Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Szavazz rám!

Címkék: polblog

2010.01.21. csütörtök 18:51 Konrad

Most, hogy megindultak a pártok a neten és a közösségi média jelenlétüket is fokozzák, érdemes azon elgondolkozni, mi értelme ennek az egésznek.

Egy párt ugye azért hirdeti magát, hogy rá szavazzunk. Ehhez több dolog szerencsés együttállása kell:

  • találkozzak a párt hirdetésével/jelenlétével
  • érdekeljen a politika/a választás (tartozzak bele a tágabb célcsoportba)
  • ne legyen negatív képzetem az adott pártról
  • tetszen a hirdetés/jelenlét
  • jussak el a párt oldalára/bemutatkozó anyagához/kapjak információt
  • ezek meggyőzőek legyenek
  • ne felejtsek el elmenni majd választani

 Értelemszerűen, ha már van pártpreferenciám, akkor ezek mind nem érdekesek, hiszen úgysem változtatják meg a szavazatom. Ebből következően tök fölösleges olyanoknak nyomni a sódert, akik jól láthatóan el vannak kötelezve. Persze ha kellően elkötelezett valaki, akkor akár helyettünk is kampányolhat, tehát mégsem fölösleges az sódernek nyomása, éppen csak másmilyen sóder kell, mint a még döntés előtt állóknak.

Így aztán adódik, hogy az internetes kommunikációban ezeket mind figyelembe lehet venni: keressük a lehetséges választókat és a biztos szavazókat is. Akiket nem keresünk, azok a ránk biztosan nem szavazók.

Ez így, elméletben, nagyon szép. A gyakorlat viszont az, hogy ez a fajta megkülönböztetés nem egyszerű. Persze egy igazán profi kampányban ez megtehető, de nálunk ennek nem sok jelét látom, egyik párt esetében sem.

Maradnak a hagyományos módszerek (vagyis hirdetések) és a közösségi média jelenlét alap formái. Meglátjuk, hogyan. A kampány alatt igyekszem ötletszerűen egy-egy párt konkrét megjelenését követni, aztán a fenti szempontok alapján kritizálni.

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr51690875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.01.21. 20:25:45

Én csak azt nem értem, hogy ha az egyik képviselő (pl. Szanyi Tibor) fent van Twitteren és Facebookon, akkor a többi ismertebb képviselő miért nincs.
Csak úgy kerestül-kasul?

Összedolgozhatnál a Szabó Gáborral, ő nagyon benne van mostanság a párt-aktivitásban. Legalább is csinált egy statot. Te miért nem voltál ma Expón? Neked túl égő ott megjelenni vagy miért?

keserumandula · http://sarnyai.hu 2010.01.21. 20:27:14

Még egy aspektus: rávenni az elkötelezett szavazókat, hogy tényleg elmenjenek szavazni. Nyomasztó fölény tudatában ugyanis előfordul, hogy a biztos győzelemben fürödve otthon maradnak (á, egy szavazaton úgysem múlik...)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.01.21. 20:33:18

@$Norbert$: ha egy képviselő komolyan gondolja, akkor saját kampánya (is) van. Ebből következően eltérőek az aktivitások.

Szabó Gábor: a pdf-et láttam.

Expo: senki nem hívott, de egyébként annyira nem is érdekelt. Volt ma dolgom elég így is.

2010.01.21. 20:40:15

@keserumandula: hát igen, nem mellékes, hogy a pártszimpatizánsok el is menjenek szavazni.

Nem gondolnám egyébként, hogy valaki a kampány hatására "váltana pártot", habár a kisebb pártok szimpatizánsainál előfordulhat.

Kontrád 2010.01.21. 21:56:24

Szvsz a saját kampányok, a weboldalak tartalma, hogy tetszik-e a jelenlét, stb a nagytöbbség számára teljesen lényegtelen.
Azt kell éreznie a szavazónak, hogy ezek igen, sokan vannak, értenek hozzá, okosakat mondanak -> megoldják az életét helyette.

Kampánynak lenni kell, mert az hozzá tartozik a választáshoz. Minél nagyobb, annál jobb: tv, óriásplakát, közösségi média, mindegy. Erőfitogtatás.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.21. 22:01:12

@Kontrád: Ehhez képest elég gagyi reklámtartalmak születnek. Gondoljunk csak a mindenféle mércével mérve gyöngécske reklámfilmekre, vagy a totál semmitmondó plakátokra. Pedig szerintem ezek akkor sugároznának erőt, ha valóban profi munkák (neadjisten művésziek) volnának.

2010.01.21. 22:07:47

a két legnagyobb pártnak főként azért kell a kampány, hogy a szavazók rajtuk gondolkodjanak, mert amíg velük vannak elfoglalva annál nagyobb valószínűség szerint fogják észrevenni, hogy valójában van még bőven más alternatíva

és minél jobban elvesznek a szavazók a részletekben, annál inkább elfelejtik a korábbi bűnöket, vagy pedig annál inkább elnézik azokat

és ha már elég jól sikerült letompítani az agyakat, akkor már csak a két legnagyobbat látják csak, és legvégül, hang, arc vagy valami ígéretalapján döntik el, hogy a két nagy közül kire szavazzanak

baader · http://www.eye-tracking.hu 2010.01.22. 08:21:17

Szerintem a jelenlegi kommunikáció számos esetben, eddig nem láttam rá más példát, az "tömeg" elérésre alapul.. a közösségi médiát sem úgy alkalmazzák, ahogyan kellene, pontosabban nem teljesen jól. Az erejét nem használták eddig még ki, bár X párt célja, ahogyan olvastam az, hogy 100 e / per párt elnök számot elérje. Kíváncsi leszek, arra is, amikor rájönnek - ha rájönnek - másképp és sokkal hatékonyabban is lehet/lehetett volna ezt csinálni.

Mária 2010.01.22. 09:05:06

@Kontrád:

"Azt kell éreznie a szavazónak, hogy ezek igen, sokan vannak, értenek hozzá, okosakat mondanak -> megoldják az életét helyette."

Ez tényleg így működik akkor, ha az adot országban alapvetően jól mennek a dolgok és a politika, meg a sok megélhetési politikus riszálása csak a körítés, a hab a tortán, vagy éppen a szükséges rossz.

Nálunk azonban korántsem mennek jól a dolgok és ma már az egyszerű, átlagosan képzett, iskolázott emberek sem veszik be a konzerv polmarketing maszlagot.

Ezért nagy kérdőjel és kíváncsian várom a következő heteket, hogy elő tud-e állni valamelyik kampánystáb valamilyen, a speciális helyzetet lekövető megoldással.

Szerintem nem tud előállni egyik sem.

Van egy nagyon rossz állapotban lévő ország, ahol a "jómunkásemberek" megkapják a szokásos négyévenként adagolt kampánymaszlagot.

Ha csak nem történik valami váratlan, vis maiornak nevezhető dolog, akkor az fog számítani, mit gondolnak a már most biztos preferenciákkal rendelkező emberek és hogyan hatnak ők a közvetlen környezetükben élőkre.

A pesszimizmusom megalapozott: tegnap már hívott vezetékes telefonon valami ostoba riba... hölgyecske, aki, mint egy gép, papírról olvasta a mondókáját a párt nevében, akitől a pénzét kapta és csak úgy tudtam közbevágni, hogy letettem a telefont. Pedig nem szalagról ment, élő ember volt.

Keleten a helyzet változatlan :)

[nev] (törölt) 2010.01.22. 09:45:22

közösségi média úgy működik, hogy konjunkturális időszakban a szoci ideológiának kedvez, dekonjunktúrában meg a náciknak.

emlékezzen csak vissza mindenki arra az ultra brutál populista blogger szövegekre, hogy a kultúra mindenkinek teljesen ingyen lesz, mert győz a forradalom. ez egy ultra balos lejárt komcsi szöveg volt. ingyenes, forradalmi, közösségi lesz majd minden. nagyjából az ötvenes évek köszöntek vissza a blogokban. persze nem állítom, hogy a bloggerek tudatosan voltak komcsik, hanem azt állítom, hogy tudatlanul alatt a szülők mintáit vették át.

amikor jött a recesszió, a szoci ideológia (legyen minden ingyen a széles néptömegeknek) hirtelen átcsapott virtuális fasizmusba: mindenki aki különbözik tőlünk az pusztuljon.

mit tudom én a societas nevű képződmény indított most egy kampányt: kezdjenek el az aktivisták a szocik nevében szónokolni, és nyernek egy piros pólót, sapkát, vagy bögrét. egy béna elképzelés ez nyilvánvalóan. mi volt az weben az "értelmiségi" reakció. mit akarnak ezek. rosszul használják a webet. ez volt a legenyhébb. bezzeg ha a jobbik indított volna ilyen kampányt úgy, hogy kisorsolnak egy turulmadaras pólót, sapkát, vagy bögrét, akkor ugyanez az "értelmiség" lelkendezett volna, hogy igen a jobbik tudja, hogyan kell használni a webet. a jobbik sikere ebben áll.

mondjuk az index elég nyilvánvalóan hajt a náci pi-re, de emlékezzünk csak vissza nem olyan régen még a szoci pi-re hajtottak. és ez attól függ, hogy csökken a fogyasztás, vagy növekszik.

szerintem elég egyszerű a képlet. baloldalnak tilos használnia az online médiát, bármilyen interaktív közeget, offline kell kampányolnia. a jobboldalnak pedig szinte csak az online médiát kell használniuk. (aki középen áll, annak ezt is azt is, értelemszerűen)

mondjuk a fidesz levelet küld a nyugdíjasoknak. az ő szempontjukból jó ez. szerintem nem jó. mari néni, pista bácsi megkapja a levelet. a fidesz nem akar szigorításokat a nyugdíjrendszeren. elgondolkodik rajta, vajon igaz lehet. és könnyen arra a következtetésre jut, hogy ezek hazudnak. miért írnak levelet ha nem akarnak semmit se. a fidesz amúgy is átverte már párszor a nyugdíjasokat. viszont ha a bannert villogtatja, akkor a gyerek elmondja az mamájának, meg a nagyinak, hogy a fidesz nem akar rosszat a nyugdíjasoknak. a fidesz amúgy is átverte már párszor a nyugdíjasokat. tehát a nekik most a bannert kell villogtatni.

Kontrád 2010.01.22. 10:56:20

@Mária: Szerintem amikor baj van, akkor is, vagy éppen akkor még inkább akarják az emberek, hogy jöjjön valaki és oldja meg a problémát.

@Ódor Richárd: szerintem elég ha sok van, nem kell jónak lennie. Az már erő. A tartalom, a forma nem számít.

Mint épp nemrég írta @Konrad a sajtóanyagokról: Mi legyen a sajtóközleményben?
digg.com/u1KzoQ

Kellene valami megjelenés, valami aktivitás. Tökmindegy, hogy mi, csak legyen. Szvsz a nagyok kampánya is ilyen. Nem számít mi van benne, csak legyen megjelenés. Következésképpen nem lesz túl minőségi.

A kicsiknél nem így van, ott már előfordul, hogy van értelem, minőség a kampányban. Nem is mennek vele sokra...

Mária 2010.01.22. 11:40:07

@Kontrád:

"Szerintem amikor baj van, akkor is, vagy éppen akkor még inkább akarják az emberek, hogy jöjjön valaki és oldja meg a problémát."

Egy mosóporra, hashajtóra, folteltávolítóra ez igaz :)))

Politikai döntések meghozatala során viszont rendkívül veszélyes és bizonyítottan káros.

A pakliban az "oldja meg más, én meg majd nézem a híradóban" típusú felelőtlenségek mellett nálunk már az is benne van, hogy jöjjön valaki, szóljon és majd MI EGYÜTT megoldjuk a problémát.

Amiből kisülhetnek jó dolgok csakúgy, mint rossz dolgok.

Az emberek azt látják, hogy a politikai paletta kínálatában csupa olyan "termék" van, ami már bizonyított: nem tudta megoldani a problémát.

Esélyes, hogy sokan akarják saját kezükbe venni a dolgaik megoldását, mert látják, hogy a delegált emberek nem képesek rá.

Az a párt vinne most mindent, amelyik képes lenne arra, hogy VEZETNI tudná az embereket a saját problémáik megoldásában. Az emberek ezt várják, nem a fejük felett hozott döntéseket és az ellenőrizhetetlen, számon nem kérhető ámokfutókat.

sinkovits · http://thinkdigital.blog.hu/ 2010.01.22. 12:10:57

A 2 nagy párt nem is nagyon ér többet egy mosópornál, de még inkább nem egy hashajtónál. Mondjuk az általuk kiváltott reakció is hasonló, mindenesetre néha felfordul a gyomrom tőlük.

Kontrád 2010.01.22. 16:00:01

@Mária: Remélem igazad van, és ha tényleg elég nagy lesz a baj, akkor többen lesznek, akik készek tenni is saját sorsukért. Azért ne feledjük, hogy ez manapság nem könnyű, mert elég sokáig azt tanultuk, hogy csak nyugi (értsd: kuss), majd az állam ad munkát, lakást, iskolát, kórházat, mindent. Egyszerűen kicserélni az "állam"-ot nem elég.

Hiteles vezető viszont nincs, mert az ígéret nem lehet hiteles, bizonyíték meg eddig nem volt.

Vagy már annyira rossz a helyzet, hogy kell egy igazán karizmatikus vezető? Aki után tényleg megy a teljes többség? Egy Jézus vagy más időben, más kultúrában egy Hitler?

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.22. 22:47:07

@Kontrád: "szerintem elég ha sok van, nem kell jónak lennie. Az már erő. A tartalom, a forma nem számít." - És ennek eredménye, hogy a kampányban kb. két-három, teljesen egyenértékű (egyenlő silányságú, egyenlő mennyiségű szekció mondogatja egymásnak az éppen ugyanannyira elfuserált, semmitmondó, IQ70-eknek és tájékozatlanoknak szóló blamákat. Ennek az eredménye pedig, hogy a kampánnyal lényegében a kampány kezdetéig megszerzett szavazói bázis totálisan stagnál, a közvélemény-kutatások eredményeitől való végső eltérés pedig csak azok pontatlanságában keresendő. (Az SZDSZ is tudja, hogy valószínűleg semmiféle kampánnyal nem kerülne be egyedül a parlamentbe, ezért is akar szövetkezni mással.)

Nem én nem arról beszéltem, mi az, ami mai szemmel célravezető volna - a stagnálásban, és abban, hogy alul ne maradjunk. Oké, legyen mennyiség, ez persze nem rossz dolog, hiszen az információ csak úgy jut el a széles tömegekhez, ha sok a reklám. Ámde ha nincs minősége, akkor önmagában hazugság. Ennyire képes? Aki egy jó kisfilmet nem képes összerakni, vagy a rosszat rossznak ítélni, az akar dönteni majd a sorsunkról? Aki kienged ízléstelen és semmitmondó plakátokat? Mert nem is az értelemről, jelentésről beszélek, persze az sem baj, ha van, de a minőség önmagában meghatározó. Amiért nem eredményesek a magyar filmek a nemzetközi piacon, azért nem minőségi egy magyar párt kampánya sem.

Ha egy párt kampányáért hittel dolgoznék - bármilyen titulusban, alkalmazottként vagy vezetőként - a becsület nem engedné meg, hogy silány munkát adjak ki a kezeim közül.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.22. 22:52:30

@Kontrád: "Vagy már annyira rossz a helyzet, hogy kell egy igazán karizmatikus vezető? Aki után tényleg megy a teljes többség?"

Ehhez nem kell rossz helyzet. A mai kor nagy baja - itthon -, hogy nincsenek hőseink. Egy karizmatikus vezető nem azért karizmatikus, mert megmondja a tutit. Inkább azért, mert hisz a tettei jóságában, az emberek hisznek az ő jóságában, és bár a nép javában köt kompromisszumokat, erkölcsi kompromisszumra sosem hajlandó. Ehhez persze hozzájön még a külcsín, az imázs, ahogyan az utókor emlékezni fog rá, és ez nem feltétlen csak tőle függ - de a lényeg a hit, a bizalom és becsület.

Kontrád 2010.01.23. 10:58:01

@Ódor Richárd: Igen, én is így látom. A minőség nem fontos. Hogy miért nem? Talán nincs rá igény, ha a mennyiség is elég, akkor minek plusz energiát beletenni?

Vagy lehet az is, hogy akár hittel dolgozik valaki, akár fizetve, megcsinálná ő a jót. De ott vannak a megrendelők, akik nem értenek hozzá, de nagyobb a szavuk.

Emlékszel, talán 4 éve volt fidesz plakát - nagy fejek homloknál vágva, mellnél egy kitűző, ott elvágva. Nekem nagyon bántotta a szemem, de el tudom képzelni a logikát: a vágás legyen a lehető legszűkebb, de látszódjon a szeme és a kitűző a mellén. Ennyi, igen ennyire képes.

Vagy azt is el tudom képzelni, hogy a rokoni kapcsolat vagy a párthűség vagy más hasonló szempont fontosabb mint a szakmai hozzáértés. Akkor meg ez a maximum, amit ki tud hozni magából. A megrendelő meg nem kérdőjelezi meg.

Kontrád 2010.01.23. 11:17:28

@Ódor Richárd: miért nincsenek nekünk hőseink? Nem hiszem, hogy ne lenne aki hittel teszi a dolgát.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.24. 01:01:18

@Kontrád: Biztos van, de akkor vagy nincs hatalmi pozícióban, vagy simán nem ért ahhoz, amit csinál. Különben nem tartanánk itt.

Egy vezető feladata mindig igen széleskörű, gondoljunk csak a filmrendezőkre, akinek szinte mindenhez kell értenie egy kicsit, és mindig kell tudnia, hogy mi a legjobb. (Más kérdés, hogy európai filmeknél viszonylag ritkán érvényesül ez.)

Én nem tudom, valójában mi eredményezi ezt, mi a valódi struktúrája a politikai vezetésnek. Csak annyit tudok, hogy ha rajtam múlna, nem engednék meg efféle fejetlenséget.

Másik: Valóban sok oka lehet az igénytelenségnek. Korrupció, hozzá nem értés, lustaság. Én a hozzá nem értést tartom a legvalószínűbbnek és a döntőnek. Még ha korrupció és lustaság is van az ügyben, ezeket csakis a hozzá nem értés - és a becsület hiánya - engedheti érvényesülni.

Mária 2010.01.24. 09:56:57

@Ódor Richárd:

"Aki kienged ízléstelen és semmitmondó plakátokat?"

Tegnap jöttem rá, hogy a Fidesz sokat kritizált plakátja tulajdonképpen egy címkefelhő, offline változatban.

Azokat szólítják meg vele, akik nem rutinos internet használók :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.01.24. 12:18:37

@Mária: Pont nekik meg nem jön le, hogy címkefelhő, tehát semmit nem kezdenek vele, csak idegesíti őket a durva demagógia. :D

Kontrád 2010.01.25. 09:19:06

@Mária: Milyen igazad van!
Csak itt a fontosabb szavakat nem a nagyobb méret, hanem az élénkebb szín jelzi.
Vagyis a plakát címkefelhős olvasatában az ITT AZ IDŐ és a VÁLTOZÁS fontosabbak mint a körülötte lévő pozitív kifejezések?

A szürke, semleges szín használata az élénk színekkel szemben annak is ezt az érzést sugallja szerintem, aki sosem látott címkefelhőt.


süti beállítások módosítása