Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Olyan marketing-féle

Címkék: onlinemarketing

2010.03.17. szerda 21:05 Konrad

Ha igaz az a mondás, hogy az angol az a nyelv, amit a legkönnyebb "rosszul" megtanulni, vagyis nagyon hamar meg tudjuk magunkat értetni, hiába rossz a nyelvtanunk, pocsék a kiejtésünk és csak alig 150 szót ismerünk, szóval, ha igaz ez a mondás, akkor igaz lehet az is, hogy a marketing az a tudomány, amit a legkönnyebb "rosszul" megtanulni.

Szavakat, módszereket tanulhatunk meg napok alatt, 8-12-24-50 órás képzéseken próbálhatjuk behozni sok év egyetemen tanulható tudását, és ha elég ügyesen elhitetik velünk, hogy minden szép és jó, akkor igazán azt gondolhatjuk, királyok vagyunk, mindent tudunk, amit tudni lehet.

Pedig még csak meg se értettük sok esetben, mi miért van, mit miért csinálunk. Ráadásul egyre többen vannak, akik szakkifejezések mögött valami mást tanítanak. Olyan ez, mint a kuruzslás, csak most nem az életünkkel játszanak, "csak" a cégünk életével. Hiszen ha valamit elszúrunk a marketing folyamatban, akkor bizony a vállalkozásunk is bukhat.

Persze érthető, ha egy alapvetően nem marketinges szeretné megtanulni gyorsan és könnyedén a marketinget, hiszen így nem kell majd annyit költenie. Olyan ez, mint amikor a 600-as SEL Mercedest gázossá alakítják: érthető, hiszen így sokkal olcsóbb, na de akinek van pénze egy ilyen batárra, annak lehetne már pénze igazi üzemanyagra is...

Éppen ezért gondolom nagyon fontosnak, hogy aki a marketing területén ír, az pontosan használja a fogalmakat és pontosan is írja le, mi mit jelent, minek mi lehet a következménye. Az utóbbi hetekben megint belefutottam több olyan esetben, amikor bizonyos fogalmakat valami egészen másra használtak bloggerek, és ennek megfelelően amit javasoltak - bár nem volt hülyeség - de megtévesztő volt.

A legnagyobb baj itt nem is az, hogy a leírt módszer rossz lett volna. Sőt, ezekben az esetekben mind praktikus és jó tanácsot kaphattak az olvasók. A baj az, hogy nem azt kapták, amiről a cím beszélt. Piackutatás helyett tesztet, multi channel marketing helyett integrált marketing kommunikációt, gerilla helyett mondjuk vírust.

Jó, hasznos, értelmes írások - fogalmi tévedéssel. Vajon miért? Nem értett hozzá az, aki írta? Vagy egyszerűen csak így jobban hangzott? Fogalmam sincs. A legtöbb esetben ki se derül, hiszen ennek megkérdezése után a válaszok vagy sértettségre utalnak, vagy azt kapom, hogy most mit lovagolok itt a szavakon, nem ez a lényeg.

Hát tényleg. Nem ez a lényeg. Végül is, ez csak egy ilyen kis tudomány-féle, nem is érdekes. Nem az életed a tét, csak a munkád. Mindegy is.

Vissza is vonulok az elefántcsont tornyom langymelegébe.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr811848157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kontárblog · http://kontar.blog.hu/ 2010.03.17. 21:23:23

nos igen, nekem az tetszik a legjobban, mikor egy KKV szakértő mémeket,többmillió forintos tvspotokat gerillakampánynak minősít.. szerinte így ügyfelei előtt kézzelfoghatóbb lesz?
tán csak nem akarja elhitetni,ő is tud ilyet?...
szerintem igen könnyen le lehet szűrni,ki az,aki valóban tanulta a marketinget, nincs baj azzal,ha valakinek nincs diplomája belőle,csak ne akarja rizsával,köntörfalazással,és miegymással hangosan leplezni a hiányosságait.
mindenki ismerje be,ha hibázik...

Mediafield · http://mediafield.hu 2010.03.17. 22:13:10

A probléma az, hogy sokan a tanácsadásból szeretnének megélni, pedig közel 0 marketing tapasztalattal rendelkeznek. Nem lesz valakiből szakértő azért, mert elolvasott egy ebookot, de még ha elvégzett egy egyetemet sem!

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.03.17. 22:25:58

@Mediafield: Ott a pont. Nem az egyetem, sem pedig a magunkról való kikiáltás tesz minket azzá, amik szeretnénk lenni. Hanem a gyakorlat, megtapasztalt és átételt helyzetek illetve azok megoldásai és az azokkal járó eredmények.

Kolbert István 2010.03.17. 23:09:26

@$Norbert$: ezt tényleg pont te mondod...? :) se tanulmány, se referencia...
Ráadásul ez a post rád legalább annyira vonatkozik, mint az OMA.hu-s írásra.
Egy szakmai írásban oda kell figyelni a fogalmakra. Ha nem használod magabiztosan és pontosan a szakkifejezéseket, akkor ne használd őket. Illetve ha mégis használod, akkor ne lepődj meg, ha helyreigazítanak. Erre a te reakciód a blogodon a kitiltás.
Mondhatod h nem a felsőoktatás tesz szakemberré, ami igaz is, de legalább megtanítják a szakkifejezéseket értelmezni és használni, amit máshol, ebookokban, meg vulgármarketinges konferenciákon nem. Ez van.

2010.03.17. 23:37:31

@Kolbert István: azt hiszem helyettem is mindent elmondtál.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 10:31:04

Konrád! Nyugodtan linkeld be melyik írásunkra gondoltál:
www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/03/online-adwords-piackutatas/

Nincs takargatni valónk. Itt én nem "A piackutatás"-ról írok. És a címben is jeleztem, hogy ez egy nem igazi piackutatás. Ha ezt szakmai ferdítésnek hívod, ám legyen.

De ne felejtsük el, hogy ez a Te véleményed. Mert szerintem itt vélemény különbségről van szó és nem szakmaiatlanságról. Az én véleményem pedig az, hogy abban az aspektusban ahogy használtam elmegy az elnevezés és mindenki - aki akarja - pontosan érti, hogy mi az írás lényege. Sőt Te is írtad, hogy "jó, hasznos, értelmes írások"...

Amit a piackutatásról megbeszéltünk, azokkal egyetértek. Tehát még arról sincs szó, hogy erőltetni akarnék bármit is, meg megreformálni a piackutatási szakmát.

Ja és kérlek, ha állítasz valakiről valamit, főleg azt, hogy ő hogy érti amit leírt, akkor mindig tedd hozzá, hogy "szerintem", ha korrekt akarsz lenni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 11:04:40

@Fehér Márton (OMA): ha csak rólatok lenne szó, nem írtam volna. Sajnos pár hete más is ugyanígy rosszul használta. De a tiétekkel kapcsolatban meg leírtam már, amit gondolok, nem hiszem, hogy kellene itt folytatni.

Vélemény: ez egy blog. Mindig csak véleményt írok...

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2010.03.18. 13:55:59

Konrád, ez egy (sajnos) már szokásos poszt. Kiosztod, igyekszel helyes útra terelni a vulgármarketingesket.

A baj csak az, hogy akinek szól, az ettől nem nagyon fog megváltozni, esetleg észre se veszi, hogy neki szól.
Mi meg csak bólogatunk, hogy igen, megint igazad van.
Bárcsak ne lenne jelen ez a szakmaiatlanság, amik tovább rontják a marketing hírnevét.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.03.18. 16:16:53

@Ferhér Márton (OMA):
www.online-marketing-akademia.hu/blog/2010/03/online-adwords-piackutatas/

Ebbe azért szerintem komoly problémák vannak:

Pl. hogyan kutass 3 ponta:
1) utca embere rész: nem jó, ha rossz uctában megyünk, vagy kevés elemszámmal dolgozunk, rosszul választjuk meg a mintát, akkor totál ellentétes eredmény is kijöhet. Ez tény sztm.

2)Nagy közvéleménykutató cég gyakran több millió Ft után is azt mondja, hogy azt ötletnek nincs értelme. Ez tény sztm.

3) Házilag készített verzió: hogy milyen az oldal, kinek hirdetünk, milyen áron tesszük, hogy mutatjuk be a terméket alapvetően meghatároz mindent. Tehát az ezt követően kapott infók teljesen torzak lehetnek. Ez tény sztm.

Az írás pont azt mutatja be miről NEM SZÓL A PIACKUTATÁS. A leírtak hasznossága pedig szerintben alapjaiban megkérdőjelezhető. (Én jártam egyetemre is és néhány évet piackutatásban is dologoztam, de azt már tudjuk, hogy nem jelent semmit :) )

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 16:32:08

@Atisp: Kérdés: kipróbáltad már az általam leírt módszert? (Függetlenül attól, hogy minek nevezzük.)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 17:07:47

@Fehér Márton (OMA): erre én tudok válaszolni. Igen, próbáltam, de az eredmény minimum kétséges volt. De alapvetően nem is az a vita tárgya, hogy ez jó-e, hanem az, hogy mire való.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 17:31:09

@Konrad: Én is próbáltam és eddig nekem bejött. Arra való, hogy kipróbáljuk: el tudnánk-e adni a termékünket, szolgáltatásunkat úgy, ahogy majd később értékesíteni fogjuk. Ha eleve nem a neten fogjuk majd később értékesíteni, akkor persze irreleváns, mit hoz ki.

Nem mindenható módszer, de sokszor meglepően reális eredmények jönnek ki.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 17:44:37

@Fehér Márton (OMA): magunk között: ha a Google kulcsszó választó eszközzel megnézed, mire mennyit keresnek, akkor már elég jól látszik, hogy van-e piaca a termékednek.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 18:09:37

@Konrad: Ezzel nem értek egyet. Az hogy melyik kulcsszóra mekkora keresési volumen van, az nem jelent semmit. Nem tudhatod melyik kulcsszó milyen hatékonysággal hozza a vásárlókat. Tehát van-e a volumen mögött vásárlási hajlandóság.

AdWords kampányok optimalizálása során is sokszor csak a long tail jellegű szavak hozzák megfelelő konverziós összegekért az eredményeket. A nagy forgalmú szavak nagyon híg látogatottságot hoznak a legtöbb esetben, ezért drága lesz az 1 konverzióra jutó összeg.

Sőt még a kulcsszó illesztés se mindegy. A kulcsszó választó eszköz csak részeredményeket prognosztizál. tervezésre jó, ötletek adására jó, de az igazi eredményekről nem beszél.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 18:22:06

+1 valami eszembe jutott: mi van akkor ha olyan terméket vezetsz be, amire egyáltalán nincs keresési volumen? Mert nem ismerik, de amúgy bomba ötlet. Ott jön be a képbe az AdWords tartalmi hálózat jellegű megjelenés + etarget.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 18:37:56

@Fehér Márton (OMA): ezekkel mind egyetértek. De ezek nem fognak kiderülni egy 10e Ft-os kampányból sem szerintem.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 18:49:54

@Konrad: Attól függ, milyen áron adom a termékem, illetve mennyi a bekerülési költsége. Ha a termékem pl. 10.000 Ft-ba kerül. És tudom hogy max. 2.000 Ft-ot engedhetek meg marketing költségekre ebből. Csinálok egy tesztet és kiderül, hogy 10.000 Ft-ból csak 1 eladás jött ki, akkor az valamit jelez. Megpróbálhatom finomítani a kampányaimat (elköltök még 10 eFt-ot), de ha nem tudom elérni a 2.000 Ft-os vásárló szerzési költséget, akkor nem lesz életképes az üzletem. Legalábbis azokkal a módszerekkel, amikkel teszteltem.

De ha kijön az elsőre, hogy átlag 1.000 Ft-ért is tudok vevőket szerezni, akkor működhet a dolog. Sőt még valószínű tovább lehet finomítani a marketinget, idővel még jobbak lesznek az eredmények.

Ha nagy értékű terméket értékesítek, akkor ahhoz mérten nagyobb teszt büdzséből derül ki a fenti.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.18. 19:03:12

@Fehér Márton (OMA): ezzel csak az a baj, hogy bármennyire jól állítasz be induláskor egy AdWords kampányt, az első egy-két nap nem releváns- Sokkal magasabb a bid, amíg be nem áll a kampány, és a szóválasztás is csak akkor kezdődik igazán. Vagyis én egy nap után nem tudok ítéletet mondani, pontosabban nem tudok semmivel se többet, mint a kulcsszóválasztó alapján.

10-20e Ft nagyon pici pénz még ppc-ben is. Egész egyszerűen máshogy viselkednek az ilyen kampányok, mint a rendesebb költségvetésűek.

Fehér Márton (OMA) · http://www.online-marketing-akademia.hu/ 2010.03.18. 19:11:45

@Konrad: Ez is igaz, de ha már egyből az elején is jól működik, akkor a későbbiekben vélhetően csak jobb lesz... Legalábbis a tapasztalat ezt mutatja.

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.03.18. 22:44:49

@Fehér Márton (OMA): alacsony elemszámú vagy rosszul megválasztott minta teljesen véletlen eredményt hozhat. És ebből adidik, hogy valaki kipróbálta ezeket a módszereket és bejött, míg mások szintén kipróbálták de nem jött be. Tehát a kapott eredmény ugyan egybesik sok esetben az igazsággal, de ez akár a puszta véletlennek is köszönhető. Ezért mindig vannak olyanok, akik szinte bármilyen módszerrel elégedettek lesznek. Függetlenül, hogy a módszer hatásos vagy sem. Tehát a szakmailag nem megfelelő módszerek kb. annyit érnek, mintha feldobnánk egy érmét. Sőt az érme dobásnál tutira van 50% esélyünk a helyes út megtalálásásra?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.03.22. 18:14:49

@Dávid..: oké, legyünk. Ha jó marketinges akarsz lenni, akkor érdemes elvégezni egy közgazdasági egyetemet. És innentől nem egyszerűbb, mint sok más "fehér galléros". Tudom, jártam mindkét fajtára :)


süti beállítások módosítása