Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi van a középpontban?

Címkék: üzlet

2009.10.27. kedd 23:08 Konrad

Az elmúlt napokban hirtelen két helyen is "temetik" az Origó-t. Először ott van az a HVG-s hír, hogy mégsem adják el a céget. Aztán ott van a Kreatív Online "jövőképe", ahol ez olvasható: " A Magyar Telekom aktuális német vezetője a Kreatívnak elismeri: hiba volt 2011-ben bezárni az Origo hírportált ."

De vajon miért vannak ezek a hírek? Mi történt a legnagyobb hazai internetes tartalomszolgáltató háza táján, hogy lélekben már temetik, de legalábbis el akarják adni?

A HVG-s cikk ad is egyfajta megfejtést:

A közel 700 milliós saját tőkéjű cég tavaly 4,5 milliárd forintnyi árbevétel mellett 820 milliós veszteséggel gazdálkodott.

És tavaly csak kicsit legyintett meg bennünket a válság... így is 820 milliós a veszteség. Jelzem, az Iwiw megvásárlása ilyesmi nagyságrendű volt (illetve... szóval nem egymilliárd volt, na). De az Origó most is veszteséges. Jó, idén semmi nem alakul jól, de máshol sem. Mégis, például elindítottak két tévécsatornát, hogy ezzel is mutassák, ők igazi három képernyős (vagy milyen) cég: internet, mobil és tévé. Hát hurrá.

De nem válaszoltam a feltett kérdésre: miért kellene temetni az Origót? Hiszen ott van a tulajdonos, a Magyar Telekom, akinek van elég pénze finanszírozni a veszteséget. Miért kellene eladni? Főleg minek kéne bezárni?

Én egy masszív okot tudok mondani: az Origó okafogyottá vált. Ugyanis a Magyar Telekom - illetve lánykori nevén Matáv - azért hozta létre az Origót, azért vette meg a Freemailt majd az Iwiw-et, hogy legyen magyar tartalom, legyen miért internetezni, vagyis legyen miért venni internet hozzáférést. 

De mára a piac elég nagy lett, sok magyar nyelvű tartalom van, a hozzáférési piac pedig már szinte magától nő, hiszen az internet egyre többünk számára közmű, az életünknek pont úgy része, mint a mobil vagy a vezetékes víz.

Már nem kell egy ilyen tartalomszolgáltató valami. Az Origó halála gyakorlatilag az önálló cég, az Origo Corp. létrehozásával megkezdődött. Egybeszerveztek minden tartalmat, és ez a minden nem volt elég arra, hogy önállóan talpra álljon: idén is pénzébe kerül a Magyar Telekomnak, hogy finanszírozza a leánycéget. Márpedig egy több százmilliós, milliárdos újabb kiadás nem mutat jól a részvényesek felé.

Aztán van még egy kis gond. A Matáv illetve a Telekom évekig érezhetően tudta, hogy mit csinált. Volt egy elképzelés, volt egy irány, ahova tartottak. Ez az irány, ez az elképzelés egyes vezetők fejében volt meg. A cég vízióját például Straub Elek vagy például Simó György látták. A Magyar Telekom víziója az ő víziójuk volt. De ők már nincsenek ott, és már nincsenek új víziók...

Tehát nincs pénz. Nincs vízió. Mi maradt? Eszeveszett költségcsökkentés, veszteségek leírása, és valami bizonytalan útkeresés. És ebből minden lehet. Lehet eladás de lehet bezárás is. És hogy mi lesz? Ezt szerintem még a Magyar Telekomnál se tudja senki.

 

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr71480307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2009.10.27. 23:24:23

Arról nem beszélve, hogy az origo a net tv2-je, ha az index a net rtl-je.

kicsi a piac. és a két nagy versenyében az origo rendre veszít - ne számoljuk a freemailt és egyebeket oda, mert az csak statisztika kozmetika - és mégis az indexet szeretné saját pályán szorongatni, miközben ha lemondana erről, és más terepre menne, ő lehetne abban a legjobb. az index nagyon bulvár, nem kell a netre még egy bulvár újság. az origo akkor tenné jól, ha más irányba keresne megfejtést, nem a bulvárban akarna megtapadni, mert az ott nem megy.

snorbi 2009.10.28. 10:00:55

"Matáv ... évekig érezhetően tudta, hogy mit csinált"

Főleg azokban az időkben, amikor - a "hajdani" monopólium miatt - az embereknek a telekommunikáció egyet jelentett a matávval...

prospero 2009.10.28. 11:00:33

A vízió hiánya, ez minden cégnél probléma tud lenni. Nagyon jól fogtad meg a végén... kéne oda egy karizmatikus vezető, akár még az egykori Simó, vagy egy Novák P - olyan akiről a piac elhinné, h komoly missziót tud végrehajtani

az egészben az a szomorú, h ez a piacvezető online céggel történik. Akinek igazából az egész piacot vezetnie kellene, mint ahogy az USA-ban a Google és a Facebook teszi.

Ehelyett mostanában az össze partnertől csak problémázást és negatív infokat lehetett hallani - egyszerűen nem értem miért? Ekkora árbevétellel nem lehetne dinamikus üzletet csinálni?

travis 2009.10.28. 11:13:50

Dolgoztam náluk. Úgy tűnik, pont idejében jöttem el. Ami a tapasztalatom volt belülről nézve: teljes koncepciótlanság, dilettantizmus, piaci trendek béna koppintása, belső csoportok egymással szkanderozása fejlesztés helyett.

Nowar · http://kurkuma.blog.hu/ 2009.10.28. 11:26:16

A cikk írója jól érezte, hogy belül van a gond. Konferenciák nagy része (Magyar Telekomnál) az említett elképzelésekről szóltak. Végig vonult az első naptól, az utolsóig.Sőt éjszaka is :-)
Ma már egy másik vezetés viszi a Telekomot. T-Mobilosok.
Másfelé billen a méreg, más lett fontos.
Az Origó, éppen a fenti okok miatt, ha marad a jelenlegi helyzet, nem fog tudni felállni.
Tőke bevonás, friss vér és friss gondolkodás kell!
A designed váltás hozott egy minimális emelkedést, de ezt sem tudták megtartani...

Takacsi 2009.10.28. 11:30:50

"hogy legyen magyar tartalom, legyen miért internetezni, vagyis legyen miért venni internet hozzáférést. "

már bocsánat, de azért ez elég nagy hülyeségnek hangzik! Ezektől lett volna magyar tartalom?? ugyan már!

Bambano 2009.10.28. 11:41:38

nincs pénz, nincs vízió, csak divízió...

bocs:)

okostojgli (törölt) 2009.10.28. 11:45:24

@Takoca: "Ezektől lett volna magyar tartalom?"

97-ben kitől lett volna magyar tartalom?

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2009.10.28. 11:47:51

@travis: érdekes,hogy ennyire kilátszik, ha gond van belül.

quality control (törölt) 2009.10.28. 11:48:59

az index abban különbözik elsősorban az origótól, hogy az elmúlt 2-3 évben zseniális módon felfuttatta, és integrálta a főoldalba a blog.hu-t, ezáltal szinte ingyen jutott rengeteg, gyakorlatilag önmagát generáló tartalomhoz, ami érdekli is a látogatókat. (nyilván a blog.hu technikai kifejlesztése nem volt ingyenes, viszont a tartalmat, azt a kreatív látogatók ontják magukból száz-számra, nem az index fizetett tollnokai, mégis rengeteg oldalletöltést, reklámfelületet generálnak - azaz, bevételt az indexnek. az index kényelmesen válogat közülük, sőt, jutalomnak számít, ha valakit kitesz a címlapra.

a másik ügyes húzás a velvet volt. a bulvárszennyet ma már az emberek ugyanúgy megkapják az indexen, mint a tv2-n vagy az rtl-en, csak közben leírhatják, hogy "én nem nézek tévét" :DD

eddig jó, igazából arra vagyok kíváncsi, hogy nem fogják-e egy kicsit megunni az emberek a blogokat.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.10.28. 11:49:01

@Takoca: Ne 2009-re gondolj, dude, hanem 1999-re.

Az Origo egy nagyvállalat, amelyik éppen úgy nem fog normális sajtóterméket gyártani, mint ahogy a Microsoft sem fog soha normális mobiltelefon-oprendszert (hacsak fel nem vásárolnak egyet).

Itt volt pl. az új címlap projekt. Tökre tudományosan végezték, szemmozgás-elemzés, kattintás-statisztikák kiértékelése, aztán tessék megnézni a "percről percre" rovatot... erről bővebben: re.blog.hu/2009/09/03/origo_ecdl

Mondjuk, ettől még lehetne nyereséges is akár.

(Disclaimer: több origós barátom is van.)

Art Mooney 2009.10.28. 11:50:38

mmmuhaha, nezzuk meg akkor 1-2-5 ev mulva h megszunt-e az origo

es akkor varok a bloggertol es elvtarsaitol egy bocsanatkerest. hm, nem mintha lenne valos eselye persze.. a nagy arc (a semmire), az a baj

Csülök 2009.10.28. 11:50:55

Azért elég visszás az Indexen "temetni" az Origó-t...

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2009.10.28. 11:55:32

@Csülök: Adott a lehetőség, meghagyjuk neked: temesd az Origón.

bébarabás 2009.10.28. 11:58:41

Nekem meg kicsit zavaros. "azért vette meg a Freemailt majd az Iwiw-et, hogy legyen magyar tartalom" - ?? mert ha nem veszi meg ezeket akkor nincs tartalom? a freemailt a c3 alapítvány hozta létre, az origo még sehol sem volt akkor, az iwiw meg magánkézben volt - miért is kellett hozzá az origo? Nem értem. Na és az életművész Simó mint vizionárius? Meg a Straub "macedóniai kamuszerződések" Elek?? Cmon man!

mikmaq 2009.10.28. 12:01:46

Az Origo volt az első igazi tőkeerős netes portál, és csak azt csinálták, amit a világ fejlettebb része diktált. Meg azt, amit akartak, mert volt rá pénzük. Nem volt itt semmi kiemelkedő az említett igazgatók munkájában sem, hacsak az nem, hogy összefogtak egy bandát, építeni, azaz koppintani a nagyokat. Aztán ma meg már túlhaladott az idő rajtuk, másolással már nem lehet olvasókat megtartani, tőkét vonzani, ehhez ui. már vmi egyedi kell az internet világában is. A lufi kezd leereszteni, kérdés az, hogy egyáltalán érdemes-e újra felfújni!

Drótmalac · http://blob.blog.hu 2009.10.28. 12:03:58

Nincs pénz, csak gyöngyörű viziló.

El Argentino 2009.10.28. 12:03:59

@quality control: Igen, valahol én is itt érzem a megoldást. Az Index rendkívül okosan csinálta mikor a blogok felé fordult. Meg kell hagyni, vannak blogok, melyek kitűnnek és érdemes is velük foglalkozni, szóval nyerő taktikának bizonyult.

bodorján 2009.10.28. 12:05:48

"hogy legyen magyar tartalom, legyen miért internetezni, vagyis legyen miért venni internet hozzáférést. "

Ez baromság.

Az internetforgalom nagy része fájlcserélés, pornó meg egyebek.

Freemail és társai volt azelőtt is, hogy a T megvette volna. Netposta, gyaloglo ...: ki emlékszik még rá?

mikmaq 2009.10.28. 12:09:40

Ja, és még annyit, hogy az Origo sosem volt egy komoly hírforrás, igazából egy percig sem tudott lekötni, annyira semmitmondó volt mindig. A fórumjai meg egyenesen szánalmasak, nulla látogatottsággal. A kemény és takargatni sem próbált balos beállítottságáról már nem is beszélek.
Így nem lehet hírportált hosszú ideig fenntartani.

El Argentino 2009.10.28. 12:11:15

@bodorján: Ez nekem is szemet szúrt, de az origo 1998-ban indult. Nem hiszem, hogy akkoriban az átlag magyar vágta a torrentet, ráadásul, még ma is vannak, akiknek a tudományos fantasztikum határát súrolja. Valamint akkor és most sem igen terjedt el még hazánkban az angol nyelv használata, hogy az emberek böngésszenek idegen nyelvű oldalakon, bár a mondat kissé tényleg túlzó.

stikasz_1 2009.10.28. 12:13:11

Az index saját konkurenseit gyártja a velvettel meg a divany.hu-val, ez is taktika. De azért én nem lennék elalélve az eredményektől. Sok reklám (pl. Bookline) eleve csoporton belüli, miközben mammut-szerkesztőségeket kell fenntartani, videósokat, stb. Nem tenném rá a nyakam, hogy lecsupaszítva az index eredményét, irdatlan nagy nyereséget érnek el. Az Origo meg igyekezett elmenni egy minőségibb stílus felé mozdulni, hosszabb, alaposabb cikkekkel, blogba beböfögött ökörségek (nem erre a bejegyzésre gondolok, de tudjuk mind néha kemény dolgok jelennek meg) címlapra emelése helyett egy elvileg neves emberek által fémjelzett véleményrovattal, de néha úgy érzem, a mai internetben a minőség az, ami a legkevésbé alkalmas forgalomgenerálásra. Presztízscélból okés, ha van sok felesleges pénz. Ha nincs?...

stikasz_1 2009.10.28. 12:14:35

@stikasz_1: Hozzátéve: a minőség sem mindig jött össze, mert ami hosszú és terjengős, nem biztos, hogy érdekes is.

quitz · http://bodicsek.blog.hu 2009.10.28. 12:18:35

Egy (két) online tévécsatorna indítása nem jobban és nem kevésbé úttörő lépés, mint 10 éve volt megvenni a Freemailt.

A víziógyártás az még most is megy. Csak nincs hozzá rendes üzleti tervezés és pm. Régen sem volt több jó döntés a cégnél. Annyi a különbség, hogy szűkös időkben jobban kiugranak a hibák.

Marr 2009.10.28. 12:19:38

Az Origo nem azért lehet okafogyott, mert annyira rohadt sok a magyar tartalom, hanem mert a magyar tartalomból nem annyira érdekli a netezőket az átlagnál hajszállal igényesebb szöveg. Én is már megint az Art Mooney által helyesen felismert nagy arc a semmire oldalt olvasom, ahelyett, hogy az origós hirdetésekre kattintanék.

quality control (törölt) 2009.10.28. 12:19:43

@stikasz_1: nagyon elgondolkodtató, amiket írsz.. "a minőség az, ami a legkevésbé alkalmas forgalomgenerálásra." - mennyire így van..

hosszú távon a minőséget meg kell majd fizetni az interneten, ez biztos. valamilyen formában. egész egyszerűen a tartalom-előállítás költségeinek a növekedési üteme meredekebb a reklámbevételek növekedési üteménél, ez ilyen egyszerű.. csak idő kérdése..

másrészt meg, érdekes lehet az index fizetett újságírójának lenni. ma még kényelmes, de egyre nagyobb nyomás nehezedik rájuk abból a szempontból, hogy ők olyan bloggerekkel versenyeznek (kattintásszám-szempontból), akik ingyen hozzák a látogatottságot az indexre..

Marr 2009.10.28. 12:21:49

@stikasz_1: Nem tudom, az Indexnél hogy van, de az origósok pár éve még ki is voltak szervezve mind a T headcount miatt.

petya.bacsi 2009.10.28. 12:35:21

@zsoltu: "Arról nem beszélve, hogy az origo a net tv2-je, ha az index a net rtl-je. "

szerintem egyik jelző sem nagy dicsőség...

karolyist 2009.10.28. 12:39:50

Hoppá, jó kis blog, a nullák osztják az észt, beszarás...

stikasz_1 2009.10.28. 12:46:48

Origo címlap, most- mindent visszavonok a minőségről:)
Szerda 12:13

MÁSKOR NE (NYELVILEG) FÉLKÉSZ ÁLLAPOTBAN KÜLDD A CIKKET! KÖSZ. U. P. Először a nőgyógyásznál

www.origo.hu/24/index.html

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.10.28. 12:49:58

"hiba volt 2011-ben bezárni az Origo hírportált"

nem értem?! mi ez, jövő újságja?

Vic_ 2009.10.28. 12:58:26

Én nem hinném hogy temetni kellene az origót. Bár a 2.0-ás eszközöket jóformán átaludta a cég, azért érdemes egy pillantást vetni a látogatottsági adatokra:

www.alexa.com/siteinfo/origo.hu

itt a box aljára írjátok be az index.hu-t összehasonlításképp. Az jól látszik, hogy az origo látogatottsága nagyobb, de az oldalon töltött idő esetében már az Index látványosan veri a vetélytársat. Szóval lesz még ennek folytatása.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.28. 13:01:50

@Vic_: önmagában a látogatottsági adatokból nem lehet például fizetést adni. Egy normális pornósite-ot is sokan néznek, mégsincs milliárdos éves bevétele. Igazából nem ez számít, hanem a reklámbevétel, az meg el van maradva a kiadásokhoz képest.

poisonborz 2009.10.28. 13:06:36

Nem tudom miért megy a sárdobálás, hogy az Origo egy igényes termék, az Index pedig a bulvármocsok.

Az Origo kb. kibővített MTI híráradatként jellemezhető, a tipikus napi belföldi hírekkel, klasszikus, néhol unalmas stílusban. Az Index lehet hogy beemel/gyárt bulvárszerű szövegeket, de rengeteg a tényfeltáró, utánajárós cikk (nekem ez az igazi újságírás, akár bevillanik néha egy csöcs, akár nem), nem mint az internetről halászott asztal mögült gépelt kritikák és elemzések, amikkel az Origo van tele.

Vic_ 2009.10.28. 13:06:41

@Konrad: Na ebben pont igazad van.

Puncskocka 2009.10.28. 13:10:31

én nagyon hiányolnám az origót!! az indexel együtt olyanok mint a nyomtatott sajtóban a nagy lapok!

Takacsi 2009.10.28. 13:20:02

@ern0:
bocsánat, után olvastam origo, freemail történetének. Valóban régebbi a matáv/t kapcsolat, mint ahogy gondoltam.

Mr_Orange · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/355-bmw 2009.10.28. 13:46:55

jogos a cikk... valahogy én is érzem (nem tegnap óta hanem már lassan évek óta), hogy annak ellenére, hogy hozzáértő újságírók (is) dolgoznak az origónál valahogy az egész meglepően konzervatív, távolságtartó és néhol felületes maradt... ez még talán rendben volt 99-ben, de 2009-ben valahogy ez az egész hangulat egyáltalán nem tud magával ragadni. ettől függetlenül szoktam az origót is böngészgetni néha. a filmrovatuk kifejezetten jó szerintem. azt meg amúgy nem értem, hogyha már a címlapjuk is ugyanolyan lett mint az indexé akkor az origo tulajdonában lévő blogtért miért nem rakják ki ők is? ez is lehetne egy kis "passzív tartalom" az oldalon ami kicsit közelebbhozná, megfoghatóbbá tenné az origo fogalmát sokaknak, és a haldokló blogtért is kicsit felfuttathatná (had ne hasonlítsam a blog.huhoz)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.10.28. 14:19:17

@Mr_Orange: a Blogter nem az Origó tulajdona. Voltak együttműködéses kapcsolatban, de már nincsenek.

Barolok 2009.10.28. 16:39:39

Egy kívülállónak még úgy is tűnhet, hogy Simónak voltak víziói. Felejteni való figurája egy letűnt korszaknak.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2009.10.29. 01:17:02

@petya.bacsi: valóban nem dicsőség - de az én megítélésem, elvárásom szerint se az index, se az origo nem jó újság.

1. az index alapvetően bulvár, és ráadásul akik ott írnak, néha nemcsak az alapvető újságírási szabályokkal nincsenek tisztában - miért lennének, hisz nem szakmájuk az újságírás - de komoly írási és szövegértési nehézségeik vannak. Indexen alig van helyesírási hiba nélküli cikk. A másik komoly hiba, hogy beleragadtak a Hunter S.-féle gonzoba, és nem veszik észre, hogy ez egyre kevésbé működik úgy, ahogy ők csinálják, mert a gonzo nem működik kannásborral.

2. az origo szakmailag jobban a helyén van, de nincs koncepciója, gyáva és fáradt dolog. olyan, mintha a saját nagyapjuk lennének.

sajnos nincs olyan sajtóorgánum a magyar neten, ami napilap szinten olvasható, minőségi, nem bulvárszemét.

zsoltu (törölt) · http://www.estiskola.hu 2009.10.29. 01:17:54

prosperonak szóljon valaki, hogy a hogy helyetti h igen necces.

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.10.29. 09:04:25

azért szerintem az iwiw bejött a cégnek... bár nem tudom mekkora reklámbevételek vannak belőle, mindenesetre a 4-4,5 millió felhasználó már tetemes fogyasztói bázisnak mondható - nem csak az nhh részéről :)

Socialman 2009.11.01. 11:35:49

Azt gondolom, hogy az origo története valamikor 2006-ban siklott félre, most már úgy tűnik végleg és visszafordíthatatlanul...

2005-ben, az akkor még Axelero néven futó cég vezetősége felismerte, hogy hírportálként sem a hirdetői igényeket nem tudja majd kielégíteni, sem növekedni nem tud majd úgy és annyira, amennyire szeretné és szükséges.

Akkor az origo, mint portál elindult egy olyan irányba, az axelero hathatós támogatásával, melynek köszönhetően - ha végig viszik- egy közép-európában is nehezen megkerülhető médiacég lehetett volna. A fontosabb, azóta befutott és sikeres e-commerce cégek(Vatera, netpincér,Ingatlan.com) mindegyike felvásárlási célpont volt, s tárgyalások is folytak. Akkoriban az index rendszeresen azért hívott be origos kollégákat állásinterjúra, hogy a szervezeti struktúráról érdeklődjön...

Végül 2006-ban (csak?)az iwiw megvásárlására került sor, ami nem lett volna baj sőt..Akkor azonban már (Tóthmátyás Tibor érkezésével) elindultak azok az eróziós folyamatok, melyek Fischer András érkezésével és az origo külön cégbe szervezésével nemhogy lassultak volna, hanem tovább erősödtek, s a mai helyzetet tulajdonképppen előidézték.

Máig emlékszem arra a pillanatra, amikor 2007-ben, az új cég megalakulásával kialakították annak stratégiáját, s megjelölték a fő célt: 2009 végére a hatodik legnagyobb médiacéggé válni itthon. Ez, most 2009 végén nyilvánvaló, nem sikerült, de már akkor, 2007-ben látható volt, hogy nem fog. Az origo mindig is önmeghatározási válsággal küzdött, s külön cégként ez multiplikálódott. Egyszerre szeretett volna Fischer versenyezni a Kirowskival, mint médiaügynökséggel, akart TV-t és rádiót indítani,s a print piacra is belépni miközben a cég alapfolyamatai romokban hevettek már akkor is.

Ennek a 3 évnek (3 év ,nem is olyan hosszú idő, mégis gyakorlatilag nullára tud redukálni a céget) és a görcsös tulajdonosi hozzáállásnak lesz a vége az az origo, ami majd jövő évtől lesz látható, s ami egy apró, bármikor megkerülhető pici hírportál lesz...semmi több..

szemhal 2011.04.14. 10:50:54

Megkerülhetőnek megkerülhető lett az Origo, de picinek semmiképpen sem nevezhető azért:)


süti beállítások módosítása