Egy közszolgáltató cég weboldalának a célja az, hogy informáljon. Gyorsan, könnyen szabatosan. Nem az a dolga, hogy zenéljen. Nem szórakozni járok oda, hanem információért!
Ráadásul előfordul, hogy rövid időn belül többször is vissza kell oda térnem. Ilyenkor piszok zavaró, ha mindig belefutok valami nehezítő, lassító, idegesítő megoldásba.
Ezek általánosan igaz dolgok. De azért az ritka, hogy egy weboldal elkövessen egyszerre több olyan hibát is, ami direkt zavar. Márpedig a Magyar Állam Vasutak weboldala megtette ezt a "szivességet". Mondjuk abból a szempontból nem baj, hogy elmondhatom, hogy nem jó ez, nem szabad ilyet csinálni!
De kezdjünk az elején, és lépjünk be a MÁV oldalára! Először is elhangzik a MÁV rövid zenei azonosítója. Ez önmagában még talán vicces is lenne, bár már ez is egyfajta pofátlanság, hiszen éjjel 11-kor ha ránéznék valamire, ne kezdje el nekem felverni a családomat. De ezt követi egy videó. Nem kértem, nem kell, de bejön egy nő, bemutatkozik, majd a rosszul beidegződött modorossággal elkezd valamit mondani. Ilyenkor már sikítva keresem a kikapcsoló gombot, amit nagy nehezen megtalálok. Kezdek megnyugodni, de kiderül, hogy a zene nem állt le, az megy tovább. Ki se tudom kapcsolni.
De nem kell zene! Nem kell szövegelés! Nem kell a nő! Felejtsenek el, csak zavar, semmi haszna!
A beépített Kattancs nevű szolgáltatás egyébként is a bögyömben van. Olyan helyeken jelenik meg, ahol semmi szükség nincs rá... Mert az egyáltalán nem hülyeség, hogy legyen egy rövid videó, valami jó kis szöveges magyarázat arról, hogyan működik egy weboldal. De ez egyrészt gyors legyen, másrészt akkor jöjjön, amikor kérem! Esetleg amikor első alkalommal arra járok, akkor jöjjön fel valami plusz értesítés, de az se pop up ablakban. Én meg majd eldöntöm, kezdek-e vele valamit.
A MÁV oldalán ez a nő minden alkalommal feljön. De miért? Kinek kell ez? Fogja már be! Menjen vissza a digitális picsába, ha kérhetem!
Nahát.
Utolsó kommentek