Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Alighasznált szörf eladó!

Címkék: web2 weboldal

2009.08.13. csütörtök 12:10 Konrad

A feleségem azt mondja gyerekes vagyok és mindig elsüllyeszti a hajóimat a kádban. (Woody Allen) (vagy valami ilyesmi, létezik legalább három változatban ugyanez) 

Amikor valaki felüt egy tíz évvel ezelőtti újságot, és abban talál valami cikket az internetről, akkor szinte biztos, hogy szerepelni fog benne a szörfözés a világhálón kifejezés. Vagy ha nem is így, de a szörfözés, az biztosan.

Eltelt tíz év, és nemhogy elfelejtettük ezt a kifejezést, hanem már szinte meg is kell magyarázni, mit értettünk ezen. Vagy megvan még? Nos?

De ki vette el tőlünk a szörfözés élményét? Amikor sokkal kevesebb oldal volt a neten, akkor miért volt kaland linkről linkre ugrálni, és most miért nem csinálunk már ilyet? Vagy csinálunk, csak máshogy hívjuk?

Én két főbűnöst "találtam", kik tehetnek arról, hogy a tengerparti laza pihengetést sugalló vízisport helyett mára sokkal inkább lett biznisz-lájk (jelentsen ez bármit is) a "világháló".

Az egyik bűnös a Google. Pontosabban a keresők, de ezen belül ugye a Google a hivatalos gonosz, tehát ő. (Vagy az.) Mert a kereső rámutat arra az oldalra, ami kell nekünk, és ha mást akarunk, akkor megint a keresőről indulunk. Vagyis már nem ugrálunk annyit a világháló hullámain.

A másik bűnös a web2. No nem a kifejezés, hanem az ezzel járó (vagy inkább: ekként azonosított) közösségi megoldások. Amikor ha valaki talál valami oldalt, megosztja. Én ha van időm Twitterezni/Csiripelni, akkor napi 3-4 linket minimum megnyitok onnan. Megnézem az ott található tartalmat, de nem lépek tovább, hanem lépek vissza.

Óvatos duhaj vagyok én is, mintha félnék a cápáktól.

Pedig a szörfözés jó dolog volt. De olyan gyerekes. És a web felnőtt, mára nemcsak úgy van, hanem használjuk is valamire.

"Nincs idő a szórakozásra."

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr301306870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atomvillanas 2009.08.13. 12:25:52

Szerintem az atlag internetfelhasznalo meg szorfozget, barangolgat, sokkal fogekonyabban kattint a linkekre amiket talal, mint mondjuk Te vagy En.

Fo bunoskent lehetne megemliteni meg azokat a hir vagy mas siteokat is, akik rettegve mernek kirakni egy masik oldalra mutato linket, nehogy az olvasok elhagyjak az oldalukat.

Kicsit az RSS olvasokon, es az altalad is emlitett megosztott linkekre valo kattintgatas is szorfozes, bar ez a forma mar valoban nem az mint ami anno volt.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.08.13. 13:21:08

én már 10 éve sem értettem, miért szörfözés az, amit csinálunk a neten...
nem szörföztem még sose, de sehogy sem éreztem már akkor se, hogy holmi hullámokat lovagolnék meg a linkről linkre ugrálásra (inkább tűnt egy végtelen sakktáblának, ahol összevissza-előre-hátra lehet lépkedni)
De ha már szörfözés meg hullámok, meg Google főgonosz, hogy is hívják azt az őszre ígért internetforradalmasító G szolgáltatást?
Ugyehogy Wave. jönnek a hullámok.
szerintem vegye elő mindenki és kenje át megint a szörfjét! :D

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.08.13. 13:30:01

Kezd a blogod filozófikus lenni...

2009.08.13. 16:19:08

kimaradt az információs szupersztráda, és a vágó pista által emlegetett vuvuvu (www) előtag.

laszloberndt 2009.08.13. 16:42:37

Érdekes, hogy keresők, főleg a Google térnyerésével elvesztette az oldalakra kihelyezett linkek értéke a látogató számára.
Anno egy honlap sikerének egyik fő tényezője az volt, hogy el lehetett róla érni az oldal témájához kapcsolódó értékes oldalak. Minél több jó link volt egy honlap végén, jobb volt a látogatónak.
Ahogy az ilyesfajta linkek száma egyre csökkent a Google egyre nehezebben tudta az eredeti Google találati lista ragsorolási algoritmus (ki és bemutató linkek száma és fontossága) alapján meghatározni egy-egy site fontosságát.

Manapság már ösztönzi a Google a témában szorosan kapcsolódó további értékes infót adó honlapok linkelését, mert az segít a látogatónak, és a Google-nak is.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.08.13. 16:49:14

@cadmagician: a vuvuvu nekünk hülyén hangozhat, de az olaszoknál így ejtik. vuvuvu punto qualcosa punto it :)
amikor először hallottam rádióban, alig bírtam abbahagyni a nevetést. aztán megszokta az ember :)

Pukker 2009.08.14. 18:49:09

Az angol vilag eleteben browse-lt. Nalunk valami marketing okostojas talalta ki ezeket a hulye magyaritott kifejezeseket, lathato eredmennyel. (last meg a fenyposta, drotgalam, email kifejezeseket)
a magyar bongeszik mostanaban, mert nem hulye.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.08.14. 20:03:10

google helyett legyen altavizsla meg ilyenek, es akkor egyetertek :)

retekbá 2009.08.14. 21:33:10

én valami olyasmire emlékszem, hogy a SG Indigon amikor elindult a mozaik, vagy a netscape (nemtudomár), akkor volt egy kezdőoldal, rajta 3-4 opció. És az egyik valami hullámzó-tenger alnyomaton valami ilyesmi volt "Surf on Internet". de aztán lehet hogy csak álmodtam.

kerzo · http://munkapad.blog.hu/ 2009.08.14. 23:04:22

Én még szoktam szörfölgetni. Kurva sok idő el tud vele menni. De azért nem ugrok csak úgy tovább. Ennek eredménye volt a múltkor a 42 megnyitot fül. Szóval az a helyzet, hogy hihetetlen információ tömeg van és nagyon kevés idő. Így a végén a szörfölés valami úri huncutság lesz.

Verhás Péter · http://csakatesztemenkeresztul.blog.hu 2009.08.15. 16:49:04

@Pukker: A drótgalamb egy nagyon sokáig működő szolgáltatáshoz kapcsolódott, amit telefonon keresztül lehetett használni Internet előfizetés nélkül. Ingyenes volt, csak a telefonhívást kellett fizetni, és tényleg nagyon sokat használták, több mint százezren. (Egy időben kb 70e aktív felhasználó volt, sokan így kezdték, aztán átmentek Internet előfizetésre.)

Ennek volt egy speciális proprietary grafikus kliense, amin egy galamb volt.

dpg.drotposta.hu/

pdani 2009.08.18. 17:08:55

@cadmagician: Vágópista egy időben a "tripla-duplavé" kifejezéssel is próbálkozott... Az volt az igazi!

Egyébként az én környezetem mostanság böngészni szokott, ami gyaníthatóan ugyanaz, mint a szörfölés, csak praktiksuabb.


süti beállítások módosítása