Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Értjük, de nem szeretjük

Címkék: smo

2009.12.10. csütörtök 00:23 Konrad

Hogyha befogod a szemem, jobb, ha befogom a szám
Mert a vakvilágba nem beszélek, ne haragudj rám
Hogyha kinyitom a szemem, akkor kinyílik a szám
Amit látok, arról szólhatok csak, ne haragudj rám
 

(Zorán)

Van abban valami félelmetes, hogy a közösségi kommunikáció hazai erejét egy oltári nagy hiba mutatta meg nekünk. Pedig az egész csak egy kis üzemzavarnak indult...

...történt ugyanis, hogy múlt hét pénteken leállt a T-Mobile hálózata (pontosabban a működési, rendelkezésre állási mutatók jelentős mértékben elmaradtak az elvárható és kielégítő szinttől). Erről történő kommunikáció két fontos eleme közül az egyik egy Twitter üzenet volt a T részéről (a másik meg az MTI, naná, kikerülhetetlenül - de nem belinkelhetően, hiszen ők még a XX. században élnek vadul).

Majd erre reagált a Vodafone is, egy kis vicces szösszenettel. (Meg egy AdWords hirdetéssel is, persze.) Egyébként ez a válasz annyira nem volt nagy durranás, de legalább volt. Jó volt. Miért? Nem volt belemenős, nem akarta magát eladni, nem volt kárörvendő (jó, csak egy kicsit). Viszont pontosan illett abba a stílusvilágba, abba a közegbe, ami a Twitteren történik.

És akkor itt le is zárhatnánk a történetet, vége, ennyi. A T-Mobile kapott egy piciny fricskát, a Vodafone okosan és jól jött ki a történetből, írjunk fel neki egy kis piros pontot az üzenőjébe, lassan elhisszük, tényleg itt élnek velünk egy platformon.

Frászt.

A kis magyar valóság kafkaibb, mint egy abszurd dráma mondjuk a Pesti Színházban. A kis magyar valóság igazi csapásmérő eszköz. Olyan munkásököl, vasököl, oda csap, ahova köll. Szinte már Bunkócska, te drága!

A Vodafone ma kirúgta azt az embert, aki elkövette ezt a poént. 

Azt gondolom, valakinek ott fent ez hirtelen jó ötletnek tűnt. Hiszen milyen dolog ez már, viccelni a másik baján! Ez nem PC, kéremszépen. Azt is gondolom, mostanra néhányan nagyon megbánták ezt a lépést.

Olyan mértékben felháborodott a Twitter közönsége, olyan mennyiségű cikk jelent meg több portálon és került címlapra, amit PR értékben nagyon sok hónap Forma 1 szponzoráció tud csak ellensúlyozni. A Vodafone hibázott. No nem a cég, hanem azon felelős okosok, akik ezt a kirúgást kitalálták. (Gondolom felelős, az nem lesz. A Matávnál Magyar Telekomnál se lett végül...)

A Twittert sikerült félreérteni. Nem sok embert lehet ott elérni, nem a telefonozó százezreket, milliókat. Hanem azt a néhány száz embert, akik elérik a telefonozó százezreket, milliókat. A véleményvezéreket. Lehet, a managementnek nemcsak inni kellett volna lejárni Tihanyba, hanem be is kellett volna ülni pár előadásra is, hm?

A történet vége az lett, hogy a T-Mobile szerencsétlen technikai zűrjének a legnagyobb vesztese a Vodafone. Ráadásul senkit nem hibáztathatnak, ezt csak maguknak köszönhették.

Ehhez csak gratulálni tudok, uraim!

93 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr841587329

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Interjú a Vodafone-tól kirúgott marketingessel 2009.12.10. 10:22:46

Mint bizonyára már mindannyian tudtok róla, a Vodafone elbocsátotta egyik, frissen felvett online marketingesét. Az ok pedig az volt, hogy a múlt pénteki nagy T-offline idején ki merte írni Twitterre ezt az üzenetet. A kirúgás híre egyöntetű visszatets...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli (SSDB) 2009.12.10. 00:28:23

Egyetértek. Voda ennél rosszabbul ha akart volna sem jöhetett volna ki rosszabbul...

Bitter Brunó · http://www.nextwave.hu/blog 2009.12.10. 00:30:49

Azt kéne asap kirúgni, aki ezt a kapitális barom döntést hozta. Óriási károkozás ez a Vodafone-nak.

dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2009.12.10. 00:31:08

Kíváncsi vagyok a Pannon vajon fog-e valamit lépni erre? Nekem legalábbis elég magas labda most ez: akár vegyék fel a srácot, v ilyesmi... :)

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.10. 00:34:43

"A történet vége az lett, hogy a T-Mobile szerencsétlen technikai zűrjének a legnagyobb vesztese a Vodafone."

120%-ig egyetértek. ha kicsit durvabban akarok fogalmazni ez ritka nagy balfaszsag volt am :)

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.10. 00:52:01

@BKV figyelő: azert a "Mutasd meg nálunk mire vagy képes!" eléggé wtf ezekutan ;D

p308 · http://spor.blog.hu 2009.12.10. 04:49:03

A happyend ez lehetne: A felelősöket, akik a korábbiak kirúgásáért feleltek, már kirúgták.

Hány ember tud erről? A vodafonozó bulvárolvasó többség aligha. Hacsak fel nem kapja valamelyik újság. Addig csak vihar a pohárban. Sajnos.

2009.12.10. 07:12:52

tipikus, tesz valamit az ember a cégéért, hisz a voda volt kiemelve a twitt kapcsán, nem a srác, aztán az szépen kirugják az embert bullshitra hivatkozva... szerintem azért, mert beültek pár előadásra....

2009.12.10. 07:16:56

@cadmagician: csapatépítésre (előadás) gondolok. rosszul értették. :)

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.10. 07:54:01

A voda vezetésébe ilyen balfaszok is bekerülhetnek??? Hát nem értik az egészet??? melyik évszázadban vannak ezek???
Hihetetlen! Ez csak itt MO.-n történhet meg.

p308 · http://spor.blog.hu 2009.12.10. 08:17:55

Dec. 10, reggel 8.12, Rádió Q-n Fiala megpróbálta felhívta ezzel kapcsolatban Suba Jánost a VF kommunikációs igazgatóját.... nem vette fel (vagy nem működött a hálózat).

Kilgore Trout 2009.12.10. 09:08:31

@p308: A vicc az, hogy a Suba néhány éve még a Pannonnál volt igazgató.

p308 · http://spor.blog.hu 2009.12.10. 09:23:22

Hadd találjam ki, hol lesz a következő helye:) Bocs, Konrád, lehet hogy kicsit félrevittem.

fingerbangs 2009.12.10. 09:26:38

a vodanak vegre volt 1 jo poenja, erre gyorsan elbassza az egeszet egy szemelyzetis dontessel
LOL
nagyon okos volt aki kirugta, remelem a fonokei buszkek ra
:)

bülbül · http://www.bulbul.hu/ 2009.12.10. 09:29:38

Van a dolognak még egy nézőpontja a Voda oldaláról ami akár még súlyosabb is lehet: Szerintetek ki fog ezek után elmenni hozzájuk dolgozni online marketing területre? Milyen kreativitással, szakértelemmel rendelkezik majd az az ember, aki a most kirúgott helyére kerül? És vajon mit fog gondolni az a jópár igazán tehetséges pályakezdő akiért valójában küzdenek a telkó vagy más cégek?

Szóval nem biztos, hogy ez csupán rövid távon lesz hatással, hanem akár hosszú 2-3 évig is eltartó hátrányokat okozhat.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2009.12.10. 09:34:55

Most lesz igazán termelékeny a Voda! Hajrá! :)

(nem)

kispista2 2009.12.10. 09:35:23

Valamelyik főnöknek csípte a szemét, és most találtak egy ürügyet hogy kirúgják.

Asszem 2009.12.10. 09:36:53

Na azért eléggé túl van lihegve ez a dolog, nem a Voda a nagy vesztes, hanem a srác, ha nem talál gyorsan munkát, a 15 perc hírnév gyorsan múlik, a nagyközönséget két hét múlva megkérdezve szerintem senki nem fog emlékezni a történtekre, mi is csak azért, mert ez volt az első ilyen eset.

A Vodás twittek meg maximuk kicsit szárazabbak és lassabbak lesznek a jövőben, amíg átfutnak a megfelelő jóváhagyásokon, dehát nem ettől fog összeomlani a voda.

Ne becsüljük túl magunkat, kb. pár ezren lehet, aki egyáltalán el tudja mondani mi történt, a nagyközönség azt sem tudja, mi az a twitter...

Kerekes Géza · http://www.marketresearchagencies.eu 2009.12.10. 09:43:16

A főnökei valószínűleg előtte nem is hallottak még a Twitterről. Ez tényleg szánalmas.
De vegyünk vissza egy kicsit, a végén még bennünket is beperelnek a kemény szavakért :)

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.12.10. 09:45:47

@Asszem: a srác máris kapott munkaajánlatokat (gondolom olyan cégektől akinek kicsit több az agyuk mint a vodának), tényleg nagy vesztes szegény :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 09:54:25

Arról van itten szó kéremszépen, ha valakinek netán nem lenne még mindig világos, hogy nem volt semmiféle rendszerváltás, csak az egykori elvtársak csináltak maguknak egy vadkapitalista förmedvényt, ahol minden az övék, és már a kis gondolatrendőrségüket sem kell fenntartaniuk (pedig micsoda nemzeti sport volt egymás feljelentgetése!), mert bárki bármit mondhat, a szajréra már ráültek hájas seggeikkel. (tévedés ne essék: az összes párt ezekkel van tele ma is) Ez nem demokrácia, hanem tízmillió rabszolga döbbent asszisztálása mintegy tízezer utolsó hitvány gazember gátlástalan szabadrablásához. Aki valamiféleképpen, gennyes seggnyalás-sorozatok és mocskos megalkuvások árán, a lelkét is eladva a közelébe férkőzik ennek a pár ezer semmirekellőnek, azt úgy-ahogy hagyják túlélni, mindenki más meg akár éhen is dögölhet. És persze, hogy valamelyik lelkes törtető fogja az utolsót rúgni az emberbe, amelyiknek az a kényszerképzete, hogy csak elég elvtelennek kell lenni, és neki is összejöhet a tutijó. És persze, hogy neki van igaza.

Aztán amikor egy ilyen gennyes kis törtető valami közepesen alulfizetett főnököcske lesz és megrészegedik attól, hogy hatalma van egy irodányi ember felett, hajlamos ilyen ökörséget csinálni..

Vajon csak színjáték az egész, vagy tényleg kirúgtak egy embert a dolog nyilvánvaló reklámértéke miatt?

Hogy is szokták mondani? Remélem komoly, mert viccnek egy kicsit durva lenne! Ennyire élő ember nem lehet álszent és képmutató.

georgejr · http://mav.blog.hu 2009.12.10. 09:54:45

@Asszem: Nem ertek egyet. Mindenhol most ez a kirugas a hype. Tamas jo szakember, nem hiszem, hogy nagy vesztes lenne. Plane, ha Zka-nak van igaza.

ferikruger (törölt) · http://webkukkolo.blog.hu 2009.12.10. 09:55:57

A Vodafone ezzel a lépéssel semmit nem vesztett, viszont megnövelte a Twitter követőit, és belső negatív reklámmal erősítette a saját márkanevét.

Nem fogják az eddigi Voda felhasználók hirtelen tömegesen visszadobni a telefonjaikat, és átmenni a másik szolgáltatóhoz.

No meg, mikor a K&H-nál volt pár éve az a Kulcsár botrány (ami azért nagyobb volumenű volt, mint ez a kis Twitter játék) és lerendezték, utána a bank olyan gyorsan kinőtte magát, hogy szinte senki nem gondol Kulcsárra ma már... Gyakorlatilag: jót tett nekik a botrány, igaz jól is kezelték.

Visszatérve: A Vodafon azért rugta ki az ürgét, hogy még hangosabban beszéljenek a témáról az emberek, és mivel boldog boldogtalan cikkezik róla, elérték a céljukat --> nyertek!

zebu_ba 2009.12.10. 09:56:52

Én felhívtam a 1788-at (Vodafone kiemeltügyfél-szolgálat) hogy jelezzem egyet-nem-értésemet, és javaslatuk alapján írtam ezügyben az ugyfelszolgalat@vodafone.hu, illetve a corporate@vodafone.hu címre is. Gondolom, lehetne írni felsőbb szintre is, de nem tudom, kinek. Javaslom, Ti is tegyétek ugyanezt.

Matyas_Siska · http://csirip.blog.hu 2009.12.10. 10:01:50

Csak annyit mondanék, ez így fog szerepelni a naptáramban: "Az a nap, amikor a Vodások bebizonyították, hogy semmit, de semmit nem értenek az online közösségi kommunikáció szelleméből." Gratula.

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2009.12.10. 10:02:13

@Asszem: A Voda tweetek nem szárazabbak lettek, hanem megszűntek.

Amúgy @Darko: tényleg valószínű, hogy nem hallottak a twitterről, így fogalmuk sincsen arról, hogy az adott csatornára milyen kommunikáció illik.
Szerintem teljesen megállja a helyét.
Olyanok, akik nem ismerik, azon a véleményen vannak, hogy tényleg egy kicsit cinkes volt.

A kulcsszó, a megfelelő stílus a megfelelő csatornára. Uff

Vic_ 2009.12.10. 10:02:14

Emlékszik még valaki a régi vodafone-os reklámokra? Amikor az őrült feltalálót (voda) befenyítette a két kopasz állat? (T, Pannon) Ennek fényében elég álszent a lépés h kirúgják a kollegát...

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2009.12.10. 10:03:01

Ez is egy ingyen reklám a oroszvízes telefon társaságnak...
A srác jó szakember. Megláttam a rést és betöltötte tartalommal. Szívesen alkalmaznám, de mi cégünk nem tudja megfizetni. De ha olvassa és nem akar sokat keresni, akkor jelezze:)))

azAttis 2009.12.10. 10:07:43

Akkor a Vodafone az új neverget.

Maradi pöcsfejektől (idézet az index címlapjáról) minek vennénk telefont?

heraklész 2009.12.10. 10:10:16

Nem is hiszem el , hogy a szocializmus megszünése után húsz évvel ilyen megtörténik. Ezek még azoknál is paranoiásabbak.

Kerekes Géza · http://www.marketresearchagencies.eu 2009.12.10. 10:11:59

@zebu_ba: van egy olyan érzésem, hogy a gyereknek már esze ágában sincs visszamenni a Vodához...

zebu_ba 2009.12.10. 10:23:49

Nem a gyerekről van szó. De a vodafone oldja meg, amit eltolt, és kommunikálja le! Nálam most kb. 50 pontot esett népszerűség-indexük, pedig két flottánk és egy halom egyéni előfizetésünk van náluk, és a kezdeti bénázás után a legdinamikusabb, (számomra) a legjobb szolgáltatásválasztékot nyújtó és mindehhez a legkedvezőbb díjakat kínáló társasággá nőtték ki magukat, szóval alapvetően elégedett vagyok velük. De ez most nagyon nem tetszik.

papugaja 2009.12.10. 10:36:40

"Azt is gondolom, mostanra néhányan nagyon megbánták ezt a lépést."
Ez tuti.
A Vodafone rendre bizonyítja, hogy egy lúzer banda. Nem tudom sajnálni őket.

SYNG · http://www.youtube.com/user/syngsyng 2009.12.10. 10:39:13

Engem inkább a jelenség zavar: biztos észrevettétek, hogy mostanában "rászálltak a neten postolgató emberekre". Csak azt nem értem mióta kell ennyire komolyan venni bármit ami ilyen könnyen manipulálható?!
Sorra olvasom h perbe fogták xy-t, mert ezt és ezt írta a blog-ján. Cenzúra szagot érzek ami a Twitter és társai rothadásának előjele!

Novi bácsi 2009.12.10. 10:41:36

Egy szép mesében ez történne: Subát (is) kirúgják (igaz, hogy mondjuk nem az ő döntése volt, de bűnbaknak simán megteszi).

De ez sajnos a (magyar) valóság... és senkit nem hajtanak el a vérbe, legfőképpen azt a csökött agyú barmot, aki EZT gondolta nagyon okos megoldásnak.

És hány ilyen önmagát nagyon okosnak képzelő vadbarom "vezető" él (jól) ebben az országban.

És igen, ha lehet ez a legrosszabb az egészben, hogy SEMMI nem fog történni a Voda házatáján, mert ezek a kretének - bár jópáran verik most náluk a falba a fejüket - a kivárásra játszanak. Mert majd csak elcsendesedik ez a dolog. Hát nem fog.
És ha ezt gondolják, ezzel megint csak a tökéletes alkalmatlanságukat bizonyítják... Szerencsétlenek...

Doubledeceker 2009.12.10. 10:50:45

Parasztság volt a srác részéről ez a komment. Mivel a Vodánál is előfordulhatnak rendszer hibák, az élet már csak ilyen.

Ja és humor sem volt benne, és minden ismerősöm egyetért ezzel béna volt ez a twitter írás.

Szóval, igen, nincs ebben semmi kitették a szűrét....

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.12.10. 10:54:13

@Nandi29: itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter...

karatekutya 2009.12.10. 10:54:45

Ez pont erről szól: The Cluetrain Manifesto
www.cluetrain.com/
A piacról, Internetről és az ott lezajló kommunikációról. Aki kirúgta a srácot, azzal elolvastatnám az oldalon alul a 95 tételt, oszthatná magának a fekete pontokat.
Az anyag 1999-es.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 10:57:02

lehet, hogy parasztság volt, lehet, hogy meggondolatlan volt, lehet, hogy etikátlan volt, engem mindez nem érdekel.

engem az érdekel, hogy nem akarok egy olyan velejéig zülött, mégis álszent társadalomban élni, ahol egy hazug, tolvaj miniszterelnök évekig érinthetetlenül tevékenykedhet óriási károkat okozva, máshol meg szakembereket kirúgnak az állásukból egyetlen mondat miatt.. ez egyszerűen nem normális dolog.

Doubledeceker 2009.12.10. 11:07:14

@Bukowszky:

Faszom az egyik az áalami szféra a másik meg a versenyszféra.

A versenyszféra többé kveésbé működik Magyarországon.

Az álami szféra, na inkább hagyjuk is mert rögötön sírok.

De a kettő nem kapcsolódik. A baj csak az, hogy nálunk az áalm már akadályozza a versenyszféra működését is.

De barátom te lökött vagy, hogyha egy multis kirúgás mögött is a politika hatását látod.

Srác lehet, jót tett, de nem tartotta be a munkáltatója utasításait. Kitették, lehet hiba volt, lehet nem.

Normális ember ugyis szarik az egészre, a telefonját telefonálásra használja, és max 2 évente cserél telefont. Szolgáltatót meg egyszer választ, mer kurvára nincs különbség.

zebu_ba 2009.12.10. 11:15:34

@Nandi29: Azért előfordul, hogy van különbség :) Én mindenesetre nem bántam meg, hogy váltottam.

Telefont én sok mindenre használok, nem csak telefonálásra. Ha te csak arra, az is igazolja, nem használod úgy ezeket a dolgokat, ahogy mi. Talán ezért sem érted miért e felhördülés :-) Vagy mégis? ;-)

repecs 2009.12.10. 11:15:37

Ezek a komentek is ugy fognak járni mint az index es cikk hozzászólásai? Nyom nélkültörlik?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 11:15:52

@Nandi29: én arról beszélek, hogy miféle világ, társadalom az, amelyikben így játszhatnak egy ember életével? Az emberi élet szentségét felülírhatják marketing szempontok és az átkozott haszon mágikus imádata?

Horgos Eszter · http://tamadohattyu.blog.hu/ 2009.12.10. 11:17:50

@Nandi29: de, kapcsolódik. ugyanis az állami szféra jellege miatt élünk pofabeországban. pofabeországban mindenki fosik. pofabeországban szürkének kell lenni, mert akkor nem ér baj. ez az üzenete ennek az ügynek. ha nem csinálunk semmit, abból baj nem lehet.

Doubledeceker 2009.12.10. 11:18:52

@zebu_ba:

Mi a radai rosebbnek használnám a telefonomoat internetezésre?

Van a munkaheléyemen net, otthon. A köztes időket meg kibírom net nélkül.

Ja és van mobil interentem is, az céges, de nem nagyon használom. Mivel szinte mindenütt van net amerre járok, szóval.

Mi a faszomra is lehetne még használni egy telefont, aminek minősége függ a szolgáltatótl?

De most komolyan?

Doubledeceker 2009.12.10. 11:21:34

@Bukowszky:

Ja mert nincs ám az éremnek két oldala?

Mert lehet szarozni egy másik cég nevét, csak úgy játszásiból, vagy csak úgy, hogy nekünk több ügyfelünk legyen? Persze mi másért ha nem pénzért?

Döglött oroszlánba nem illik belerúgni.

Szerintem ez akár pozitív üzenetet is hordozhat a Vodafone részéről. Nem rúgdaljuk a konkurenciát.

Érdekes amit írsz, mert a srác pont haszon szerzés miatt, dolgozott ott, ahol.

A kirúgás mondjuk talán tényleg túlzás volt, de hát ennyi.

Doubledeceker 2009.12.10. 11:23:33

@Karpo:

Részben egyetértek, de a multik azért nem pont úgy működnek, ahogy az állami széfra, és van ahol még örülnek is annak, aki felemeli a hangját.

A multik (már amelyik) már nem mind olyanok, mint a velejéig romolott közféra.

De persze, sajonos azok sem tökéletesek.

És nem pofát befogni kell, hanem megolndoltan kinyítni. De ez nyugatabbra is így van ám.

Cruizer 2009.12.10. 11:34:54

@Nandi29: Az egészet meg lehet fogni onnan, ahonnan a postban is történt bár ez eddig itt nem merült fel igazán a kommentek között.

A Telekomos vizsgálat eredményeként - ahol alsó hangon is több tízmillió eurós tulajdonképpeni csalást láthatunk - nincs felelős. Egy vicces de esetleg etikailag kifogásolható tweet miatt meg kirúgnak egy embert.

Na és akkor erről az oldalról ügyesen be lehet fűzni a Bukowszky gondolatmenetét is...

A Kárpátok Ostora 2009.12.10. 11:35:43

@Bukowszky: Kapitalizmusnak hívják. Hol voltál az elmúlt húsz évben?

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.10. 11:35:55

"Vodafone. Csak rólad szól."

Doubledeceker 2009.12.10. 11:40:11

@Cruizer:

Ja be lehet, csak nem sok köze van ennek az álamhoz, meg egyik hazúg politikusunkhoz sem.

Ez a voda ügye, és ha így döntöttek, jól tették.

Ők nem felelnek, más miatt. Lehet rossz döntés volt, de ennyi. Ők nem tehetnek arról, hogy máshol meg rohad az ország.

Azért mert az ország 70% rohadt, nekem még illik jól dolgozonom, és meghozhatok akár ilyen döntéseket is. Azaz azért én kitehetek valakit, mert mondjuk 5x kést el egy hónapban, és nem fog érdekelni, hogy mások akár 200 milliókat is lopnak.

Ezek a dolgok így nem függenek össze, persze más szemszögből, minden mindennel összefügg...

Nehéz kérdés az biztos.

Amúgy meg szerintem a Voda jól tette, amit tett. Üzletileg így korrekt. Talán kicsit erős, de ennyi.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.12.10. 11:42:10

@A Kárpátok Ostora: próbáltam ember maradni. látom, neked nem biztos, hogy sikerült.

karatekutya 2009.12.10. 11:47:48

@Nandi29: Látod milyen jó dolog ez az internet? Nem érted az egész probléma alapját, de mégis írhatsz róla szabadon, mi meg válaszolunk.
A Voda alkalmazta a szigorú, öltönyös, feszes nyakkendős, mikrofon mögött beszélő szóvivős stílusát. Ennek a "corporate speech"-nek nincs közönsége, legfeljebb a befektetők, és a céges gyűlésen az alkalmazottak, esetleg még a hatóságok.
Nem véletlenül, de a Voda reklámokban sem egyenletes tónusban beszélő, jól fésült embereknek adják el a szolgáltatást, hivatalos szöveget használva. A piac ezt nem érti, sőt nem is szereti.
A PR-os ember viszont a piac felé kommunikált, ugyanabban a könnyed stílusban amit a cég pl. reklámok esetében alkalmaz, de erre kirúgják. Egyébként meg kőkemény verseny van a két cég között, bármit megadnának érte, hogy a másik hibázzon, tönkremenjen, és ezt az emberek is pontosan tudják. Az "adjunk meg minden segítséget versenytársunknak" szöveggel viszont nyíltan hülyének néznek mindenkit.

A Kárpátok Ostora 2009.12.10. 11:49:59

@Bukowszky: Éppen ellenkezőleg. Ha jól veszem észre, a te életedet irányítja a gyűlölet és a keserűség, ennek viszont semmi köze az emberséghez. Nőjj fel és vállalj felelősséget az életedért.

ArgonX 2009.12.10. 11:53:46

@Asszem:

Egyetértek. Egy kissé valóban túl van ez a dolog lihegve...

Kívülről könnyű azt észt osztani, de aki valóban dolgozott multi cégnél, az tudja, hogy vannak kőkemény szabályok (integrity), amikről aztán mindenkinek meglehet a privát véleménye. Ami senkit nem érdekel... A GE-től sokkal kisebb szarokért is kirúgnak, bármennyire is jópofa dolgot csinálsz.

Hibáztak volna a vezetők? Szerintetek igen. A vállalati kultúra alapján viszont tették a dolgukat.

És azt sem hiszem, hogy ez bármilyen hatással is lesz majd a Vodafone jövőjére.

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.10. 12:00:20

vodafonet googlebe irva, mar majdnem top3ban van ez a tema. top10bol 3 errol szol. niec! :)

zsoltikam · http://catapult.blog.hu 2009.12.10. 12:02:50

@ArgonX: tul eros mar a kozossegi media szerepe annal hogy ennek ne legyen hatasa. merni nemhiszem hogy lehetne; de szerintem valami hatasa biztos lesz. mindenesetre erdekes figyelni hogy alakul az ugy es megy vegig egy ilyen hullam a zinterneten. engem kifejezetten szorakoztat.

Franzi 2009.12.10. 12:07:47

@Nandi29:

szerintem frappáns volt és nem sértő. pontosan ilyen kell. vagy előtte bizottsági ülés kellet volna, ahol megszakértik és 6 hónap után megszületik egy döntés?

nem ismerem a srác munkáját, de amit itt csinált, abból nekem a következő jön át:

kreatív, gyors és képes döntéseket hozni.

a vodanak a tisztességes versenyről csak annyit, hogy miért is korlátozza nálam a internet sebességét egy bizonyos volumen felett, amikor nem is ebben állapodtunk meg?

nick: 2009.12.10. 12:08:49

ide is megírom:

a T-nek ha esze van, most azonnal felveszi az embert online marketingesüknek

akkor is, ha amúgy semmit sem ér, mert akkora marketing üzenet ez most, majdnem ingyen

...és fénymásolni legrosszabb esetben is tud
(bár valszeg sokkal-sokkal többet ér egy ilyen agy)

vodafone meg balfék volt
a T ezt sokáig köszönheti neki
nélkülük még ma is a T bénázásán csámcsognánk

Mária 2009.12.10. 12:09:58

@dojle:

Miért lépne a Pannon erre bármit?

Kell neki, hogy összemossák a nevét ezzel a világméretű ostobasággal?

Mária 2009.12.10. 12:12:58

@bülbül:

"Szerintetek ki fog ezek után elmenni hozzájuk dolgozni online marketing területre?"

Nem csak ezt a pozit hirdetik, hanem sok másikat is.

Lehet, hogy eddig sem volt vonzó a Vodánál dolgozni?

algi 2009.12.10. 12:18:42

Ezek után mit fognak twittelni? Az nem fér be a 140 karakterbe, hogy "Úgy értesültünk, a T-mobile hálózata hiányosságokban szenved jelenleg. Reméljük, hamarosan kielégítően fog működni, hogy a tisztességes verseny továbbfollyon, de addig is állunk mindenki rendelkezésére. Jelenlegi tarifáinkat a következő helyeken érhetik el a Tisztelt Ügyfelek: […]"

pvojnisek 2009.12.10. 12:22:23

A twitter csak egy eszköz a marketing mixben. Mi, akik már több évet (évtizedet?) aktívan eltöltöttünk az interneten, kialakítottunk egy nyelvezetet, szokásokat. Az utóbbi 10 évben a net is sokat változott, a kommunikáció stílusa a valós életet közelíti (kapott már valaki magázós e-mailt? - 95-ben ez elképzelhetetlen lett volna).
Ma már az internet is csak egy cső a sok közül. Ami a csövön kijön, a mögé a vállalatot kell kézelni és nem személyeket, nem bloggereket, twittezőket.
Egy etikai szabályzattal rendelkező cég nem engedi meg magának, hogy egy kevés szereplős piacon így kihasználja a másik (valljuk be) pechét.
Aki azt mondja, hogy jó ötlet volt egy ilyen twit bejegyzés, szívesen látna egy hasonló tartalmú tv hirdetést is?
Ha ez nem egy koncepció része, akkor teljesen igazat adok a Vodának.

Kolompár Sztárszki 2009.12.10. 12:30:57

igazi marketinges eset: beszéljük meg jól a semmit.
"a kommunikáció stílusa a valós életet közelíti."
www.vancso.hu/bullshit/
ctrl+c+v

Páneurópai Harci Kos 2009.12.10. 12:49:27

Úgy gondolom, hogy a Vodkafon hülyeséget csinált nem élni egy ilyen baromijó reklámmal:)
Az meg hogy kitették az ürgét, nevetséges.
(jutalmat kellett volna adni, inkább)

caligne 2009.12.10. 12:56:33

@Páneurópai Harci Kos: Nem jutalmat, csak honoráriumot.

zebu_ba 2009.12.10. 13:10:45

@Páneurópai Harci Kos: Jutalmat Rózsa és Robin ad a vodánál :-)

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.12.10. 13:44:32

@ArgonX: "És azt sem hiszem, hogy ez bármilyen hatással is lesz majd a Vodafone jövőjére."

Egyetértek.

Itt, a hozzászólók között például hányan mondták le a Vodafone előfizetésüket ennek hatására?

zebu_ba 2009.12.10. 14:01:16

@Droli: 2 vitamaxra most megyek számhordozási engedélyt kérni. A cégeseket egyelőre nem viszem, mert most épp nincs alternatíva sajna (hűségnyilatkozatok és egyebek)

Doubledeceker 2009.12.10. 14:29:48

@Franzi:

Frappáns? Ja nézőpont kérdése, Ami elromolhat az el is romlik, és ezt úgy tűnik a Vodánál is jól tudják.

Ez nem frappáns volt, hanem parasztság.

Talán túlzás volt kirakni a fazont, de a vodának kifelé kellett kommunikálni, hogy ő jó fej.

Nem csak csitrik vannak ám. Bár ha belőlük van több, akkor ilyen reklám kell...

Franzi 2009.12.10. 14:49:52

@Nandi29:

szerintem frappáns, de mint tudjuk soha nem lehet 100%-ot elérni, ha megmutatsz 100 embernek egy reklámot, nem fog mind a 100-nak tetszeni.

a voda ezzel a kirúgással nem azt kommunikálta, hogy ő a jó fej.

mit is értesz "csitri" alatt?

Doubledeceker 2009.12.10. 14:55:39

@Franzi:

Olyan embert, aki inkább ad a látszatra, mint a valódi értékekre.

Olyan embert, aki képes más kárán nevetni.

Mindegy egyszerű tinikre gondoltam, kiknek ez jófejség volt.

Az üzelti életben a voda reakciója korrektséget suggal...

Ja de azt elismerem, hogy több a hüle, mint az üzletember, tehát üzletileg tralán hiba volt, de egy korekt lépés.

Franzi 2009.12.10. 15:40:24

@Nandi29:

lazíts már! :)

nekem is t-mobilos telcsim van és én képes vagyok elismerni, hogy igenis frappánsan reagált a voda.

ami meg a tiniket illeti: 76 éves anyukámnak is tetszett a voda reakciója. ebből nagyjából azt is kiszámíthatod, hogy én hány éves lehetek.

az üzleti korrektség meg ott kezdődik, ha vki betartja, amit ígér. ha voda nekem azt ígéri, hogy korlátlan az mobil internethasználat, akkor ne korlátozza a hó végére azzal a jelszóval, hogy túl sokat használom.

Franzi 2009.12.10. 15:49:10

@Nandi29:

lazíts már! :)

nekem is t-mobilos telcsim van és én képes vagyok elismerni, hogy igenis frappánsan reagált a voda.

ami meg a tiniket illeti: 76 éves anyukámnak is tetszett a voda reakciója. ebből nagyjából azt is kiszámíthatod, hogy én hány éves lehetek.

az üzleti korrektség meg ott kezdődik, ha vki betartja, amit ígér. ha voda nekem azt ígéri, hogy korlátlan az mobil internethasználat, akkor ne korlátozza a hó végére azzal a jelszóval, hogy túl sokat használom.

KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.12.10. 16:18:15

A Voda rosszul jön ki ebből, muellah meg jól. Minden csoda három napig tart, szóval néhány hét vagy hónap, és az emberek nagy része elfeledkezik erről a blamáról, muellah meg örülhet egy valószínűleg jobb állásnak.

Mi meg annak, hogy tudunk hozzá kapcsolni egy játékot: megajob.hu/2009/12/online-megmondoember

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.12.10. 16:50:29

azért szerintem pár hét múlva ez a téma is megy a süllyesztőbe és senki nem fog lihegni rajta... most nagy show, mindenki erről postol, kommentel... de 3-4 hét múlva más senki nem fog emlékezni a sztorira, mert lesz más.

2009.12.10. 18:08:57

@BaluKapitany: az élet már csak ilyen :DD például én sem emlékszem egy hete mit ebédeltem.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.10. 20:16:16

ez egy miniatűr történelmi esemény

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.10. 20:43:27

"De a kettő nem kapcsolódik."
de kapcsolódik, mert ha politikában sok a faszkalap, akkor a saját képükre próbálnak formálni mindent amihez közük van, még akkor is ha éppen nem tudatosan teszik

nikk rivers 2009.12.10. 21:24:49

Nem tudom hogyan akarja majd megszólítani a net felső tízezres rétegét a voda? Tök hiteltelen lett..

Igen, egy hét múlva senki nem fog emlékezni a sztorira, de az mindenkinek eszébe fog jutni, hogy vodás marketing/ kommunikációnak még kevésbé lehet hinni ha netről van szó.

Maradjanak a percforgalom árazásánál, a web nem az ő világuk.

steve36 2009.12.11. 21:18:09

nem volt teljesen százas a suba, monnyon le :)

boldogok_a_sajtkészítők 2009.12.13. 20:32:25

csak néhány gondolat...
A Vodafone-nak van kb egymillió ügyfele. Nekik elsősorban őket, a tömeget kell kiszolgálniuk a napi betevőért. A nagyközönséget viszont még mindig nem (főleg) az interneten - horrible dictu Twitteren - lehet elérni...

A Twitterező közönség persze szereti azt hinni, hogy ők a véleményvezérek, bár erre bizonyÍték még nincs (van?). Bármi is legyen, ez a kör a telco piac célközönségének egyelőre csak egy nagyon kis töredéke...

Persze, ebben a körben most romlott a megítélésük, de ez korántsem _akkora_ katasztrófa. A következő akciós ajánlatnál például biztos, hogy senki nem fog már erre emlékezni. ...

boldogok_a_sajtkészítők 2009.12.13. 20:35:55

bocs, kétésfélmillió ügyfél az az egy... így főleg.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.13. 21:14:21

@templar: pont erről írtam már, nem előfizetőket veszítettek, hanem arcot. És nem mindenkinél, csak pár olyan embernél, akik viszont jó sok embert elérnek.
Nos, ez mindössze annyit jelent majd a jövőre nézve, hogy ha botlik a Vodafone, akkor a véleményvezérek mennyire lesznek elnézőek. Ezek után IMHO nem lesznek.

boldogok_a_sajtkészítők 2009.12.14. 07:58:54

@konrad: Értem én, pont az a kérdésem, hogy piaci szempontból (2,5 millió ügyfél elérésében) mennyire véleményvezér az index-twitter közönség valójában.

(vö. milyen gyorsan vették le az indexről a kommenteket - hiába, a Voda elég sokat költ médiára, a kommunikációs szakma persze ki van akadva most rájuk, szerintem egészen a következő potenciális megrendelésig...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.12.14. 09:29:00

@templar: véleményvezér, de természetesen nem közvetlenül. Vagyis nem az történik, hogy valaki azt mondja: mond le a Vodafone-od. Az történik, hogy lesznek, akik ezért (meg más ezzel egy szintű dologért) mégsem őket választják.

A kommentek leszedése más kérdés. Akkor és ott elmondta Uj Péter az okokat, és ennek semmi köze nincs a hirdetésekhez. Nem kell elhinni, végülis arra vagyunk kódolva, hogy csak magunknak higgyünk :)


süti beállítások módosítása