Hogyha befogod a szemem, jobb, ha befogom a szám
Mert a vakvilágba nem beszélek, ne haragudj rám
Hogyha kinyitom a szemem, akkor kinyílik a szám
Amit látok, arról szólhatok csak, ne haragudj rám
(Zorán)
Van abban valami félelmetes, hogy a közösségi kommunikáció hazai erejét egy oltári nagy hiba mutatta meg nekünk. Pedig az egész csak egy kis üzemzavarnak indult...
...történt ugyanis, hogy múlt hét pénteken leállt a T-Mobile hálózata (pontosabban a működési, rendelkezésre állási mutatók jelentős mértékben elmaradtak az elvárható és kielégítő szinttől). Erről történő kommunikáció két fontos eleme közül az egyik egy Twitter üzenet volt a T részéről (a másik meg az MTI, naná, kikerülhetetlenül - de nem belinkelhetően, hiszen ők még a XX. században élnek vadul).
Majd erre reagált a Vodafone is, egy kis vicces szösszenettel. (Meg egy AdWords hirdetéssel is, persze.) Egyébként ez a válasz annyira nem volt nagy durranás, de legalább volt. Jó volt. Miért? Nem volt belemenős, nem akarta magát eladni, nem volt kárörvendő (jó, csak egy kicsit). Viszont pontosan illett abba a stílusvilágba, abba a közegbe, ami a Twitteren történik.
És akkor itt le is zárhatnánk a történetet, vége, ennyi. A T-Mobile kapott egy piciny fricskát, a Vodafone okosan és jól jött ki a történetből, írjunk fel neki egy kis piros pontot az üzenőjébe, lassan elhisszük, tényleg itt élnek velünk egy platformon.
Frászt.
A kis magyar valóság kafkaibb, mint egy abszurd dráma mondjuk a Pesti Színházban. A kis magyar valóság igazi csapásmérő eszköz. Olyan munkásököl, vasököl, oda csap, ahova köll. Szinte már Bunkócska, te drága!
A Vodafone ma kirúgta azt az embert, aki elkövette ezt a poént.
Azt gondolom, valakinek ott fent ez hirtelen jó ötletnek tűnt. Hiszen milyen dolog ez már, viccelni a másik baján! Ez nem PC, kéremszépen. Azt is gondolom, mostanra néhányan nagyon megbánták ezt a lépést.
Olyan mértékben felháborodott a Twitter közönsége, olyan mennyiségű cikk jelent meg több portálon és került címlapra, amit PR értékben nagyon sok hónap Forma 1 szponzoráció tud csak ellensúlyozni. A Vodafone hibázott. No nem a cég, hanem azon felelős okosok, akik ezt a kirúgást kitalálták. (Gondolom felelős, az nem lesz. A Matávnál Magyar Telekomnál se lett végül...)
A Twittert sikerült félreérteni. Nem sok embert lehet ott elérni, nem a telefonozó százezreket, milliókat. Hanem azt a néhány száz embert, akik elérik a telefonozó százezreket, milliókat. A véleményvezéreket. Lehet, a managementnek nemcsak inni kellett volna lejárni Tihanyba, hanem be is kellett volna ülni pár előadásra is, hm?
A történet vége az lett, hogy a T-Mobile szerencsétlen technikai zűrjének a legnagyobb vesztese a Vodafone. Ráadásul senkit nem hibáztathatnak, ezt csak maguknak köszönhették.
Ehhez csak gratulálni tudok, uraim!
Utolsó kommentek