Nem dolgozok semelyik pártnak sem tanácsadóként. Nem kérdeztek, én nem ajánlkoztam jobb ez így. De véleményem azért van. És tanácsaim is. Mostantól a választások finiséig kisebb-nagyobb rendszerességgel írok a hazai kampányról, arról, hogy mi tetszik és mi nem. Bár félek, főleg ez utóbbi lesz túlsúlyban.
Azt mondták még tavaly, hogy az idei kampánynak kicsi lesz a súlya, hiszen úgyis megvan, ki fog nyerni. Aztán kiderült, hogy bár a győztes várhatóan adott, de mögötte nagy a tolongás. Mára a második hely is kérdéses, nem beszélve a bejutási küszöb környékén pörgő pártokról.
Így aztán igenis lett tétje a kampánynak, de olyan pártok esetében, amelyek nem rendelkeznek nagyon nagy erőforrásokkal (egy kivétel van, de arra majd külön kitérek). Márpedig kevés pénzből csak okosan lehet kampányolni. És akinek kevés pénze van, az fokozottabban fogja használni - talán - az internetet, azon belül is a közösségi oldalakat.
Egyébként úgy gondolom, lesz itt még meglepetés, de nem nekünk, felhasználóknak, hanem a pártoknak. Korábbi kampányoknál nem volt még akkorra közösségi nyüzsgés, olyan gyors reagálás, mint ami most várható. Egy-egy hiba a neten hihetetlenül gyorsan végig fog futni, és nagyon könnyen lehet ilyennel tizedszázalékokat bukni alkalmanként.
Lássuk hát, mihez kezdenek a pártok egymással - és a választókkal.
Utolsó kommentek