Hírekből, kis színesekből lehet tudni, hogy Kínában lopják a tévécsatornákat: engedély nélkül teszik azokat fel helyi kábeltévék a kínálatukba. És az ott akár azonnal milliós elérést jelent. De nemcsak az adást lopják, hanem a reklámokat is: a reklámblokkok helyén nem a lopott csatorna saját reklámja fut, hanem az adott kábelszolgáltató bekever helyi reklámokat. Így tehát a számára ingyen tartalomban futó reklámot adja el.
Más ország, távol van, legyen ez az ő problémájuk, gondolhatjuk. De most láttam ennek egy tipikus hazai példáját, ami pofátlanságában csodálatos.
Kétségtelen, hogy az X Faktor az ősz (és az elmúlt évek) legnagyobb nézettséget elért tévéműsora kis hazánkban. Ha csak a puszta számokat nézzük, az is megdöbbentő: szombat este a nézők fele X Faktort néz, és a többi közel száz csatornára jut a nézők másik fele... Ennek megfelelően minden, ami az X-ben van, nagy nézettségre számíthat az interneten is. Az RTL rendesen fel is rakta az adást a saját oldalára - elfogadható minőségben, kellően gyorsan (még aznap), mindenki számára látható módon.
És ezzel, mint aki jól végezte a dolgát, hátradőlt. De sajnos tévedett. Ugyanis hiába van fent egy videó valahol, ha az emberek nagy része nem ott van. Az emberek nagy része, ha videót akar nézni, a YouTube-on van fönt. Ráadásul az érdeklődők nem az egész műsort akarják újranézni, hanem csak egy-egy számot. Mi erre a jó megoldás? Fel kell rakni a számok vágott változatát a YouTube-ra! Igaz, ezzel veszít a saját oldal, de ha nem teszi meg a csatorna, megteszi más. És nem is akár hogy! Egyrészt gyorsan, másrészt magát reklámozva.
Tehát: mivel az RTL Klub nem csinált saját YouTube csatornát, így van egy űr, fel lehet pakolni a videókat egyenként. Igen, ez elvileg jogilag problémás. Igen, le lehet vetetni. De amíg fönt van, addig is hozza a nézettséget! És ez napi tízezres nagyságrendű videómegnézést jelent egy hazai X Faktor dal esetében. Az meg már nem kevés.
És akkor a lényeg: ezt a fajta lopott forgalmat ügyesen ki is használta már valaki. Az egyik szombati produkció alatt ugyanis a saját reklámja fut, íme (kattintásra nagyobb):
A videó itt érhető el, amíg az RTL Klub le nem szedeti. A videó leírásában van a reklám, valamint a videó felső részében, piros alapon. Ez azért már elég nagy pofátlanság, nem? Ez azért már több, mint egyszerű rajongásból felrakott klipp. Ez konkrét tartalom lopás.
Még akkor is, ha ügyes ötlet.
Utolsó kommentek