Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (8) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (10) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (10) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Vadállatok tánca

Címkék: weboldal üzlet

2009.11.16. hétfő 23:31 Konrad

Amikor egy nagy vad meghal, az nem egy egyszerű ügy. Csapkod, menekül, védekezik, és a haláltusája másokra is halálos lehet. Valami ilyesmi jutott eszembe arról, hogy az offline világ egyik apostola ismét rátámadott az online világ üdvöskéjére: vagyis Murdoch ismét nekiment a Google-nek. (Egy érdekes vetülete a történetnek Pollnernél.)

Nem akarok külföldi példákkal jönni, azok annyira megfoghatatlanok. Nézzünk szét idehaza, mekkora is az a lenézett, leszólt offline világ, az online világ tükrében. 2008-as adatokat vadásztam, az idei számok ettől jelentősen nem fognak eltérni (sajnos).

Először is az IAB Adex adata arról, mekkora volt 2008-ban a hazai online reklámpiac: 21,8 milliárd forint.

Szép, nagy szám? A fenéket! Ebben benne van az egész cucc, amit itt a dróton keresztül látunk: az Index.hu, az Origo Corp. iwiw-estül, Freemailestül, a Sanoma online portfólió, a Google, az ETARGET, mindenki.

Megnéztem a piac egyik legnagyobb offline szereplőjének az eredményét. Ez a Ringier, amely ezt szépen nyilvánosságra is hozta. A Ringier forgalma 2008-ban 16 milliárd forint volt, a Népszabadság Zrt-é 6,64 milliárd. Vagyis így együtt (mert ez a kettő szinte egy) 22,64 milliárd forint!

A Ringier+Népszabadság tavalyi forgalma tehát nagyobb volt, mint az egész hazai internet! Jó, persze, ebben a forgalomban nemcsak reklámbevétel van, de akkor is látszik a nagyságrend.

De a dolog még fokozható. Van egy másik offline szegmens, ami annyiban jobban hasonlít az onlinehoz, hogy szintén elsősorban reklámbevételekből él, ez pedig a kereskedelmi televíziók piaca. Azoké, amelyek nem a kábeltévés bevételekből vegetálnak.

A tévés piac legnagyobb szereplője az RTL Klub. A 2008-as évi árbevétele pedig...

35,614 milliárd forint.

Emlékezzünk vissza, a teljes online volt 21,8 milliárd. Ez annak másfélszerese!

Most pedig képzeljük el, hogy ezek a "piciny" piaci szereplők elkezdenek megijedni. Kis túlzással egy havi eredményükből megvesznek bármit az online piacon. Ha valamelyik úgy igazán elkezdene fejleszteni, akkor az onlinehoz képest korlátlan erőforrásai lennének. 

Akkor miért nem teszik? Adódik a válasz: mert hülyék. De ez egy rossz válasz. Nem, egyáltalán nem hülyék, hanem üzletileg racionálisak. Minek feccöljenek bele egy olyan piacba, ahol semmi nem biztos, ahol ilyen kis pénzek mozognak? Oké, az RTL lenyomja az Origo Corp-ot, és csinál onlineban 4 milliárdot. Ez kicsit több, mint 10%-os növekedés, miközben igazából nem is térül meg olyan gyorsan.

Nincs hova sietniük, ez a nagy igazság. Majd ha kell, és sikerül időben lépniük, lesz miből váltani. Mert az offline piac már haldoklik, de ez a haldoklás nem 2 perc lesz.

Van idejük, van pénzük. Ráérnek.

 

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr681530742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.11.16. 23:56:10

A Murdochos kirohanas tobb mint erdekes es igazabol elgondolkoztato, de magaban keves lenne a dologhoz.

Egyebkent az is erdekes hogyan tiltana ki a Googlet, vagy hogyan probalna meg megakadalyozni az indexelest, merthat azert azt a robot.txt-t sem valami bonyolult kikerulni. Igaz ebbol oriasi pereskedes es haboru lenne kb.

A hazai online vs offline meg amugy is egy par eves kesesben zajlik mint a nagyvilagban, raernek...még.

prospero 2009.11.17. 00:11:32

Azért az offline vagy tévés lélektanban van egy másik motivum, amit nehezebb kezelni: a félelem az újtól a kihivótól.. mert ha megindulnak a hirdetók egy másik irányba (pl. online), akkor bizony már nemcsak a pénz kell, hanem megfelelő vizióval is rendelkezni kell. Szerintem a tévések most utóbbi gondolatnál járnak

Murdoch-nál ez a kérdés összetettebb: a fia intézi a legélesebb kirohanásokat és vélhetően a papa is belőle épitkezik (nagyon helyesen)

Marr 2009.11.17. 00:13:23

(A bevétel és a forgalom az ugyanaz?)

"Ha valamelyik úgy igazán elkezdene fejleszteni, akkor az onlinehoz képest korlátlan erőforrásai lennének."
Majdnem. Már most is egészen elképesztő erőforrásai vannak az online-hoz képest kb. egy kollégiumi tv-nek is, egyszerűen a fejekben nincs ott, hogy ki is kéne használni.

Marr 2009.11.17. 00:16:59

@prospero: Pontosan! A tévék jogászai halogatják pár paragrafus tanulmányozását, a vágóknak nem adja ki feladatba senki, hogy pár extra kattintással csináljanak webes változatot az anyagokból; nem tudja a megfelelő részleg, hogy épül fel egy honlap, jobbb esetben azt, hány kattintással kell kirakni bannert, stb.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.11.17. 00:35:19

@Marr: "hogy pár extra kattintással csináljanak webes változatot az anyagokból" azert ez igy eleg viccesen hangzik :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.11.17. 07:50:58

Na, most irta ki másodszor, hogy hiba a komment küldésekor, úgyhogy utoljára irom be. Üdv a blog.hu-nak.
@Marr, @zsoltikam: teljesen igaz, hogy sehány kattintással sem csinálnak nekik webes változatot. Azért lett egy új ügyfelem (nem kis cég) mert kérte az ügynökségét, hogy a gyártónak mondják meg, hogy csináljon webes változatot is. A gyártő hímelt, hámolt, aztán mondott egy olyan árat az ügynökség, mint a féléves forgalmam.... Az ember beütötte a gugliba, hogy "webmarketing video" aztán így össze is találkoztunk.(Mondjuk én máshogy kerestem volna)
Megjegyzem, azért nem 1-2 kattintás a broadcast anyagból webeset csinálni. Sőt, sokszor (legtöbbször) a tévés anyagok nem is teljesen jók webre.

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.11.17. 08:27:02

@Marr: A hétvégén az HBO például egész jó példát mutatott az extra kattintás alkalmazására: 5, tematikailag megfelelő blogban, köztük a comment:com-on jelentek meg egyszerre a True Blood sorozat premierrel kapcsolatos exkluzív interjúk, mindenütt másik. A Facebook oldaluk szintén tele van csak oda szánt videóanyagokkal.

Nyilván nem általános a hazai tévék esetében ez a metódus, de túlzás azt gondolni, hogy mindegyik tévé fényéves lemaradásban van az onlinetól.

Druking 2009.11.17. 11:55:25

Sziasztok,

Ez egy érdekes, és komoly téma.
Röviden 2 dolog miatt nem invesztálnak jelentős összeget (egyenlőre) az offline piac résztvevői:

-Status quo
-nem szeretik az innovációt

De jósolni nem lehet (vagy nem érdemes) előbb utóbb lépni fognak.
Lásd az elmúlt időben indult online tv. adások. rtlklub, vox, stb.

zsolti 2009.11.17. 11:55:42

@Merras: disclaimer lemaradt (:

Iron1 2009.11.17. 14:58:44

Konrád,

ebben a cikkben elég sok a ferdítés (nem feltételezem, hogy szándékos).

"Kis túlzással egy havi eredményükből megvesznek bármit az online piacon."

A Magyar RTL adózás utáni eredménye 2008-ban 5 milliárd Ft volt, a Ringier csoporté 1,5 milliárd. Ebből nyilván lehetne vásárolgatni, de indexet, origót aligha, azoknak az értéke ezen jóval túl van, szerintem még az aránylag kicsi Net Média értéke is milliárdos összeg lehet.

A probléma a magyar online piaccal felvásárlási szempontból az, hogy alig van kellően nagy méretű célpont, ami van, az meg többnyire nem, vagy csak nagyon drágán eladó.

Nulláról betörni pedig baromi nehéz. Volt erre egyáltalán sikeres példa az elmúlt években? A Pannon kísérletén is látszott, hogy hiányzottak az online média ismereteik, hiába volt tőkéjük, nem értettek hozzá.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.17. 15:05:35

@Iron1: igen, túlzás, valóban nem a forgalomból tudna vásárolni. Igazából csak a nagyságrendet akartam érzékeltetni. Egyébként nem hivatalos pletykák szerint a vezető portálok olyan 5-6 milliárd körülre vannak "beárazva".

gphilip · http://search-download.com 2009.11.17. 15:09:25

Az a baj, hogy az árbevételnek az eredményhez semmi köze. Az újságnyomás és a tévémásor készÍtés drága mulatság, mÍg az internetes újságÍrás sokkal jobban skálázható mutatvány. Ugyanakkora befektetéssel nagyobb arányú pénzt térÍt vissza, magyarul megéri ebbe feketni.

És fektetnek is. Gondoljuk a Sanoma igen sikeres online felvásárló és fejlesztő akcióira. Vagy gondoljuk az RTL klub folyton kudarcba fulladó webes dobásaira. Az RTLMost.hu is biztos jele, hogy igenis érdeklődnek a webes lehetőségek iránt - több-kevesebb sikerrel.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2009.11.17. 15:12:44

Na ez a cikk tetszett. Online marketing 101 pedig jót próbálkozott ;)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.17. 15:14:33

@$Norbert$: Online marketing 101 spam miatt repült...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.17. 15:19:13

@gphilip: sajnos az online sem annyira jövedelmező. Tavaly az Origó -800 milliót csinált, az Index alig volt pár száz millióval pluszban.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.17. 15:25:27

nem csoda, a tévéknél a nézettség erőteljesen felül van reprezentálva, vagy ezer ember szokása alapján számolnak 10 millióra, ha 500-an nézik a rtl-t ezek közül, kihoznak egy 5 milliós nézettségi adatot, holott valszeg ez nagyon messze van a valóságtól, arról nem is beszélve, hogy sokan eleve nem néznek már tévét, a nagy pénzeket viszont beszedik a fals adatokra a tévék

plusz a nézettség számláló cég monopolhelyzetben van, gyakorlatilag úgy csalnak, ahogy csak akarnak

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.17. 15:28:40

@Barát Csaba: az AGB Nielsen nevében is mondhatom, hogy amit írsz, az úgy sületlenség, ahogy van. Bocs.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.17. 15:33:07

1040 tévére van rászerelve a számláló, akármennyire is jó képlet szerint számolnak, biztos vagyok benne, hogy messze vannak a valóságtól

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.17. 15:36:03

na jó nem tévére hanem 1040 háztartásra

joskafiser 2009.11.17. 16:01:31

sajnos konrad tokeletes igaz amit barat csaba mond. ez az alapveto baj a tvzessel.
borzasztoan eros izles es velemenyformalo medium fals adatokra alapozva. ontjak a szemetet azzal a felkialtassal , h ez kell a nepnek, hisz megmondta a nezettsegmero. holott ez hazugsag. ha a baranyai 36 eves diplomas epp vmiert hatterzajnak benthagyta a bigbrother27-et, akkor ugye vilagos, hogy "kabe" minden baranyai kozepkoru ertelmisegi nezi a BB27et. emiatt csinaljunk 28at is. folyassuk a blikkbol, hirado elotti reklamblokkokbol, oriasplakatrol, mindenhonnan. eeees maris eljut a szemet olyanokhoz is boven akik nem kivancsiak a szemetre. szepen aprankent, immaron 10 eve, mint a rosszindulatu rak koszorulik le az agyat. mindezt azert, mert az 500as panel. hat keseredesen, de: muhahaha

nade a posztod nem errol szol. ne offfoljuk szet.

joskafiser 2009.11.17. 16:05:30

poszthoz kapcsolodva, milyen erdekes az az adat is, h van egy ceg, aki nehany szazmillio hasznot csinal csak (annak a vege is vmi offshorban landol), es ramondjatok (ti, a piac), h 6 milliardot er. hat rovid 10-20-30 ev a megterules (persze nyilvan nem, tudom).

magyar net, lufi-e vagy?

Iron1 2009.11.17. 16:25:12

@Konrád: Annál szerintem jóval többet érnek, a CEMP és az [origo]-freemail-iwiw simán 10 milliárdos nagyságrend. (M&A cégnél dolgozom, vizsgáltam anno a szektort.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.11.17. 16:28:23

@Iron1: annyit érnek, amennyiért megveszik. Vannak arról pletykák, mennyiért árulják, de ugye ezt mindenki tagadja, így a 6 milliárdos Index ár is csak légbőlkapott :)

joskafiser 2009.11.17. 16:50:35

javasolnek egy postot arrol, hogy ugyan mar miert er valami 30x (egyesek szerint 50x) annyit, mint amennyi hasznot hajt per ev.... tovabba azt is furcsallom, hogy ti ezt miert nem furcsalljatok.

Iron1 2009.11.17. 17:00:12

@Konrád: Minden ár légből kapott, amit nem fizettek ki, de iparági összehasonlítások alapján stimmel a 10 milliárdos nagyságrend.

@joskafiser: pl. mert a várható jövőbeli hasznok alapján fizetik.

prospero 2009.11.17. 22:36:11

iron1 --- ilyen hülye összeget még nem hallottam, h lenne már 10 milliárdos nagyságrend egy állitólag -900 milliós ebidtával rendelkező cégnél?? brrr

Eleve 2-3 milliárdos nyomott árról beszélnek, annyiért ugye meg nem éri meg eladni

de 10 mrd az nélkülöz minden realitást... az index se nagyon megy el már legalább egy éve

Marr 2009.11.18. 08:41:42

@MacTom: az 1-2 kattintás nyilván túlzás volt, de azért nem egy hű de nagy munka egy már összerakott broadcast anyagot webesre is megcsinálni, ha ráadásul ott van előtted final cutban. marketing anyagra ez a lehető legkevésbé vonatkozik, az más világ, örülök, hogy rád találtak. az alap tv-s tartalomról beszélek, amit viszont hülyeség másnak webes adaptálásra adni, mint aki alapból csinálja a broadcast anyagot.

Iron1 2009.11.18. 17:09:01

@prospero: Egyezzünk meg, hogy ha lesz lezárt tranzakció, s nyilvános lesz az ár, akkor a jobban tippelő kap a másiktól egy sört.

"az index se nagyon megy el már legalább egy éve " - árulják?

joskafiser 2009.11.18. 18:35:39

nezd iron, nem ketlem h lesz olyan idiota aki meglep 5 v 10mrdot is egy olyan cegre aki evi parszaz Mt csinal nyeresegkent. azert valljuk be annak az arnak a realitashoz semmi koze.

2000 kornyeken nyugaton ezt a jelenseget ugy hivtak: dotkomlufi


süti beállítások módosítása