivjuk inkább öreg motorosoknak magunkat :) Internet Kalauzzal, HIX-randival, BBS-ekkel, IRC csatornákal :)

apropó az Internet Galaxis rendezvényre emlékszik valaki? :)))

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.05.18. 22:32:51

@Lugosi Dániel: "apropó az Internet Galaxis rendezvényre emlékszik valaki? :)))" Naná, voltam is az egyiken! :D

Lugosi Dániel · http://www.photopress.hu 2009.05.18. 22:38:13

http://www.inf.bme.hu/internet.galaxis/ig97/

muhahaha, most kis könnycseppet morzsoltam el :)

pnegyesi 2009.05.19. 09:01:13

Nekem ez a 16. évem az interneten. 1994-ben amikor Bécsbe kirándultam külön mutatvány volt megnézni az emailjeimet.
1995-ben a boldogult emlékű Odin Bt-től vásárolt modemes hozzáféréssel indult az otthoni netezés.
Éljen a nosztaliga!

2009.05.19. 10:05:13

Néhány további kulcsszó nosztalogizáshoz: NCSA Mosaic, szürke háttéren sima ömlesztett szöveg eredeti kék linkekkel és sok borzalmas animált GIF-felé; UUCP, news servers, mail VMS-en; Bitlet (az 5let magazin melléklete), PC World magazin, dBase/Clipper, stb.
(Saját gyűjtésből)

petimegmondja 2009.05.19. 10:39:20

Csókolom! Én a csús-csúcs elit tagja vagyok, mert már 1992-ben volt emailcímem és már '93-ban szörföltem 14,4kb-el. Sőt, Fido:Net pont is voltam. Nálam már csak azok csúcselitebbek akiknek BBS-e is volt. Hol kapom a plecsnit?

2009.05.19. 10:43:06

@petimegmondja: Mit szörföltél te akkor, ha megkérdezhetem? És mivel?

petimegmondja 2009.05.19. 11:44:27

Hát, volt ugye a CompuServe, azután volt néhány titkos betárcsázós vonal a Matávnál amin keresztül el lehetett érni a VAX-okat és bizonyos módon az internethez is hozzá lehetett férni. A browsert Mosaic-nak hívták és volt már weboldala a NASA-nak és meztelen csajos oldalak is voltak már. A 486DX2-es gépemen egy Chicago fedőnevű, 100-as verziószámú béta oprendszer futott.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.05.19. 15:21:45

"Mert aki már tíz éve is netezett, az egyfajta elit réteg. "

14 éve netezem. Akkor most elit vagyok? :-)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.05.19. 16:50:30

@the Static:

'93-ban pl. a VSZK-ból a BME hálózatán már lazán lehetett szörfölni. Én a Mosaic mellett Lynxet használtam, bár html oldal még viszonylag kevés volt, így inkább gophereztünk. Bizony, bizony, az még a hőskor volt.

Kulmar 2009.05.19. 16:53:48

az senkinek nem ütött a fejébe némi szöget, hogy bármely cikk a jelenlegi design-nal mutatkozott be és csak a főoldal volt eltérő? retro. amúgy is aki vasárnap ilyen rohadt melegben azon siránkozik, hogy nem talál valami hihetetlenül fontos infot, az meg is érdemli :)

mizrolist 2009.05.19. 18:57:21

@algi: abban nem értünk veled egyet szvsz, hogy gond volt a skin cseréje :)
Nekem is beugrott, de öreg is vagyok - és jó volt ezt az ismerős színvilágot/logót látni újra...

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.05.20. 00:45:00

@szomorutojas: Te csak ne panaszkodj! Megengedtem, hogy megzenésíts! :oD

Veg_ 2009.05.20. 06:37:33

Sajna lemaradtam a dizánjról, pedig jó lett volna, azon még eligazodtam, most kihagyom a főoldalt, és azonnal a keresés a 24 órával van beállitva kezdőnek... De meleg hétvégén az ember ne lógjon itt folyton :D
10 év? Az nem sok, én 93 óta netezem otthon, este hattól lehetett korlátlanul fenn lógni, korábban mérték.
Mikor jöttek a sulinetesek, üvöltően látszott az eltérés - lásd: szinvonalzuhanás - az ircen és a fórumokon is. Mindenki, aki nem tudta leirni az áll szót, de meg tudott nyomni egy gombot, berongyolt, és közölte, hogy ő a géniusz. Mi meg néztük, hogy anyám, hova kerültem (nem a korral van baj, sok értemes általános és középiskolás járt ott elötte is, de akkor még valamit érteni is kellett ahhoz, amit csináltak, igy az 1,5ös átlagu gyerek be se jutott normális fórumra vagy ircre, mert nem értette a belépés és hasznlat módját)
Nosztalgia rulzik :D

Veg_ 2009.05.21. 06:02:05

@Mária: Köszi :) Megnéztem, jól esett :) Nincs 80 kocka kockánként x képpel, isteni :D

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.05.22. 22:46:21

@TREX: régi szép idôk, most már nehezebb dolgom van. Bár polármackó bluest írni nem akármi feladat lenne ;)


süti beállítások módosítása