Olyan a munkám, hogy nemcsak szövegeket kell írnom néha, hanem sokszor javítanom kell mások által elkészített reklámszöveget. Ennek kapcsán mára kialakult bennem egy kép arról, hogy miket is szoktak elrontani az ügyfelek, mi az, amit feltétlenül javítani kell.
Jellemzően ezek a hibák egy dologra vezethetőek vissza: nem tudnak gondolkodni a megszólított ügyfél fejével. Nem azokat emelik ki, ami az ügyfélnek érdekes, nem azokat az információkat hirdetik, ami igazán fontos az ügyfélnek.
Tehát a megírt szövegek legnagyobb hibája, hogy nem tudja a hirdető magát beleélni a vevője fejébe. Nem tud fejet váltani.
És akkor a legfontosabb "tipikus hibák":
- A szöveg eleje fölöslegesen udvariaskodó, lényegi információ nélkül. Kiugró hiba az "Engedje meg, hogy..." kezdés. Minek? És ha nem engedi meg? Bele kell csapni azonnal a mondandóba!
- A szöveg nagyon hosszú, nincs tagolva.
- A lényegi információk felsorolás helyett el vannak dugva.
- Nem az ügyfél számára fontos információk kerülnek kiemelésre. Például egy árérzékeny piacon hiába emeljük ki a kiváló minőséget, ha úgyis az árat fogják nézni...
- A valódi piaci előny nem kerül kiemelésre. Amikor jó áron adjuk a termékünket, de sokkal fontosabb azt leírni, hogy "cégünk már tíz éve piacvezető"...
- Nincs kiemelve az elérhetőség.
- Az elérhetőség nem elég egyértelmű (például értelmetlen térképvázlat).
- A nyelvezete túl specifikus, nem az ügyfélhez igazodik (tekintse meg augmented reality bemutatónkat! - miközben nem magyarázza meg, mi az).
Utolsó kommentek