Tíz éves az Index.hu, írtam is róla tegnap. Azt is írtam, hogy retro design volt egy napig: utazhattunk tíz évet az időben, visszafelé. Persze jófajta Indexes megoldással nem volt előre és közben semmi konkrét közlés, mi is ez, csak egy blogbejegyzés - ami nem is Indexes. Nos, tanulságos nap volt!
Én egész nap a kommenteken röhögtem. A bejegyzésen kívül legalább két fórumtopic indult(ez meg ez), és persze ömlöttek az okosságok. Aki kíváncsi, milyen értelmi és érzelmi színvonalú emberek olvassák az Indexet és jutnak el odáig, hogy kommentezzenek, hajrá! Öveket bekötni, lehet véleményeket olvasni!
Ugyanakkor nagyon tanulságos volt számomra ez az egy nap. Először is: minden további nélkül azt gondolták sokan, hogy ez a retro design az új design, és hogy ez már örökre így marad. Aztán jól látszik, hogy van egy nagy szakadék a "régiek" és az "újak" között. Akik számára a retro design emlék volt - mert már tíz éve is neteztek -, azoknak tetszett az egy napos emlékezés. Akik számára ez történelem, és csak néhány éve neteznek, na nekik vagy kényelmetlenség volt, vagy konkrét dührohamot okozott az egy nap retro. Nem beszélve a hülyékről, akik persze elég szorgalmasak ahhoz, hogy írjanak...
Nade ez a fenti tapasztalat marketingre lefordítva: megfelelő technikával, megfelelő üzenettel meg lehet szólítani a régi netezőket! Miért érdekes ez nekünk? Mert aki már tíz éve is netezett, az egyfajta elit réteg. Ez még presulinetes idők, jellemzően programozók, egyetemisták, geek-ek játszótere volt a net. Olyanoké, akik a mai napig itt vannak, csak lehet, már kicsit magasabb pozícióban.
Számukra az Index szülinap megborzongató, de legalábbis pozitív érzelmeket kiváltó élmény lehet. És őket talán érdemes nem direkt reklámmal néha elérni, és például rámutatni arra: hiába telt el tíz év, ez az Index akkor is az az Index, csak közben pont úgy megváltozott, mint a világ körülöttünk. És ma már nem egy millió internetező van idehaza, hanem legalább négyszer több.
Utolsó kommentek