Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek

Címkék: smo

2009.12.11. péntek 20:22 Konrad

A Twitter idehaza is kezd különleges kommunikációs platformmá válni. Eddig csak a tengerentúli hírekben hallottuk azt, hogy valamit először a Twitteren jelentettek be, vagy ott vált hírré egy esemény. Pedig a Twittert egyszerűsége és gyorsasága szinte predesztinálja arra, hogy a leggyorsabb hírcsatornává tegye, de eddig úgy tűnt, hiányzik idehaza az a tömeg, az a felhasználói bázis, amelyik valóban vevő ezekre a hírekre és valóban fel is kapja azokat.

Vagyis kevesen vagyunk, na. Ez volt a mondás - eddig.

Aztán az elmúlt hét nap mindezt felülírta. Úgy is mondhatjuk: hét nap, amely megmutatta, hogy a Twittert egy valamirevaló kommunikációs szakember nem intézheti el egyetlen legyintéssel. Sőt, azt gondolom, mostantól van igazán súlya idehaza a Twitternek.

Kezdődött ugye a T-Mobile-os hibával, illetve az arra történő Vodafone-os válasszal. Ez a válasz twitt is már szép karriert futott be, de aztán jött a szerdai Vodafone-os bénázás (azóta már szinte mondássá vált, hogy nem ért hozzá, mint Vodafone a nethez), és végül zárult a mai nappal, amikor is Peresztegi Zoltán a Twitteren jelentette be, hogy otthagyja a Google-t, és ezt a hírt is nagyon hamar felkapta jópár webes újság, és nemcsak a szakmai sajtó. Még Zolit is meglepte, hogy ekkora publicitást kapott.

Pedig nem vagyunk sokkal többen, mint mondjuk egy-két hónapja. Nem is a Twitter volt a valódi hírcsatorna, a Twitter "csak" a katalizátor. Illetve ez így nem igaz, a Twitter inkább elsődleges csatorna volt. Ugyanis a Twitter ereje nem abban van, hogy hányan használják, hanem abban, hogy kik használják.

Az eddig jórészt tankönyvekből tanult véleményvezér fogalom mutatkozik meg itt nagyon plasztikusan: olyanok használják a Twittert, akik a kapott információt értik és megértik. Tudnak vele mit kezdeni, és ha olyan értékűnek ítélik, akkor megírják saját sajtótermékükben. Ami viszont már valóban tömegeket érhet el.

Van benne valami jó azért, hogy ennek a megmutatásában egy olyan cég hibája játszott közre, amelyik ezt simán túléli, illetve valójában az üzleti eredményét ez nem befolyásolja. Vagyis viszonylag vértelenül derült ki, hogy a Twitter idehaza is valódi véleményformáló erő, valódi hírcsatorna. (Eltekintve a kirúgott Müller Tamástól, de szerintem neki se tett ez rosszatt annyira.)

Annyit még mindenképpen hozzátennék, hogy ez nem szabad, hogy azt jelentse, a PR-osok rohanják le a Twittert. Mert nagyot koppannának. Nézzük meg ugyanis, hogy mi a közös az elmúlt egy hét híreiben:

  • ismert brand volt a történetben (T-Mobile, Vodafone, Google)
  • exkluzív volt a tartalom (máshol nem volt elérhető)
  • valóban érdekes volt szélesebb körben.

Ilyen hír pedig kevés van. Általában ugyanis az exkluzivitás nem történik meg, illetve nagyon hamar más csatornákon is eljut a hír az érintettekhez. Tehát a Twitter nem lett több mostantól, nem vált csodafegyverré. Maradt az, ami volt, éppen csak megmutatta egy kicsit az erejét.

És van olyan ereje, amivel számolni kell mindenkinek.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr741591236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2009.12.11. 20:26:12

hm... mekkora lenne, ha MTI kilépne önnönmagából és mondjuk így nyomná a friss híreket... még beleférne az OTS hírvonal is (a fizetős sajtóhírek) :)

Ingyen tipp, de nem fog lecsapni rá senki, akit érintene sztem...

MacTom · http://www.mactom.hu/blog/ 2009.12.11. 21:45:42

Valóban, ahogy leírtad ereje van. De nehogy most azt higgye valaki, hogy bekiabál valamit a twitterbe és már veszik is a cuccát, meg le van tudva amarketing egész évre..... Csak azért mondom, mert ma már egy vidéki hírportál (nem írhatom ide a nevét na...) meetingjén külsősként ülve azt hallgattam, hogy az Emese -típusú Web Public Relation assistant (ja, úgy tűnik már ilyen is van, örexem asszem...) előadta, hogy mostantól ebben a jövő! Hozta példának vadul a voda esetet. Alig lehetett leállítani, hogy denemúgyvanaz nyuszifül, mert ki a bánatot érdekel a twitteren az, hogy egy hírportál webáruházat nyitott és ott kínai zoknit árul nagy tételben (tényleg!), ezt ki a franc retweeteli? Hacsak nem poénból... Na szóval azért nem minden szart lehet a twitteren felhájpolni....

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2009.12.11. 23:46:24

Tényleg egy új erő jelent meg, elég csak azt említeni, hogy pár hónapja az iráni helyzetről is jobbára onnan voltak információink.

CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2009.12.12. 00:10:20

Két dolog jutott ennek kapcsán eszembe... Egyfelől, én úgy látom, hogy jelenleg a twitter elérte a hazai szaturáció plafonját, és pont az általad említett események azok, amelyek landíthetnek rajta tovább. Másfelől, épp azon töröm a fejem, hogy mennyiben mozdul majd el a mostani helyzet, ha a tömeg rákap majd? Még hatékonyabb lesz vagy felhígul és tele lesz zajjal?

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.12. 01:07:45

én kb. 3 hónapja használom a twittert, mostanra tudtám ráérezni nagyjából, hogy az hogyan jó nekem, twitter kliens, kit kövessek, stb.

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.12. 01:13:35

ezzel csak azt akartam mondani, hogy időbe telik amíg az ember megfelelően ráérez, időbe telik míg rájön, hogy hogyan is lesz jó ez a twitter számára és hogy miket várhat a többi twitterezőtől

tigrisesUSAdollar 2009.12.12. 06:37:53

A kis tsiripp lap nagyon helyes.
Sokáig csak megfigyeltem mire harapnak. Aztán csiripeltem én is.
pl.Nézd meg a hülyét játszó "de cuki vagyok" Paris Hiltont. Minden szart el tud adni, ez megy.

Kitalálod a kommunikációs stílusod, lehetőség szerint valami szokatlant, a telódról is naponta többször rendszeresen bejelentkezel és azt veszed észre, hogy ha nem írsz üzit kapsz követőidtől, hogy írj még kérlek kérlek! Melós.

De én ehhez nem értek, csak egy egyszerű onlányka vagyok itt. Csak twittizgetem a kis cégecskéim meg az életem...

tom sailor 2009.12.12. 07:06:21

Kirúgták egy világcég ötfős magyar irodájának a vezetőjét. Ez mitől hír? :o

Bruno 2009.12.12. 07:11:42

Most már csak írni kéne megtanulni.
Pl: Rosszatt, "...az exkluzivitás nem történik meg,..." stb.

Ugyanis, az szerintem kevés az üdvösséghez, hogy valakinek véleménye van a világról, az se árt ha hiba nélkül le is tudja írni azt.

melodycenter.hu · http://cdbolt.blog.hu/ 2009.12.12. 08:14:50

@MacTom: Kár pedig majdnem regisztráltam:)) Ezek szerint nem vár 10 milla magyar a monitorra ragadva arra, hogy becsicseregjem a reklámomat a twitteren:)

CodeZero · http://h2o4all.blogspot.com 2009.12.12. 08:17:27

@Chupa: szerintem nem zaj, ha megfelelően válogatod, akiket követsz

Trackback: 2009.12.12. 09:28:34

Csipogjatok, szánalmas naposcsibék!

Netuddki. 2009.12.12. 09:32:44

No és most őszintén, kit érdekel a dolog? PZ ismerősi körén kívül. Küldött volna körlevelet nekik. Eddig én pl. még azt sem tudtam, hogy a guglinak van magyarországi irodája. Most már tudom, ennyi volt a hírérték. Vagy netán ilyen módon hívják fel a nagyérdeműt az utód helyére lehet pályázni?

Netuddki. 2009.12.12. 09:35:33

@tom sailor: Szerintem az okos mánáger :) előtte vált, mielőtt még kirúgnák. Utána már hiába keresne állást.

zerushunter 2009.12.12. 10:51:13

@kovi1970: itt arról volt szó, hogy aki követte peresztegi zoltánt, ergo figyelte, hogy Zoli mit ír google újdonságok témakörben, az teljesen tisztában volt vele, hogy ő már egy jó ideje a google magyarországi irodájának a feje. majd itt jelentette be, hogy máshoz fog kezdeni, ezt mindenki értette sztem.

Ernő007 · http://www.webseo.hu 2009.12.12. 20:40:20

Érdekes dolog ez a twitter. Vannak olyan felhasználók, akik 15.000 embert követnek és ennyien követik őt is, ennek például nem tudom, hogy mi értelme van... ennyi ember posztjai közül lehetetlenség elolvasni, még a kis részét is. Teljesen látszik, hogy nem használják másra a twittert, csak nyomogatják saját magukat, a kérdés az, hogy mennyire van ennek értelme.

Én csak 120 embert követek, de így is teljesen elúszik az információ, annyi információ jön be, hogy képtelenség velük kezdeni is bármit. Lassan ezért kezd elegem is lenni belőle... ugyanaz az infó jön be 15 helyről, bár tény, hogy gyorsan :)

Azt még nem tudom, hogy megéri-e egész nap Twittert nyomni... tényleg elég csak ennyi ahhoz, hogy szakértő legyél, vagy ennél azért több kell?

BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.12.13. 16:16:56

@MacTom: lesz az a pénz, amiért bárki bármit felhájpol...

B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.12.16. 17:33:46

he he én csak 3 embert követek :)


süti beállítások módosítása